Wie koopt zijn spellen legaal en wie doet t illi?

Pagina: 1
Acties:

• AngelEyes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Vraag... (zie subject)
en eerlijk zijn he, er zijn geen consequenties aan verbonden :)

Jouw advertentie hier??

Verwijderd

nope allemaal illigaal behalve halflife voor cs

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Heb alles illegaal(lees: eens stuk of 100/200), afgezien van 5 of 6 spellen. Anders was ik zoveel kwijt geweest...

Steam

Verwijderd

Ik koop alles legaal.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02 22:01

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Spellen die de moeite waard zijn koop ik legaal... Dat komt neer op 750 piek per jaar denk ik :)..

Illegaal doe ik ook gewoon.. ik heb ook weer geen overdreven hoeveelheden geld ;)

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 15:00 schreef JK_at_Work het volgende:

Ik koop alles legaal.
Ik ook , de rest download ik.

Verwijderd

Ik koop niets....... Ik huur en maak een backup. Dat mag toch? Er staat in de handleiding dat je een backup mag maken van de originele cd:)

• IceStorm

IceStorm

Op zaterdag 20 januari 2001 15:58 schreef EZ het volgende:
Ik koop niets....... Ik huur en maak een backup. Dat mag toch? Er staat in de handleiding dat je een backup mag maken van de originele cd:)
Dat mag niet ;).. Laat maar een handleiding zien waar instaat dat je een kopie mag maken. Als dat er al staat dan staat er meteen achter "only for 1 pc" of zo...

Verwijderd

Ik probeer de spellen meestal uit door ze te downloaden als ik ze echt goed vind wil ik uiteindelijk ook alles hebben (doos, boekje) want daarmee help je die fantastische mensen nog meer van zulke games te maken. Ik koop bijvoorbeeld alles van Blizzard want die maken fantastische spellen. Ook van Lionhead ga ik zeker het origneel van Black & White kopen. Al met al speel ik 30 nieuwe spellen per jaar en koop er zo'n 12.

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 16:06 schreef IceStorm het volgende:

[..]
Dat mag niet ;).. Laat maar een handleiding zien waar instaat dat je een kopie mag maken. Als dat er al staat dan staat er meteen achter "only for 1 pc" of zo...
Het is toch ook only for 1 pc!:)

• IceStorm

IceStorm

Op zaterdag 20 januari 2001 16:33 schreef EZ het volgende:

[..]
Het is toch ook only for 1 pc!:)
Je moet ook nog eigenaar zijn van de cd :P

• Neelon
  • Laatst online: 13-02 09:48

Neelon

FOR PONY!!!

Ik heb een partij legaal en een (nog grotere partij) illegaal, en op de PSX vrijwel alles illegaal.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 16:46 schreef IceStorm het volgende:

[..]
Je moet ook nog eigenaar zijn van de cd :P
Ik weet het, maar het kan me niets bommen, moeten ze maar normalere prijzen vragen voor games.

• IceStorm

IceStorm

Op zaterdag 20 januari 2001 17:04 schreef EZ het volgende:

[..]
Ik weet het, maar het kan me niets bommen, moeten ze maar normalere prijzen vragen voor games.
Ben ik met je eens... Alleen er zijn zat spellen die ik 100 piek waard vindt... ;)

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 17:05 schreef IceStorm het volgende:

[..]
Ben ik met je eens... Alleen er zijn zat spellen die ik 100 piek waard vindt... ;)
True, maar dan nog, het geld groeit niet op m'n rug (helaas). Er zijn zat games die ik wel 100 piek waard vind, maar ik heb niet altijd wel even 100 gulden over. Wel 5 piek:)

Verwijderd

De spellen zijn veeeeeel te duur 100,- kan ik 10 illegale spellen voor halen,alleen Dtf 3 Ut en wat andere spellen zijn legaal

• IceStorm

IceStorm

Als je voor 10 piek een illegaaltje hebt, heb je naaivrienden... :r...

Een cd kost 1 piek.. dus niks.

Verwijderd

Ik ben 100% illegaal >:) Wie niet, kan je beter vragen....

