Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kijkfiles, een (on)nodig kwaad ?

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:15
Geachte medetweakers,

Vandaag ben ik tegen een situatie aangelopen, waardoor ik alleen maar meer een hekel heb gekregen aan files. Zoals wellicht andere van jullie.

Mijn situatie:

Vandaag had ik examen vanuit mijn werk. Dit vond plaats in Rotterdam, vlakbij het vliegveld. Ik rij normaal gesproken over de A29 vanuit Dinteloord naar Bergen op Zoom, vanuit daar ga ik de A15 op en zo via de ring rij ik naar Rotterdam Noord.

Toen ik vanmorgen naar Rotterdam reed, kwam ik voorbij Numansdorp in de file terecht. Dit was een file over ongeveer 5 km, maar het ging echt met een slakkegangetje.

Aan het einde van de file, bleek aan de andere kant van de weg, dus richting Bergen op Zoom een ongeluk gebeurd te zijn. Aan de andere kant van de weg !!!

Gevolg:

Omdat sommige van mijn medeweggebruikers het nodig vonden om naar dit ongeluk te kijken (waarbij overigens alleen maar blikschade was, want beide bestuurders stonden aan de kant van de weg), kwam ik dus bijna te laat voor mijn examen. Ik had welgeteld nog 4 minuten over.

Over dat kippestukje van 5 km heb ik dus ruim 45 minuten gedaan. Nu denken jullie waarschijnlijk, dat ik dan maar op tijd had moeten wegrijden. Dit heb ik dus ook gedaan. Ik ben twee uur voor de aanvang van het examen vertrokken, maar traktors onderweg op de provinciale weg en deze file, waren er dus de oorzaak van dat ik dus bijna te laat kwam.

Mijn mening:

Ok, files is een gevolg van het drukke weggebruik in Nederland. Maar kijkfiles vind ik dus zoiets onzettend onnodig. Het levert alleen maar onnodige stress en aggressie op. Zouden er hier nu helemaal geen maatregelen voor te nemen zijn ?

Wat is jullie mening hierover, winden jullie jezelf hier ook zo over op ?

maar ik heb toch wel mijn examen gehaald :D

Verwijderd

Ik ben het niet met je eens. De term kijkers vind ik zwaar overtrokken. Als er namelijk iets aan de andere kant gebeurd etc gaat iedereen automatisch langzamer rijden. Er zijn echt geen mensen die expres gaan remmen om zo veel langer te kunnen kijken. Files zijn irritant dat zal iedereen met je eens zijn en als ik haast heb, voor zoiets als een examen dan ga ik ook aan alles ergeren. Das iets natuurlijks denk ik.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:48
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:39:
Ik ben het niet met je eens. De term kijkers vind ik zwaar overtrokken. Als er namelijk iets aan de andere kant gebeurd etc gaat iedereen automatisch langzamer rijden. Er zijn echt geen mensen die expres gaan remmen om zo veel langer te kunnen kijken.
Jij weet duidelijk niet hoe files ontstaan. Zeker in de spits is vaak niet meer dan dan nodig om een opstopping te veroorzaken.

Idd heel erg irritant, die kijkers. Belachelijk. Ik zou haast willen dat ze schotten in het midden van de weg zouden zetten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:27

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik kan me er niet (meer) over opwinden. Files zijn tegenwordig een fact of life, tenzij je 100% thuis werkt en nooit de deur uit hoeft. Anders zal je er altijd mee te maken hebben.

In principe ben je nog steeds te laat vertrokken of heb je de verkeerde weg genomen om op tijd op je examen te zijn. Uiteraard valt dit wel een beetje onder het kopje overmacht, maar ik vind 5 kilometer file eigenlijk nog helemaal niet zo veel. En enkele reis kan al snel 2x zo lang duren op drukke tijden. Ik kijk ook altijd naar het filenieuws op de site van de ANWB & VID voordat ik vertrek. Indien er te veel file staat naar mijn smaak, neem ik een alternatieve route (meestal 80Km wegen enzo).
Het garandeert natuurlijk niets, maar over het algemeen werkt het wel goed en heb ik een vrij stabiele reistijd (uurtje ofzo).

