waarschuwing fan speed te laag bij opstart a8n sli

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 10:36
Hallo,

Ik startte net mijn pc op (a8n sli) en kreeg een melding dat mijn q fan (chipset toch?) te langzaam of niet draaide. Ik heb de pc opnieuw opgestart en toen kreeg ik de melding dat mijn cpu fan te langzaam of niet draaide. Ik heb de bios nagekeken en daar was de temp van zowel de cpu als mobo goed. De fans liepen ook.

Wat zou dit kunnen zijn?

• ArneLH
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07-2016
Je mobo geeft die melding vaak als je een koeler hebt met een (grote) langzaam draaiende fan van < 1000 rpm.

Athlon64 3500+ :: 1GB Corsair XMS :: DFI nF4 Ultra :: 2x 160GB Maxtor RAID0 :: Radeon X1800 XL :: Zalman 600W

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

Gewoon die melding uitzetten, Asus heeft de neiging om zijn lage prioriteit foutmeldingen iets te snel te doen.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:33
Je hebt vast C'nQ aanstaan samen met de Q-fan optie, dan kan het gebeuren dat de cpu zó koel is dat de fan erg weinig toeren maakt, zo weinig dat het BIOS gaat zeuren. Zet deze optie dus uit in het BIOS en klaar. Dit is wel eens vaker aan bod geweest geloof ik :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.