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:42
Ik zal jullie een truc leren, koop bij free record shop een spel, en maak een copy en ga dan ruilen, werkt heel goed >:)(wel bij af en toe bij een andere anders valt het zo op)
En hou alleen degene die ik echt goed vind en dus dat de makers het geld verdienen.

Verwijderd

Doei ik ook altijd,trouwens ik zeg 10 gulden om te vertellen dat het een stuk goedkoper is dan legaal,sommige kosten zoveel maar de meeste heb ik gratis

• IceStorm

IceStorm

Op zaterdag 20 januari 2001 20:44 schreef HaRdGaMeRs het volgende:
Doei ik ook altijd,trouwens ik zeg 10 gulden om te vertellen dat het een stuk goedkoper is dan legaal,sommige kosten zoveel maar de meeste heb ik gratis
Ok ;).. Was ook niet echt tegen jou maar meer tegen mensen die het 'normaal' vinden om vrienden geld afhandig te maken...

• pica
  • Laatst online: 09-02 16:51
Op zaterdag 20 januari 2001 20:17 schreef IceStorm het volgende:
Een cd kost 1 piek.. dus niks.
[half-offtopic]Ehmm, in de buurt van R'dam? Ben altijd 15 ballen kwijt voor 10CD's bij kinorama (80min, maar toch..).[/half-offtopic]

Steam

Verwijderd

i'm a pirate

• AngelEyes
  • Laatst online: 26-04-2024
ok, dit geeft wel een redelijk beeld denk ik :) , maar wordt er ook veel gedowned? het is altijd zo verrekte lastig om die krengen te vinden. (en dit is geen hint/tip voor mensen om hier allerlei linx neer te zetten want das illi :) )

edit: typo

Jouw advertentie hier??

• IceStorm

IceStorm

Ja ik download veel... Gewoon omdat ik niet voor alles wil betalen.
En je moet gewoon de goede plekken weten ;)

• Speedy
  • Laatst online: 10:06
zit op een stuk of 80 legalen en een redelijk (niet super veel ofzo) wat van die schijfjes die mijn plex elke keer uitspuugt :+

Flickr | Lego collectie

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:36
geen 1 spel is 100 gulden waard

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 15:36
alleen de spellen die ik echt goed vind koop ik. de rest copy ik.
wat ook kan is,
1. koop een spel bij bv freerecord
2. copy die shit
3. ga terug en ruil m voor een andere (Zeg dat je er niks aan vond)
4. 2 voor de prijs van 1 + een werkend serial als dat van toepassing is.

• IceStorm

IceStorm

Op zondag 21 januari 2001 09:46 schreef jaaoie17 het volgende:
En van zo'n instelling moet ik dus :r

Dus jij vindt een spel waar je een maand of meer mee bezig bent GEEN 100 piek waard? Terwijl je per week wel gewoon voor 100 piek wegeet en zuipt ;)?

• Speedy
  • Laatst online: 10:06
Op zondag 21 januari 2001 09:46 schreef jaaoie17 het volgende:
:r

Jij bent geen spel waard zul je bedoelen?

En voor die FRS gasten, daarom koop ik sinds een half jaar alle prut met serial bij de Dynabyte, zijn de dozen mooi geseald en hebben mensen nog geen keys gejat :r

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik koop tegenwoordig geen spellen meer, de meeste spellen die ik namelijk speel, speel ik 1 week en daarna nooit weer. (en daar is 100 piek teveel voor)
Spellen die ik illegaal heb en nog regelmatig speel zijn Quake III en Tony Hawk pro skater 2.

Kabel internet is niet alleen handig voor mp3tjes >:)

• Tim
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Ik doe het zelfde als degene hier boven me :)
Nieuwst wat ik nu heb is om de ISO maar op een rewritable te burnen :)

Verwijderd

Ik doe het net zo als de vele andere mensen hiero.....eerst downen/kopie maken en als ie dan heeeeeeel erg leuk vind(langer dan 3 dagen fun) dan koop ik m

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03-2025
Idem hierro, als het leuk is wil ik het alsnog kopen, dat heb ik bij UT, Halflife en AOE gedaan, die spelen zijn het waard en wil je het softwarehuis voor steunen. Maar ik ben in het verleden te vaak de boot in gegaan met software voor 100 piek dat na 2 dagen geen zak meer aan was. Zelfs titels waar je veel van verwacht eerst testen dan kopen. Tiberium sun was ook weggegooid geld. :(

Fakir

Verwijderd

Eerst testen en als ze na 100 afprijzingen na een jaar een 10-tje kosten kopen :)

Verwijderd

Legaal, wat is dat? B-)

• 4of9
  • Laatst online: 13-12-2024
Spellen die ik echt speel allemaal legaal.