En wat betreft kijkers.. Zeer waarschijnlijk kijk jij ook vanuit je ooghoeken en laat je je gas los. Ik denk dat 95% van de mensen die instinctief doet wanneer zij de resten van een ongeval zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Standeman op 28-12-2005 16:44 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Breepee schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:42:
[...]

Jij weet duidelijk niet hoe files ontstaan. Zeker in de spits is vaak niet meer dan dan nodig om een opstopping te veroorzaken.

Idd heel erg irritant, die kijkers. Belachelijk. Ik zou haast willen dat ze schotten in het midden van de weg zouden zetten.
niet nodig? Enig idee hoe druk het is en dat de wegen dichtslippen? Nee files worden zeker veroorzaakt door onnodige rem-acties? Dream on :z

Verwijderd

Een wand tussen beide rijrichtingen?

• nextware
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:45:
[...]

niet nodig? Enig idee hoe druk het is en dat de wegen dichtslippen? Nee files worden zeker veroorzaakt door onnodige rem-acties? Dream on :z
Kijk, ik weet dat files bij het tegenwoordige verkeersbeeld horen. Daar zul je mij ook absoluut niks over horen zeggen.

Maar dat onnodig zacht rijden als er aan de andere kant van de weg een ongeluk(je) is gebeurd, daar kan ik niet zo heel erg goed tegen. Het is per slot van rekening aan de andere kant van de weg gebeurd. De betrokken personen en voertuigen staan hoogstwaarschijnlijk aan de andere kant van de weg op de vluchtstrook, waar alles afgehandeld wordt. Dan is het toch niet nodig om zo langzaam te gaan liggen rijden, dat je op een gegeven moment een file van 5 km veroorzaakt.

Wat zouden sommige mensen denken ? "Wellicht barst er een ruzie los en beginnen ze elkaar de hersens in te slaan. Dat moet ik zien, dan heb ik thuis/op me werk wat te vertellen.." Dat idee begin ik onderhand een beetje te krijgen..

Verwijderd

Ik wind me sowieso over elke file op als die ontstaan is door het kippige kijkgedrag van onze nieuwsgierige medeweggebruikers die blijkbaar tijd te over hebben om van A naar B te komen...

Overige files ontstaan op een aantal manier:
- invoegproblemen
- overanticiperen
- weersomstandigheden
- ongelukken

Bij ongelukken is er een logica in het spel dat achterliggers gaan remmen en dat het hele zwikkie tot stilstand moet komen. Niet veel aan te doen...

Invoegproblemen komen voornamelijk door klootzakkerij door autodebielisten op de stroken waar moet worden ingevoegd. Geef ruimte en verdwijn naar een andere strook als je dat kunt. Zonde dat de overheid hier miljoenen aan spotjes heeft gespendeerd en dat we maar niet willen meedenken...

Files door weersomstandigheden onstaan door de bangerikken die bij het minste of geringste gaan afremmen naar een lagere snelheid en hiermee het risico op ongelukken juist verhogen.
Als je jezelf en je auto niet vertrouwd, ga dan met de bus of trein. Is er gelijk meer plaats op de weg voor mensen die wel durven door te rijden. Juist bij sneeuw en ijzel is het op een drukkere weg nodig om de snelheid erin te houden om opvriezen en gladheid te voorkomen. (Zie het debacel in het oosten des lands korrt geleden)

Mijn grootste file ergernis is nog wel het overanticiperen. 5 kilometer voordat er een afslag komt alvast naar de linkerbaan gaan om maar zeker niet te missen. Of wanneer een 80km zone (in de randstad al ingevoerd) nadert, als 10 km daarvoor op de linkerbaan 80km te gaan lopen kutten zodat achteropkomend verkeer vol in de ankers mag, terwjl 120 is toegestaan. Ik haat zulke lui en zou ze het liefst van de weg willen vegen.

er zullennog wel meer oorzaken zijn, maar met deze heb ik toch wel het meest te maken... Aan de ene kant berust ik me er maar in, anderzijds is het gewoon zonde van de tijd... Als mensen niet kunnen of durven rijden: ga met het OV, samen beter van A naar B, maar ik gewoon op snelheid in mijn roofkat als het even kan...

