[WLAN]Ad-hoc Wlan icm netwerkbrug instabiele verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

Topicstarter
Aangezien ik na lang zoeken op zowel google als GoT niet echt een goede verklaring heb kunnen vinden voor mijn probleem, heb ik besloten een topic aan te maken.

De situatie is als volgt:

PC
-Hangt in netwerk 'Thuis' waar nog 3 andere computers in hangen. (worden dmv een 100mbit switch verbonden)
-Draait Windows 2003 (SP 1)
-Heeft Wifi kaart voor communicatie tussen de PC en de Laptop
-Overbrugt de LAN (Thuis) met de Ad-hoc Wifi verbinding (MSI Wifi kaart, b/g)

Laptop
-Moet ook in het netwerk 'Thuis' komen dmv een ad-hoc verbinding en een netwerkbrug op PC
-Windows XP Pro (SP 2)
-Intel Wifi Adapter (b/g)
-Gebruik Intel ProSet Wireless software om de connectie te regelen.

Bij deze verbinding kom ik 2 problemen tegen:

1. Ondanks dat beide Wifi kaarten 54mbit ondersteunen krijg ik slechts een 11mbit (b) connectie. Tevens heb ik de laptop nog ad-hoc verbonden met een andere laptop dit leverde wel een 54mbit (g) verbinding op. Ik heb de hardware instellingen van de Wifi kaart in mijn PC nagelopen en de instellingen stonden mijns inziens goed, hij stond dusdanig ingesteld dat hij zowel 11 als 54mbit ondersteunde.

2. Ik slaag er in om dus een 11mbit verbinding te maken en hem door middel van een brug ook door te koppelen aan mijn netwerk 'Thuis'. Werkt op zich prima alleen het netwerk heeft de nare gewoonte compleet weg te vallen. Met als gevolg dat je een erg onbetrouwbare verbinding hebt. Ik zou het niet erg vinden als dat een of twee keer per dag zou zijn, maar dit is minstens iedere 10 minuten wel een keer.

Nu is mijn vraag hoe los ik dit probleem op? Ik vind het eerste probleem nog wel overkomelijk maar het 2e probleem is uiterst irritant zeker gezien ik mijn laptop niet continu aan een draadje wil hangen om te kunnen internetten.

Veni Vidi Vici

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
Koop een normale access point... werkt 10x beter

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

Topicstarter
Maar is er dan totaal geen manier om dit werkend te krijgen? Het voordeel hiermee namelijk is dat ik dan geen AP hoef te kopen, scheel toch weer in de kosten ;)

Veni Vidi Vici