Meestal leen ik ff een kopietje en als het dan een spel is wat ik echt wil gaan spelen dan koop ik het defenately! gewoon als waarderiing voor de programmeurs! slechte spellen speel ik niet maar heb wel wat kopietjes gewoon voor de heb.

Het is ook veel leuker om het origineel te hebben, vanwege doos en handleidingen etc. Ook registreren brengt meestal veel voordelen mee.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Games die ik vaak speel koop ik gewoon legaal. Zeker flightsimulators. Ik leen deze meestal van iemand en kijk ik er even naar. Probeer wat uit.. Vind ik het leuk dan koop ik het gewoon. Zo heb ik nogaltijd erg veel plezier van Falcon 4.0 (gekocht in Dec '98!). Ik had ook Janes F/A-18 bijna gekocht maar toch eerst ff een kopietje geleend van iemand.. ben blij dat ik DAT niet gekocht heb, wat een bagger zooi.

Probleem is dat je bij veel winkels het spel ook niet mag terug brengen en dat werkt kopieeren juist erg in de hand.

Ik wil best 100 piek uitgeven voor een game maar dan wil ik ook de zekerheid hebben dat ik het kan terug brengen als ik het echt niets vind. Zolang dat niet kan, dan kijk ik eerst illegaal of ik een game leuk vind (demo's zijn vaak verouderd en zeggen niets over de inhoud van een spel) en dan pas geef ik 100 piek uit. Ik heb al paar keer wat games gekocht die ik graag terug gebracht had en dat kon dus niet.. dus daaaag geld.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Het nadeel van illegaal is dat je op een bepaald moment "verzadigd" bent.
Maw: Je vindt aan de meeste spellen geen ruk meer aan en het gaat zich alleen maar om de heb.
Vroeger (3 a 4 jaar geleden) kocht ik weleens legaal maar nu niet meer, ik speel trouwens nog nauwelijks spellen.

Ik vindt een tientje voor een CD echt niet naaierij.
Het is zelfs spotgoedkoop maar oke dat terzijde...

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 23:09

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Ik download nu spellen bij Freeloader.com. Zij hebben spellen als Halcyon Sun en Hidden & Dangerous. Allemaal legaal

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:47

Flexx

This side up

Meestal Download ik games (ISO Files) maar de laatste tijd kan ik niet veel meer vinden.
Verder koop ik de games wel als ze goed zijn (en ik geld heb, want zeg nou eerlijk 100,- voor een game ????)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Vroeger verzamelde ik alles, game cd's en ISO's etc etc.

Nu boeit het me echt niet meer.. ik zoek gewoon een leuk spel om te spelen (Oni ofzo :) ), die koop ik en dan speel ik dat een tijdje. Het gaat me nu meer om de game zelf dan om alles te hebben. Das maar goed ook want het worden wel veel CDtjes anders. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Op zondag 21 januari 2001 15:55 schreef AmAnido het volgende:
Eerst testen en als ze na 100 afprijzingen na een jaar een 10-tje kosten kopen :)
Dit is ook mijn manier. *D

100 piek voor een spel vind ik echt veel teveel aangezien ik een spel hoogstens 2 weken speel (paar uitzonderingen).

Ik koop alleen een spel voor 100 piek als het vernieuwend is, orgineel of echt heel goed.

Een tientje voor bekenden waar je niet echt veel mee omgaat vind ik redelijk (als het gratis is dan willen ze alles wel hebben en blijf je fikken).
Als vrienden af en toe iets willen hebben is het wel gratis en als ze echt veel willen hebben moeten ze maar een doosje CD-R's meenemen. Het licht er natuurlijk wel aan of ze ook weleens iets terugdoen.