• nextware
Hier kan ik me helemaal in vinden. Enne, oude mensen die 80 of langzamer rijden, horen volgens mij ook tot één van de oorzaken van files en/of ongelukken.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:36
Idd erg vervelend die kijkfiles, maar je kan er niet veel aan doen, behalve het ongeval afschermen door een wand ofzo te plaatsen.
Men gaat minder op het verkeer letten en kijken naar de andere rijbaan. Daarbij laten ze het gas los om de afstand tot de voorganger te vergroten en hierdoor onstaan die files lijkt mij.

Verwijderd

Jimster schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:54:
Idd erg vervelend die kijkfiles, maar je kan er niet veel aan doen, behalve het ongeval afschermen door een wand ofzo te plaatsen.
Men gaat minder op het verkeer letten en kijken naar de andere rijbaan. Daarbij laten ze het gas los om de afstand tot de voorganger te vergroten en hierdoor onstaan die files lijkt mij.
Als je in een file terecht komt is het sowieso beter afstand te vergroten, zodat je de boel maar rollende kunt houden. Steeds op de bumper van je voorganger gaan hangen heeft helemaal geen zin want dan blijf je remmen.... Ik laat gewoon rustig een gat van 100 meter vallen en kan dan stationair in zijn 2 of 3 de file volgen. Scheelt een berg brandstof op jaarbasis dat mag je rustig aannemen!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 12:53

Whuzz

Dodgeball!

Volgens mij heeft TS nog niet zo heel lang zijn rijbewijs of nog niet zo veel ervaring met snelwegen en files.
De ergernis met betrekking tot kijkersfiles is al zo oud en zo bekend als de weg naar Rome. Als DJ's op het radionieuws de files opnoemen wordt er ook altijd er sarcastisch gedaan over dit soort files. (Voorbeeld: Door een ongeluk op de A1 Amersfoort-Apeldoorn een file van 6 kilometer. In de andere richting, 4 kilometer file door ramptoeristen)
Kijkersfiles bestaan nou eenmaal en zijn bijna aan de orde van de dag. Jammer maar helaas. We kennen ze allemaal, hebben er allemaal een hekel aan en kunnen er weinig tot niets aan doen. Live with it.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Whuzz schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:14:
Volgens mij heeft TS nog niet zo heel lang zijn rijbewijs of nog niet zo veel ervaring met snelwegen en files.
De ergernis met betrekking tot kijkersfiles is al zo oud en zo bekend als de weg naar Rome. Als DJ's op het radionieuws de files opnoemen wordt er ook altijd er sarcastisch gedaan over dit soort files. (Voorbeeld: Door een ongeluk op de A1 Amersfoort-Apeldoorn een file van 6 kilometer. In de andere richting, 4 kilometer file door ramptoeristen)
Kijkersfiles bestaan nou eenmaal en zijn bijna aan de orde van de dag. Jammer maar helaas. We kennen ze allemaal, hebben er allemaal een hekel aan en kunnen er weinig tot niets aan doen. Live with it.
helemaal mee eens! _/-\o_

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 20:49
gewoon een dikke heg in de middenberm poten.... Maakt Nederland meteen weer lekker groen, enige nadeel is natuurlijk dat zo'n ding een paar keer per jaar gesnoeid moet worden waardoor er weer files ontstaan >:)

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 13:24

Eijkb

Zo.

