Toon posts:

Sampling rate mogelijk op cd-speler/audio cd

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk 48khz samplingrate audio te branden als audio cd terwijl je de samplingrate behoud? Ik weet dat dit niet volgens Red Book standaard is maar zou het mogelijk zijn om deze cd's te lezen met een cd-speler met een 24bits/192khz dac. De Dac zou het dus aankunnen, maar weet niet of branden uberhaupt kan :).

Dit omdat ik een audio-dvd aan het rippen ben zodat ik hem in mn cd speler kan afspelen (heb geen dvd speler op mn kamer, op een bagger technika ding na)

edit; DVD is gewoon legaal en door mn pa gekocht om beneden af te spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 16:38 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:04

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Een gewone CD speler speelt een CD altijd af met een samplerate van 44.1 kHz.
Dus als je het op de een of andere smerige manier voor elkaar hebt gekregen om een cd te branden met een samplerate van 48 kHz audio erop, dan klinkt het in een CD-speler heeeel laaaaannnnggggzzaaaaammmm als je het afspeeld.
En dat wil je niet (schat ik zo in).
Het beste lijkt me in dit geval om die 48kHz te resamplen naar 44.1kHz en dan op CD branden.

[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 28-12-2005 17:20 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Als je er een DTS CD van bakt dan kun je hem op een DVD speler en op de PC afspelen zonder conversie.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:24:
Als je er een DTS CD van bakt dan kun je hem op een DVD speler en op de PC afspelen zonder conversie.
Dat werkt alleen als je je cd-speler via een digitale aansluiting op een AV-receiver aansluit :Y)

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:24:
Heb geen dvd speler/receiver en mn laptopo geluidskaart is brak :D.

Maar anyways, kan dus niet dus deze kan dicht

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Bij een DTS cd heeft het geluid ook een samplerate van 44.1khz ipv 48khz
Pagina: 1