Verwijderd

Heb geen tijd voor spellen. Ook gratis (niet).
Bovendien, er zijn voldoende gratis spellen, waarom onnodig geld daaraan besteden?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Noem es een goede gratis race-sim of flightsim?

Verwijderd

Ik vind dat gezeik over 'het geld groet me niet op de rug' en '100,- is te duur voor een spel' zo'n ongelofelijk, gigantisch gelul! Wie heeft er ooit gezegd dat computeren een goedkope hobby is?!?!?!? Men denkt: ik koop een computer en dan ben ik klaar. Niet dus. Op een computer draai je software en dat kost geld. Heel simpel. Computeren is gewoon een hele dure hobby: eigenlijk veel te duur voor de gemiddelde consument. Dat is gewoon een feit. Maar da's nog geen reden om dan maar alle software te gaan stelen (illegaal kopiëren is gewoon simpelweg diefstal). Als je een auto koopt, weet je toch ook van tevoren dat je er niet vanzelf en gratis mee kan rijden? Hoor je ooit iemand zeggen: ik koop geen benzine meer, da's veel te duur: ik jat het wel. Nee dus. Maar ja, benzine jatten is een stuk lastiger dan software jatten. Alsof het gemak waarmee je iets steelt bepaalt of het wel of niet mag. Nonsens. Als je die spelen te duur vind, moet je maar een andere hobby zoeken. Lijkt het verzamelen van Porsches je een leuke hobby maar heb je er geen geld voor? Nou, dan verzamel je dus geen Porsches. Lijkt helicopter vliegen je een leuke hobby maar je hebt er geen geld voor? Nou, dan vlieg je dus geen helicopter. Lijkt spelletjes spelen op de computer je een leuke hobby maar je hebt er geen geld voor? Nou, dan speel je dus geen spelletjes op de computer. Ach, het maakt niet uit wat voor voorbeeld ik neem, ze gaan allemaal natuurlijk mank, maar jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel. Ook al zullen de meesten van de 'illegalen' dat natuurlijk ontkennen. Nou, kom nu maar op met jullie wijsheden...

• Aeon
  • Laatst online: 14-02 16:50
"Ik heb geen tijd voor spellen"

Ehm... yeh right. Wat ben je hier aan het doen dan?

Ik gebruik illigale software vaak als test/demo versies. Vind ik het wat, koop ik dan evengoed nog het spel.

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 13:26 schreef hellogoodbye het volgende:
(blaat) Als je die spelen te duur vind, moet je maar een andere hobby zoeken. Lijkt het verzamelen van Porsches je een leuke hobby maar heb je er geen geld voor? Nou, dan verzamel je dus geen Porsches. Lijkt helicopter vliegen je een leuke hobby maar je hebt er geen geld voor? Nou, dan vlieg je dus geen helicopter. Lijkt spelletjes spelen op de computer je een leuke hobby maar je hebt er geen geld voor? Nou, dan speel je dus geen spelletjes op de computer. Ach, het maakt niet uit wat voor voorbeeld ik neem, ze gaan allemaal natuurlijk mank, maar jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel. Ook al zullen de meesten van de 'illegalen' dat natuurlijk ontkennen. Nou, kom nu maar op met jullie wijsheden...
Nou zo denk jij er over, en een heleboel andere mensen (ik) niet (ik vind het trouwens wel ERG simpel gelul)

Verwijderd

Ik heb zo'n 100 spellen en 1 ervan is legaal de rest dus allemaal illegaal..;););)

Verwijderd

Tja, EZ, het is inderdaad erg simpel gelul. Maar dat komt eigenlijk gewoon omdat het ook erg simpel is: spelen kopieren is illegaal, niet toegestaan, verboden, etc. Simpeler kan het niet. Kan jij mij dan een simpele reden geven waarom het wel mag? Zo'n reden bestaat niet. Iets is illegaal of niet illegaal, toch? Niemand kan mij een legale reden geven om iets illegaals te doen. Iedereen weet in zijn achterhoofd dat het illegaal en fout is. Het wel of niet hieraan meedoen is enkel en alleen een kwestie van hoe actief iemands geweten nog is...