Er is een tijdje een proef geweest met een ongeval-scherm. Een groot blauw windzeil bij wijze van spreken, wat tussen de rijhelften gezet wordt zodat het zicht op het ongeluk ontnomen is. Werkt prima, geen idee waarom het niet altijd gebruikt wordt.

.

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:32
Eijkb schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:31:
Er is een tijdje een proef geweest met een ongeval-scherm. Een groot blauw windzeil bij wijze van spreken, wat tussen de rijhelften gezet wordt zodat het zicht op het ongeluk ontnomen is. Werkt prima, geen idee waarom het niet altijd gebruikt wordt.
Ik denk dat t te lang duurt om op te zetten, die mensen en tijd kunnen waarschijnlijk efficienter ingezet worden met opruimen van de troep.

Misschien moeten ze de snelheids limiet met 100 km verhogen vanaf 1 km voor het ongeluk en zon 5 km lang, dan rijdt iedereen er hard langs en als ze zien wat er is minderen ze vaart maar zijn ze er al voorbij :+

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Goh kijk, een blauw scherm, zou er iets aan de hand zijn? :+

Ik vind de ergernis maar overtrokken. Ik houd er ook niet van, maar ik merk wel iedere keer dat ik tegen mezelf moet zeggen: niet kijken, doorrijden.
Gewoon een onbewuste reactie van mensen die niet zo superieur zijn als jij :z

Erger je niet, verwonder je slechts.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• stfn345
  • Laatst online: 15:24
Ik stel voor dat ze dat "video-papier" van philips gaan gebruiken en daar een scherm neerzetten met een video van voorbij rijdende auto's :) meeste vrouwen zal het niet eens opvallen :) die letten toch maar half op :>

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

Dennahz

Life feels like hell should.

Waarom zou je uberhaupt trager gaan rijden als er iets gebeurd is :? Mensen die dat doen zijn echt ONNOZEL gewoon. Iets trager best, maar niet ineens vol op de rem staan om te gaan kijken.. dat doe je gewoon niet :?

[ Voor 31% gewijzigd door Dennahz op 28-12-2005 17:49 ]

Twitter

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dennahz schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:49:
Waarom zou je uberhaupt trager gaan rijden als er iets gebeurd is :? Mensen die dat doen zijn echt ONNOZEL gewoon. Iets trager best, maar niet ineens vol op de rem staan om te gaan kijken.. dat doe je gewoon niet :?
Nee, dat doet ook niemand.

Auto 1 mindert zijn snelheid met 5km/h
Auto 2 mindert noodgedwongen zijn snelheid met 7km/h
...
Auto 10 moet hard remmen om die 20km/h kwijt te raken.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-11 18:19

Steffie

Opaque

SG >> TF:V

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er moet natuurlijk niet vergeten worden dat aan de "kijkerskant" er over het algemeen ook al flink wat verkeer aanwezig was. Daardoor zal elke verstoring van de doorstroming sowieso wel gauw files opleveren. Overigens is het 's nachts nog veel erger, die verschrikkelijke verzameling knipper- en zwaailichtjes in extra helder blauw en oranje leidt mij in ieder geval enorm af en verslechterd het toch al beperkte zicht behoorlijk door het geflits.

Dat ongeluk zal eerder de druppel zijn die de file veroorzaakt, dan de complete emmer... Het is natuurlijk erg vervelend om in zo'n file te zitten, zeker als de "kijkersfile" langer is dan de file achter het ongeluk.

• nextware
Whuzz schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:14:
Volgens mij heeft TS nog niet zo heel lang zijn rijbewijs of nog niet zo veel ervaring met snelwegen en files......
Ehmmm.. Reeds 6 jaar mijn rijbewijs en twee jaar internationaal chauffeur geweest.... Waarbij ik grote steden zoals Parijs, Rome, Londen en Berlijn meerdere malen heb moeten betreden met mijn auto.

Dus dat verhaal over het feit dat ik nog geen ervaring heb, gaat in dit geval niet op. Dus liever geen voorbarige conclusies trekken...

