[2003SBS] SP1 laat alles in de soep lopen

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:59
vandaag de stap genomen om onze SBS2003 server te upgraden naar SP1. Bij de eerste stap in de installatie handleiding van MS loopt alles fout.

Ik heb WindowsServer2003-KB889101-SP1-x86-NLD.exe uitgevoerd zoals Microsoft aangeeft, dit is het gewone WIndows 2003 SP1. HEb alle stappen zoals gevraagd wordt uitgevoerd(niet MS programma's en services uitschakelen, en backups maken)

Na reboot heb ik de volgende problemen:

- opstarten duurt veel langer als normaal, aanmelden ook. Krijg melding dat tenminste 1 service niet gestart kan worden
- na laden, blijkt bijna geen 1 service actief(DHCP server, Exchange, Werkstation, etc etc)
- OWStimer.exe maakt overuren totdat ik "sharepoint time server" stop
- niets werkt, kunnen zelfs geen geminimaliseerde programma's op de taakbalk worden weergegeven, deze worden weergegeven zoals dat vroeger bij Windows 3.* was.
* AD niet bereikbaar
* kan geen eigenschappen van services opvragen, gebeurt gewoon niets
* hetzelfde voor de events in logboeken
* geen netwerkbeschikbaar, bij netwerkverbindingen leeg, via ipconfig worden wel de instellingen getoond
* kortom helemaal niets werkt, ook in veilige modus niet.

Via Software SP1 verwijderen, werkt ook niet. Programma reageert gewoon nergens op.

Ik ben bang dat dit een herinstall wordt en dat ik SP1 maar links laat liggen, server heeft het altijd perfect gedaan. Iemand nog suggesties???

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Om even in te gaan op je andere topic in HK, dat net gesloten is ;) (in de vakantie SP1 installeren) Het lijkt me handiger om eerst te testen op een test-/non-productieserver. Dan kun je heel wat relaxter opsporen wat er niet goed gaat en hoe te verhelpen ;)

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03 17:52
Heb je nog eventueel APC Powerchute erop staan? Lijkt op een probleem wat ik ook gehad heb.

• borgdaville
MADG0BLIN schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:02:
Heb je nog eventueel APC Powerchute erop staan? Lijkt op een probleem wat ik ook gehad heb.
yep, die heb ik erop staan. Ik wist dat daar problemen mee waren, daarom heb ik de laatste versie ge"installeerd voordat ik begon. 7.0.4 uit mijn hoofd(iig iets met 0.4).

Maar kan natuurlijk altijd dat deze ook problemen geeft, baatte het in jouw situatie als je dat APC PC verwijderde, of is de server al verneukt?

btw: vraag me af of ik dat uberhaupt wel kan verwijderen, ik kan het morgen vroeg altijd even proberen natuurlijk.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:37
Mijn reply in je HK-topic hierover kon ik helaas niet meer posten, dus hierbij nog maar:

Windows 2003 doet hier ook geregeld rare dingen. AD die ruzie krijgt met z'n eigen DNS, RIS die niet gevonden wordt, etc. Maar ik ben dan ook maar een amateur die aanprutst, dus wellicht maak ik gewoon n00b-foutjes. Feit blijft dat het een moeilijk OS is met enorm veel potentie, maar ook met veel kans op grote crashes.

Waar het bij jou misgaat is moeilijk te zeggen. Eigenschap van 2003 is in mijn ervaring dat zodra er 1 dingetje niet helemaal werkt gelijk alles besluit het bijltje erbij neer te gooien. Wat je zou kunnen doen is de losse updates van SP1 te downloaden en stuk voor stuk te installeren. Op die manier heb je in ieder geval de security-updates allemaal, voor de rest geld: 'if it works, dont fuck with it' :)

Verder beetje vreemde zaak dat je geen image terug zou kunnen zetten naar een RAID array, met een losse RAID adapter moet dat in ieder geval geen probleem zijn (adapter + schijven in andere machine zetten en overpompen) en in het geval van een onboard adapter kun je altijd nog een extra schijf eraan hangen met een windows install en de image (van een netwerkschijf?) eroverheen zetten.
Dat alles vooropgesteld dat je standaart recovery-software al geen oplossing bied natuurlijk :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• borgdaville
Palomar schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:01:
Om even in te gaan op je andere topic in HK, dat net gesloten is ;) (in de vakantie SP1 installeren) Het lijkt me handiger om eerst te testen op een test-/non-productieserver. Dan kun je heel wat relaxter opsporen wat er niet goed gaat en hoe te verhelpen ;)
uiteraard had ik dat gedaan, en waren daar geen problemen op :'(

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03 17:52
borgdaville schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:05:
[...]

yep, die heb ik erop staan. Ik wist dat daar problemen mee waren, daarom heb ik de laatste versie ge"installeerd voordat ik begon. 7.0.4 uit mijn hoofd(iig iets met 0.4).

Maar kan natuurlijk altijd dat deze ook problemen geeft, baatte het in jouw situatie als je dat APC PC verwijderde, of is de server al verneukt?

btw: vraag me af of ik dat uberhaupt wel kan verwijderen, ik kan het morgen vroeg altijd even proberen natuurlijk.
Problemen waren hier met dacht ik 6.5.
Alles werd super traag. Eraf gooien en het was opgelost.

• borgdaville
MADG0BLIN schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:45:
[...]

Problemen waren hier met dacht ik 6.5.
Alles werd super traag. Eraf gooien en het was opgelost.
Problemen zijn wat erger dan alleen super traag! Denk niet dat het hieraan ligt, zal het morgenvroeg wel even proberen. Bedankt

• borgdaville
updateje en aanvullende vraag:
- installatie loopt, cd 3 gaat er net in
vaagje:
ik heb van te voren een system state backup gemaakt met NTbackup.exe, wat doet die precies allemaal terugzetten?

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

system state bevat:
Boot files (Boot.ini, NDTLDR, NTDetect.com)
Registry - Including COM settings
SYSVOL - Group Policy and Logon Scripts
Active Directory NTDS.DIT (Domain Controllers)
Certificate Store (If the service is installed)

Overigens erg makkelijk te vinden op internet :) lang leve google

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Pagina: 1