• IWriteCode
  • Laatst online: 12-12-2025

IWriteCode

Less = more

Ik vind dat er helemaal niets mis is met het downloaden en spelen van illegale spellen. Op die wijze kan je tenminste zijn wat en spel doet en hoer het er uit ziet voor dat je het koopt (onder het motto: TRY BEFORE YOU BUY). Het is mij al vaak zat gebeurd dat je een spel koopt dat compleet ruk is.

Spellen die het geld waard zijn en die ik ook vaak speel koop ik legaal.
En ik vind dat iedereen die een spel vaak speelt het spel eigenlijk zou moeten kopen. De mensen die het spel maken moeten ten slotte ook een boterham met kaas kunnen eten :P
De opmerking het kost zoveel geld slaat nergens op :r Een avondje stapen kost ook ongeveer 100 piek en een spel, daar kan je vele avonden van genieten.

Less = more

• spyro
  • Laatst online: 17-08-2022

spyro

Ik heb een bloedhekel aan illegaal kopieëren. Heel simpel maar wel zoals het is. Ik vind dat je voor een spel moet betalen wanneer je het moeite van het spelen waard vindt. Wanneer het je dan te duur is, jammer, dan ga je maar zelf een spel maken of speel je niet, of ga je een boek lezen. Ik heb jaren lang een ligfiets gewild, maar nooit ook maar overwogen er een te stelen. Na lang sparen heb ik hem nu.

Of je een spel de moeite waard vind kun je testen door demos te spelen. Die kun je downloaden of voor mijn part koop je een blad met cd met demos. Kost je een gulden of 15 en dan heb je 10 demos.

Verder vraag ik me ook ernstig af of het niet juist door het vele kopieëren & jatten van spellen komt dat ik per spel 100 gulden moet betalen. Maw, al die eikels van luie pubers die het verdommen om een krantewijk te nemen om hun eigen spelverslaving te financieren, houden de prijs hoog.

Maar om antwoord te geven op de vraag, ik koop alles legaal.

• Rody
  • Laatst online: 26-01 16:23
ik brand alles over. heb geen zin om zoveel geld uit te geven aan een spel.
de enigste spellen wat ik ooit origineel heb gekocht zijn: carmageddon 1, Red Alert 1, en fifa worldcup 98

allemaal oude spellen en toen had ik nog geen burner :)

Verwijderd

Hang puur van de kwaliteit af. Een sequel van Need For Speed wil ik nog wel eens illegaal kopen, maar games die je niet alleen in de portemonnee maar ook in de ziel raken, zoals Baldur's Gate, Red Alert (1), Unreal Tournament, Quake III: Arena, vind ik die 100 gulden meer dan waar.

Waar ik wel over struikel, is dat er de laatste tijd nogal weinig verschil is tussen een kopie en de legale versie. Handleidingen worden zomaar weggelaten, DVD-doosjes (passen niet in mijn cd-rek)...Waar is de tijd dat je nog duimendikke manuals kreeg bij je games?

Plus dat sommige games gewoon zo buggy zijn dat je niet voorbij level 2 kunt komen omdat de game dan crasht. Daa heb je dan 100 gulden aan uitgegeven. Nee, dan liever een kopie.

• IceStorm

IceStorm

Ik vind dat 100 piek voor een spel dat je weken kunt spelen echt niet teveel ;)..

Met BG I ben ik weken zoet geweest. Dat was me die 100 piek echt wel waard. Tales of The Sword Coast, PlaneScape Torment, IceWind Dale en BG II heb ik dus ook gewoon blind gekocht en het is me die 460 piek in totaal dus echt waard ;)...

Enige spel dat ik nu 'illegaal' heb waar ik rustig nog 100 piek voor zou neerleggen is SubSpace, mijn favo online game.
Alleen dat spel IS gewoon niet te koop ;)

Verwijderd

Nou, als ik rijk was geweest ging ik ze allemaal kopen, maar dat ben ik niet, dus....