[ Voor 1% gewijzigd door nextware op 29-12-2005 08:45 . Reden: Groooote typo eruit gehaald... ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Geboortedatum 14 juni 1980
:?

Maar ontopic: Die afdekschermen zijn afaik afgeschaft omdat het en te lang duurt om ze op de plek te krijgen (vaak is het ongeluk dan al aardig weggewerkt). Ook trekken die schermen de aandacht, minder dan het ongeluk maar mensen gaan alsnog kijken of ze wat kunnen zien :)

• StarLite
  • Laatst online: 18-11 15:24

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:45:
Nee files worden zeker veroorzaakt door onnodige rem-acties? Dream on :z
Not to burst your bubble, maar dat is dus juist wél een oorzaak van veel files..
kenneth schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:51:
Auto 1 mindert zijn snelheid met 5km/h
Auto 2 mindert noodgedwongen zijn snelheid met 7km/h
...
Auto 10 moet hard remmen om die 20km/h kwijt te raken.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

kijkfiles zijn een drama, zat er deze week weer in, op de A2 voor abcoude.
Als iedereen zijn poot nou gewoon op het gas houd, en doorrijd! :(

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-11 20:57

Quarin

Ondertitel... wasda?

Volgens mij is het juist gevaarlijk om langs dergelijke situaties niet af te remmen oid. Feit is namelijk dat er op de weg ernaast iets gebeurd is wat best weleens gevaar kan opleveren op de eigen weghelft. Bijvoorbeeld brokstukken oid zouden best weleens op de baan kunnen liggen, misschien zijn er wel hulpverleners op die weghelft, dat is niet te zeggen.
Ten tweede is het onmogelijk er iets tegen te doen, je kan gewoon niet verplichten dat mensen niet af mogen remmen oid, dat op zich zou al levens gevaarlijk zijn.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 21:14

MBV

Ik zorg altijd voor iets meer afstand zodra ik blauwe zwaailichten e.d. zie stilstaan. Op een grote afstand is het vaak slecht te zien of het op je eigen of de andere weghelft fout is gegaan. En als het aanhouden van 1 sec afstand tot een file leid, was er al wat meer aan de hand. Het was dan net de laatste druppel... Overigens doe ik dat natuurlijk met gas-los ipv rem-rem-rem :)

Als je iets ziet waarvan je nog niet kan inschatten of het een gevaar oplevert, kan je beter de afstand tot de auto voor je iets vergroten. Zeker in de spits zie je soms 10 auto's op 0,3 sec afstand, waardoor een extreem overtrokken remreactie in een klein hoekje zit. Als ik daarachter zit en ik zie iets geks, dan zorg ik voor iets meer afstand. Ongeacht of jij dat wel of niet wil verbieden zal ik dat doen. Geen zin om die 'onoplettende bestuurder' te zijn die 'allang van te voren had kunnen zien aankomen dat er een ongeluk was gebeurd en dus die kop-staart-botsing heeft veroorzaakt'...

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:54
Juist dat rem-rem is iets typisch nederlands heb ik laatst van een groepje buitenlanders begrepen :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

M@rijn schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 10:40:
Juist dat rem-rem is iets typisch nederlands heb ik laatst van een groepje buitenlanders begrepen :)
Je suggereert daar haast mee dat iedereen dat doet... In mijn ervaring is het toch vrijwel uitsluitend voorbehouden aan klevers (vooral op de meest linkse baan) en enkele wat meer onzekere weggebruikers. De rest lijkt het vooral met remmen op de motor te proberen (gas los dus).

