Tot hoe ver kan ik mijn processor nu overclocken?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-05 23:04
Ik heb standard een amd 2400+ en heb hem overgeclockt tot een amd 2700+ hij is rond de 54 graden als ik intensief bezig ga op de pc. Maar kan ik heb nog verder overclocken zonder dat hij instabiel wordt? En dat de tempratuur ook goed blijft?

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Dat is gewoon een kwestie van trial en error. Is je pc niet meer stabiel onder zware testen (burn-in etc) dan is dan ben je te ver, als je pc al direct niet wil starten of reset hij automagisch dan is dat natuurlijk ook te hoog. Maar het hangt gewoon af van geval tot geval en welke koeling je gebruikt ;). Zie ook hier in de Frequently Asked Questions DOC ver. 2.0 van het subforum Diehard Overclocking&Cooling want je zit ook nog in het verkeerde subforum ;)

[ Voor 3% gewijzigd door SleutelMan op 28-12-2005 17:01 ]

Logius | Somda | Twitter

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
ja makkelijk tot 20000+ :z

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je het alleen maar kunt uitproberen.
Die temperatuur is niet te hoog.

specs

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Metalbuster schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:56:
Ik heb standard een amd 2400+ en heb hem overgeclockt tot een amd 2700+ hij is rond de 54 graden als ik intensief bezig ga op de pc. Maar kan ik heb nog verder overclocken zonder dat hij instabiel wordt? En dat de tempratuur ook goed blijft?
Daarbij komt ook nog eens; wat is "intensief bezig zijn met de pc"? Heel snel typen in word? :?

Probeer eens een uur Prime95 te draaien .. ;)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Defineer eerst 'AMD 2400+'. Hier vallen namelijk maar liefst 9 processoren onder die allemaal weer iets anders kunnen zijn.

Antwoord op de vraag of je nog verder kunt overclocken zonder dat 'ie onstabiel wordt ? :
• Probeer het uit. Voer 'm iets verder op en draai een burn-in test.

Antwoord op de vraag of de temperatuur goed blijft ?
• Controleer de temperatuur. Draai een burn-in test en kijk of de temperatuur niet té hoog wordt. Wordt de temperatuur te hoog dan doe je er goed aan om minder over te clocken of om betere koeling te organiseren ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Thandor op 28-12-2005 17:20 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:33
Zie de DOC FAQ :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.