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 15:58 schreef EZ het volgende:
Klopt, je mag een backup maken. Echter als je het spel terugbrengt, bezit je niet meer het origineel, en is de backup dus geen backup meer, maar een illegale kopie.

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik had Monkey Island 4 laatst illegaal gekocht en uitgespeeld, maar omdat ik het zo'n goed spel vond en veel plezier had, had ik toch maar het origineel gekocht, de rest koop ik bijna allemaal illegaal

• 4tune
  • Laatst online: 30-01 21:24
Ik heb geen enkele game legaal, vooral omdat ik geen gamer ben. :)
Maar wat ik toch op wil merken is dat sommige melden dat er teveel geld wordt gevraagt voor games.

Ja, welk bedrag zou het dan moeten zijn?
Vijf piek is te weinig, daar kan geen ontwikkelaar voor werken.
100,- piek teveel? 25,- dan.
Ik denk dat het voor de die-hard download freak's nog te veel.
De kick om iets te vinden, te downloaden, te branden, een hoesje te vinden is ook errug leuk.
Dus....

• Zazz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-01 23:40
Laten we even vast stellen dat kopieeren geen stelen is, wel illegaal maar niet stelen. Als je een liedje opneemt van de radio, is het toch niet zo dat het radiostation het liedje niet meer heeft. Als ik iets leen en het niet meer terug geef is het stelen, maar niet als ik er een kopietje van maak en dan weer terug paas. Niemand raakt zijn spel kwijt omdat je het kopieerd. Of wel?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op woensdag 24 januari 2001 09:55 schreef spyro het volgende:
Verder vraag ik me ook ernstig af of het niet juist door het vele kopieëren & jatten van spellen komt dat ik per spel 100 gulden moet betalen. Maw, al die eikels van luie pubers die het verdommen om een krantewijk te nemen om hun eigen spelverslaving te financieren, houden de prijs hoog.
Games zijn ALTIJD duur geweest. C64 games waren ook gewoon dik over de 100 piek, net zoals Amiga games en PC games .. in '87 was het heel gewoon dat een game zowat 200 piek was.

Het verhaaltje dat door illegaal kopieeren de games zo duur zijn gaat er bij mij echt niet in.

• Copyman
  • Laatst online: 17-02 19:47

Copyman

Dode muis

Ik heb bijna alles illegaal, behalve: Midtown Madness 1, EA Sports Nascar Revolution, Carmageddon 2 en Windows 98.

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 20:42
heeeeel af en toe koop ik een spel legaal. zoals alle C&C spellen :P Voor de rest illegaal. Toekomstige spellen die mij super tof lijken ga ik ook kopen. Zoals Unreal 2 en mischien duke4ever.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• IWriteCode
  • Laatst online: 12-12-2025

IWriteCode

Less = more

Op woensdag 24 januari 2001 21:13 schreef Zazz het volgende:
Laten we even vast stellen dat kopieeren geen stelen is, wel illegaal maar niet stelen. Als je een liedje opneemt van de radio, is het toch niet zo dat het radiostation het liedje niet meer heeft. Als ik iets leen en het niet meer terug geef is het stelen, maar niet als ik er een kopietje van maak en dan weer terug paas. Niemand raakt zijn spel kwijt omdat je het kopieerd. Of wel?
Natuurlijk is het wel stelen. |:(
Je steelt niet de data-drager [De CD waarop het spel staat], maar de data die er op staat, die is eigendom van de producent en als iemand het spel koopt krijgt hij of zij het recht om dat spel te spelen. Je steelt dus het recht om dat spel te mogen spelen.
En de producent die het spel gemaakt heeft loopt toch zijn inkomsten mis.

Less = more

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 07-02 20:55
Ik doe ook aan "try before buy" ik vind een demo soms te beperkt om je een goede feel te geven van een game. Als ik een spel echt de moeite vind dan koop ik het gewoon.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Nee ik heb alles Illegaal. Ik snap ook niet dat je voor 2000 gulden spellen gaat kopen. Stort het dan maar op mijn rekening of geef het aan een goed doel. Nu maak je alleen maar de grote namen ms, blizzard enz.. rijk.