Maar zoals met veel discussies over het verkeer, dat van Nederland is gewoon niet zo best te vergelijken met dat van anderen. We zitten doorgaans met meer op de weg, en daardoor bijna automatisch dichter op elkaar. Er hoeven maar een paar daar niet mee om te kunnen gaan (kleven, remmen ipv gas los), of de rest is ook al bijna verplicht om te remmen. Je kan tenslotte aan het remlicht van je voorganger alleen niet zien of ie hard of zacht remt, dus kan je vaak maar beter het zekere voor het onzekere nemen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:39:
Er zijn echt geen mensen die expres gaan remmen om zo veel langer te kunnen kijken.
Dat zie je toch verkeerd - als je relatief 'vooraan' rijd in een kijkfile zal je je hierover verbazen - ik heb nu al twee keer meegemaakt dat mensen aan het einde van een kijkfile rustig stil (!) gaan staan om beter te kunnen kijken en hiermee een groot gat slaan tussen hun zelf en de autos die het ongeluk al voorbij zijn..

Dat was overigens beide keren in Belgie, dus het is ook niet eens iets typisch Nederlands :)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Feit is dat het druk is op onze wegen. Wanneer er iets bijzonders aan de hand is (ANWB op de vluchtstrook, ongeluk aan de overzijde, een steigerend paard in de wei) worden bestuurders afgeleid. En wanneer ik afgeleid word, ga ik meestal (per ongeluk) wat langzamer rijden. Volstrekt normaal gedrag, en zo goed als onmogelijk om af te leren.

De gevolgen hiervan op een rustige weg zijn nihil, maar omdat het bij ons altijd zo vol is op de wegen geeft het al snel een file. En als ik zie hoe snel je na zo'n file weer in nieuwe drukte rijdt denk ik dat je er niet eens veel tijd mee verliest.

Als je het mij vraagt wordt het tijd voor robot-chauffeurs die je als een IP-pakketje door het land vervoeren. Woei, lekker krantje lezen of een potje UT doen terwijl je van A naar B reist!

Siditamentis astuentis pactum.

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Varienaja schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:17:
Feit is dat het druk is op onze wegen. Wanneer er iets bijzonders aan de hand is (ANWB op de vluchtstrook, ongeluk aan de overzijde, een steigerend paard in de wei) worden bestuurders afgeleid. En wanneer ik afgeleid word, ga ik meestal (per ongeluk) wat langzamer rijden. Volstrekt normaal gedrag, en zo goed als onmogelijk om af te leren.

De gevolgen hiervan op een rustige weg zijn nihil, maar omdat het bij ons altijd zo vol is op de wegen geeft het al snel een file. En als ik zie hoe snel je na zo'n file weer in nieuwe drukte rijdt denk ik dat je er niet eens veel tijd mee verliest.

Als je het mij vraagt wordt het tijd voor robot-chauffeurs die je als een IP-pakketje door het land vervoeren. Woei, lekker krantje lezen of een potje UT doen terwijl je van A naar B reist!
Die hebben we al, alleen in een ietwat mindere uitvoering....Het openbaar vervoer :)

• MBV

MBV

OV is van waar je niet bent naar waar je niet wezen wilt in een onmogelijk lange tijd. Rotterdam->zwijndrecht industrieterrein was voor mij meer dan een uur met OV, met een fiets op het station daar. Anders was het 1:30. Met de auto 30 min dacht ik... Zelfs langere trajecten kost het heel veel tijd.
Plus dat het vaak onmogelijk is om op een bepaald tijdstip ergens te zijn. Probeer eens uit Acht (wijk in eindhoven) in Zaanstad te komen voor 9 uur. Kan niet, de bus gaat niet op tijd :)

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
nextware schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:35:
Omdat sommige van mijn medeweggebruikers het nodig vonden om naar dit ongeluk te kijken kwam ik dus bijna te laat voor mijn examen.
(waarbij overigens alleen maar blikschade was, want beide bestuurders stonden aan de kant van de weg)
:X :D :D

• MBV

MBV

:+ En daar kijk ik dan gewoon overheen :D
spoiler:
Je kan jezelf eruit kletsen: Bij een bepaald tempo hoef je ook niet meer af te remmen om dat te zien, dus dan ga je uit verveling kijken. Dan boeit het ook niet echt meer ofzo. Maar 't is wel een meesterlijk verspreking :z
Pagina: 1