Toon posts:

IP adres veranderen van Exchange 2003 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het ip adres veranderen van mijn server waarop Exchange 2003 geinstalleerd is. De reden hiervoor is dat ik Exchange geinstalleerd hebt via een VPN verbinding. Dit heb ik gedaan omdat ik de server op een andere lokatie geinstalleerd hebt. Ik heb dus een ip adres 192.168.1.40.
Nu wil ik de server verplaatsen naar de lokatie waar de server moet komen te staan en moet het ip adres worden veranderd naar 192.168.150.40.

Als ik de Exchange 2003 met een reeds bestaande Exchange organisatie gekoppeld hebt zou de ip adres swap een probleem moeten zijn :?

Kan iemand mij de eventuele gevolgen kunnen vertellen :?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 17:32
Niet gehinderd door enige kennis van de interne werking en koppelingen binnen Exchange zou ik zeggen dat ze (mede) juist hiervoor DNS hebben uitgevonden. DNS aanpassen, IP aanpassen en alles wat zo braaf is op DNS-naam te connecten zou geen enkel probleem mogen ondervinden.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Kijk naar de relay settings van je SMTP service, misschien staat daar nu ingesteld dat je 192.168.1.0/24 netwerk mag relayen, dit moet dus veranderen.. Anders kunnen je SMTP clients (als je die hebt) geen mail meer sturen door je machine naar het internet.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment Exchange aan het installeren voor een klant. Ik ga het gewoon proberen. Exchange in een bestaande Organisatie plaatsen en dan de server verhuizen naar de juiste lokatie. Ben benieuwd :P