Toon posts:

eigen server

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag mijn eigen server maken met de volgende functies.

mailserver
ftp
en er moeten ook site's op kunnen met php

ik heb al behoordlijk wat rond gezocht alleen nergens geven ze echt een adress van een howto
dat is dus mijn eerste vraag, wie weet een how-to te vinden voor de bovenstaande dingen.

en wat voor software is aan te raden?
os is xp pro
ik zit wel achter een router maar firewall op router staat niet aan.

is het mogelijk met versatel provider i.v.m poort 25

dat was het alvast bedankt

Verwijderd

best al beginnen met vmware(dient om 2 os'en teglijk te kunne draaien) en linux aan te schaffen :)
of gewoon linux(is gratsis te downloaden)
voor sites te kunnen hosten best apache gebruiken, kun je ook php op installeren als je dat wil;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 18:07 ]

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

Zoek eens op Filezilla dat is een prima FTP server voor het windows platform.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Pleurt linux erop en vink ftp/web/mail server aan bij het installeren en klaar is kees. XP is geen server software.

• paraiko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-03 11:51

paraiko

We are the Cow

Als ik jou was zou ik overwegen om e.a. onder BSD of Linux te doen. Daar is veel informatie over te vinden en honderden howto`s :)

Als je het echt onder xp wilt doen dan zou je xampp kunnen overwegen. Dat is een soort van opensource alles in een pakket met de apache webserver, php, mercury mailserver,mysql database, filezilla ftpserver en nog veel meer :P .

houd er wel rekening mee dat dit pakket standaard voor ontwikkeling bedoeld is en out of the box niet veilig geconfigureerd is voor productie sites, daar zul je dus zelf nog iets aan moeten doen.

[ Voor 1% gewijzigd door paraiko op 28-12-2005 21:54 . Reden: typo ]

Assimilate, Graze, Stampede !!

Verwijderd

Je hebt volgens mij nog geen minuut gezocht.
Ik zelf gebruik apache2triad simpele installatie en duidelijke documentatie, forum etc.

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 23:31
SSH schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:08:
Pleurt linux erop en vink ftp/web/mail server aan bij het installeren en klaar is kees. XP is geen server software.
Linux wel dan? Unix ja, maar daar heeft Linux niets meer mee te maken.
Met andere woorden: start hier nu niet weer die Windows <-> Linux flame, daar heeft de topicstarter helemaal niets aan.
Volgens mij heeft de topicstarter nog niet zoveel ervaring met verschillende typen software, dus ga hem nu niet meteen op Linux zetten, dat is waarschijnlijk te lastig.

Dit gebruik ik zelf, ook onder Windows XP Pro:
Mailserver: MDaemon
FTP server: BulletProof FTP / G6 FTP
Sites met PHP: Apache + PHP + MySQL heb je hiervoor nodig. Zelf installeren hiervan wordt waarschijnlijk te moeilijk, dus zoek maar met google naar deze termen, en je vindt wel een alles-in-een product.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:03:
ik wil graag mijn eigen server maken met de volgende functies.

mailserver
[google=windows xp mail server tutorial]
ftp
[google=windows xp ftp server tutorial]
en er moeten ook site's op kunnen met php
[google=windows xp web server php tutorial]
ik heb al behoordlijk wat rond gezocht alleen nergens geven ze echt een adress van een howto
dat is dus mijn eerste vraag, wie weet een how-to te vinden voor de bovenstaande dingen.
Ik vind er zo meer dan genoeg hoor? Als ik met je OS rekening houd, dan vind ik er evengoed nog genoeg. :)

Verder kan je natuurlijk ook in de SA FAQ kijken naar de tutorials, hier vind je een Apache tutorial, en hier vind je een ProFTPd tutorial. :)

Signature

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ruuddie schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:14:
[...]

Linux wel dan? Unix ja, maar daar heeft Linux niets meer mee te maken.
Met andere woorden: start hier nu niet weer die Windows <-> Linux flame, daar heeft de topicstarter helemaal niets aan.
Hij heeft er wel degelijk wat aan om te weten dat XP geen server OS is en dan een server OS zoals Linux bij de installatie (van de gangbare distro's) standaard de opties heeft om zijn wensen aan te vinken. Ik vraag me dan af, helemaal op de lange termijn wat moeilijker is....

edit:
En Linux kan wel degelijk kan wel degelijk een server OS zijn, kernel zal niet snel crashen door apps, grafische omgeving kan uit, FS met rechten en ga maar door. Beetje kansloos om dat te claimen.

[ Voor 18% gewijzigd door SSH op 28-12-2005 18:24 ]

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik gebruik Windows 2000 Server met Appserv als webhost(PHP, MySQL en phpmyadmin) pakket.

Dit draait op een P3 667 met 384 mb ram, 140 gig hdd ruimte (20 voor OS, 120 voor de rest)

http://fwnk.ath.cx draait erop, een FTP (met Serv-u) en dat was het.

Echt ideaal en lekker rap.

Heeft ook een computer!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

Misschien is het handig als de TS ook aangeeft of dit alles op zijn werkpc komt of dat hij een aparte pc heeft die alleen die functionaliteit gaat uitoefenen. Dat maakt de linux optie een stuk haalbaarder.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Er staat dat hij windows xp draait , ok ik zal zeggen installeer linux op een andere pc maargoed het gaat om xp dus download xampp ofzo zit alles in webserver , php ondersteuning , mysql db , phpmyadmin etc etc .

http://www.xampp.org

Verwijderd

Topicstarter
thx mensen voor alle vragen te beantwoorden en het be the way wel om een aparte pc hoor ik doe mijn dagelijkse werk op een andere

Verwijderd

Zoals je ziet is er meer dan genoeg over te vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.