Je hebt toch warez sites, gnutella, napster, edonkey2000 en natuurlijk twilightvd/dvd en crazybites

Verwijderd

> Je hebt toch warez sites, gnutella, napster, edonkey2000 en natuurlijk twilightvd/dvd en crazybites <

Goedenshit zeg, wat heb je toch een simpele zielen rondlopen op deze wereld. Alsof het feit dat illegale sites en organisaties er zijn, een legitieme reden is om ze ook maar te gebruiken. Je hebt mensen die illegaal software verspreiden. Dat soort mensen zijn er. Dus dan is het ook goed. Nou, in sommige landen heb je sadisten die uit politieke overwegingen andere mensen mishandelen of doden. Dat soort mensen zijn er. Dus dat is dan ook goed. Ach laat maar, het heeft geen zin om hier tegenin te gaan: pure tijdsverspilling... Niet te geloven, zeg.

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2025

jle

Euhhhhh.
Bestaat dat dan, legale software??????? 8-)

Good goan

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:43

Snuffel

Vroem!

Alsof het gemak waarmee je iets steelt bepaalt of het wel of niet mag
Ik denk eerder dat het is: Alsof het gemak waarmee je iets steelt bepaald of je het wel of niet doet.

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens. Kopieeren is en blijft illegaal, hoe je het ook wendt of keert. Echter is het vandaag de dag zo ongelooflijk simpel om een spelletje (of applicatie, dat is in deze om het even) te downloaden, dat je wel eerst drie keer gaat nadenken voordat je naar de winkel rent om geld uit te geven.
Waarom betalen als je het kan krijgen?
Neemt niet weg dat iedereen (ik doe er net zo hard aan mee, ik heb echt werkelijk niets legaals op mijn HD staan) die zich hiermee bezig houdt domweg strafbaar is.

Ben ik blij dat de pakkans zo klein is :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Ulx
  • Laatst online: 05-12-2022

Ulx

Wizard

Ik vind het vaak zo'n gedoe met warez: Patches die niet werken, gedoe met crackz, uninstallers die niet werken, geen films, geen manuals, etc.

Dan betaal ik liever wat geld zodat ik dat gedonder niet heb.

Assignment rejected by specialist

Verwijderd

Ik koop wel wat legaal, echte goede games...:) maar toch de meeste wel illegaal want het is gewoon te duur :'(

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik wil best games kopen maar dan wil ik de schriftelijke garantie van een winkel dat ik het spel kan terug brengen als ik er niets aan vind of dat het niet loopt etc.

Ik heb al paar keer games gekocht die werkelijk slecht waren of gewoon niet behoorlijk wilde lopen (Ultima 9 was een hele goede..) en die ik kon gewoon niet kon terug brengen.

Ik snap best dat die games illegaal gekopieerd kunnen worden maar moet ik daarom opgescheept worden met een flut spel van 100 piek die ik niet eens kan terug brengen? Dat is mijn probleem toch niet of wel? Videorecorders kunnen ook gestolen worden maar als mijn net gekochte videorecorder van 800 piek niet doet wat mij beloofd is of gewoon voor geen meter werkt.. dan kan ik daar WEL mee terug naar de winkel.

Zolang software winkels zo vreselijk klant onvriendelijk blijven dan kopieer ik mijn games eerst.. en als ik ze leuk vind (en ze draaien een beetje behoorlijk op mijn PC) dan koop ik ze wel. En dat hebben ze enkel aan zichzelf te danken.

• wslagendijk
  • Niet online
Ik kan me goed vinden in "try before buy". Doe ik meestal van warez cd's.
Alleen zijn games van warez cd's toch niet helemaal OK, dus bij een echt goeie game wil ik wel tot aanschaf overgaan.
Is alleen al tijdje geleden dat ik een game heb aangeschaft. Reden is dat er niet zo gek veel realistische racegames uitkomen (én dat mijn stuurwiel uit elkaar ligt :'( )

• TheBrain
  • Niet online
Legaal, moet wel want is voor website

<---- zie je de icon en snap je hem niet ?

Ga dan naar http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/112520/
Pagina: 1