Procesor P4 2.6 SL 6SB Malay

Pagina: 1
Acties:

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb een processor uit een laptop. Hierop staat het volgende:

Pentium 4 2.60GHZ/512/400 SL 6 SB Malay. Deze zou ik graag gebruiken in een Asus P4RD1-MX moederbord. Om te controleren of dit past heb ik natuurlijk gekeken op de site van Asus (hier) maar ik twijfel of de P IV 2.6 die daar staat dezelfde is als die uit de laptop komt. Als ik goed in mijn geheugen graaf zou er in de laptop een P4-M hebben gezeten (geen Mobile P4).

Op http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-int-p4.php wordt onderscheid gemaakt tussen een 'gewone P 42.6' en een P4-M 2.6 vandaar mijn twijfel.

Ik heb gezocht op de termen SL 6SB en Malay, maar met beide termen krijg ik geen in mijn ogen relevante gegevens. Wie kan mij helpen, wat voor processor is dit nu en past deze in het moederbord.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:28

Thandor

SilverStreak

SL6SB leert mij dat het hier om een desktop processor gaat. Zie Intel's Processor Spec Finder voor informatie over deze CPU.

Lijst van Mobile Intel® Pentium® 4 -M Processors
Lijst van Mobile Intel® Pentium® 4 Processors
Lijst van Intel® Pentium® 4 processors

In de laatste lijst staat jouw CPU ook aangegeven :)

(Merk op dat je de code aanelkaar moet schrijven, niet in losse delen.
Dat zoekt meteen wat makkelijker :o )

[ Voor 100% gewijzigd door Thandor op 28-12-2005 15:49 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• P_de_B
  • Niet online
aan elkaar :x, vergeef me mijn onkunde.

Dat gaat dus niet passen als ik de site van Asus mag geloven?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:28

Thandor

SilverStreak

ASUS P4RD1-MX
- Support Socket 478 CPU
Het is een S478 moederbord. Specificaties laten zien dat het enkel 200MHz FSB(QDR800) en 133MHz FSB (QDR533) processoren ondersteunt. Jouw 100MHz FSB (QDR400) processor gaat dan niet werken.

Het gaat wel passen, maar (goed) werken is een ander verhaal ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• P_de_B
  • Niet online
Jammer dan, niets aan te doen,

Dank voor je hulp :)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-05 16:38
Je kunt het toch proberen?

De wijzen komen uit het Oosten!

• P_de_B
  • Niet online
Ik ga het mb nieuw kopen, dus die gok neem ik liever niet :)

Verwijderd

koop dan een moederbord die ook 400mhz processoren ondersteund
ik heb er toevallig nun eentje van asrock die ondersteund 400/533/800 FSB, ik heb een 533FSB processor erin zitten en dat werkt goed

moederbord heet P4V88+

misschien heb je daar wat aan

• P_de_B
  • Niet online
Ik heb bij de grote merken gezocht naar een mb met S478 en een goede onboard DirectX9 graphics. Daar kwam eigenlijk alleen deze uit. Ik betaal liever iets meer dat ik een B merk moederbord heb met (mogelijk) veel problemen.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Asrock is anders best een budget merk met een repuptatie, in tegenstelling tot Jetwey en dat soort merken. Een Asrock is zeker geen miskoop :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

ik kan je vertellen dat ik geen enkele problemen heb met dit moederbord, hij ondersteund dual channel geheugen, heeft een AGP slot, prestaties zijn ongeveer hetzelfde als een ASUS moederbord, enige wat ik beetje jammer vind is dat er weinig opties zijn te vinden in de bios van dit moederbord

edit: ik heb meerdere computers(voor me pa en broer) dus laat je niet afleiden door me signature :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 16:46 ]

• P_de_B
  • Niet online
Maar ze hebben geen S478 met AtiXpress200 of nvidia6150 chipset onboard, dat is eigenlijk wat ik zoek.

Verwijderd

ik weet niet alle moederborden uit me hoofd, dus ik wens je veel succes met je zoektocht naar een goed moederbord, maar volgens mij is het goed mogelijk er eentje te vinden die aansluit bij je wensen, alleen weet ik niet of je dan wel op een A-merk moederbord uitkomt
Pagina: 1