Toon posts:

Club 3D 6600GT probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik heb een week geleden mn desktop geupgrade met de volgende nieuwe parts:

Asus P5ND2-SLI moederbord
Pentium 4 3,0Ghz ht
1x 512 DDR2 Ram (over een weekje 2x)
Club 3d 6600GT 128mb

Dus ik heb de boel in elkaar gezet, en ik ben er dus best wel wijs mee. :*)

Nu heb ik het volgende probleem, bij nieuwe games, NFS Most wanted e.d, is mn videokaart binnen een kwartiertje gamen rond de 65+ graden, hierbij heb ik wat last van lichte artifacts vanaf een temp van 62graden. Nu heb ik dus met Rivatuner mn GPU terug geclocked tot 400mhz (ipv 500) en nog word hij heel snel warm. (ook bij lagere resoluties) :/

Ik las dat de standaard koeler van de Club3d versie niet echt goed was, maar is het echt zo erg of is er iets anders aan de hand? Oftewel: is het normaal dat een videokaart stopt met werken bij 65graden en komt dit door de standaard club3d koeler? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 22:56 ]

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk het wel. Als je nog garantie hebt dan kan je hem beter direct terug sturen.
als je het probleem zelf denkt te kunnen verhelpen dan moet je de koeler vervangen. De temperaturen zijn nog wel redelijk dus het hoeft niet eens aan je koeler te liggen maar aan je kaart.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
70 graden moet ie echt wel aankunnen zonder artifact. Omdat ie nog binnen de garantie valt zou ik niet proberen de koeler zelf te vervangen. Stuur 'm RMA zou ik zeggen.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Topicstarter
Hij presteerd verder wel oke, en de eerder genoemde artifacts zijn ook echt niet extreem, soms eens een flits (als ie boven de 62graden komt) maar richting de 70graden heeft hij er echt geen zin meer in. dan bevriest mn beeld soms.

Nu was ik al van plan om een Zalman VF700 koeler te gaan kopen, maar jullie denken dat er iets met de kaart zelf is? overgens is hij @ idle: 44graden (ik las dat het normaliter tussen de 35 a 40 moet zijn)

Als het puur de koeling is dan is het opzich niet zown probleem, omdat ik toch al van plan was om een Zalman VF700 te monteren.

Verwijderd

Ik zou gewoon kijken naar je garantie waarom als je zelf gaat zitten kloten me een andere cooler vervalt meteen je garantie, je kunt beter terug gaan voor de zekerheid dan benje hem 2 weken kwijd dan datje hoop gezeik krijgt als je zelf gaat zitten kloten, bedoel dadelijk is hij helemaal overleden maar dat is aan jou de keus succes

Verwijderd

mischien ligt het ook aan de koelpasta die door fabrikant ertussen geduwd wordt,..ik heb al vaker gezien bij kaarten van bv nvidia dat de koelprut niet echt lekker verdeeld zit.
was ook zo bij mijn kaart (6800GT POV) en andere die ik gezien heb, ook oudere modellen (FX Reeks en verschillende ati modellen)

opgelost met artic silver 5
Lopend op 400/1100 stressed 65/70 graden Idle zo'n 45/49 graden, met de stock cooling

-JiN-

Verwijderd

Topicstarter
Net een kleine test gedaan,

ff zown huisventilator erop gericht (lekker als het buiten vriest :X )

vervolgens was hij idle: 35gr en stressed 53gr, verder geen problemen ondervonden onder NFS. Dus het lijkt me persoonlijk ook gewoon de koeling die niet optimaal is/werkt.

Edit/

standaard kloksnelheid weer ingesteld en hij houd NFS nu op maximale resolutie, hij word nog wel 70gr, maar zonder artifacts (soms eens een flitsje).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 22:27 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38
Dat flitsje is geen artifact, die heb ik (en mijn buurjongen) ook (allebei een 6600GT ;)). Een foutje in het spel denk ik :).

[ Voor 17% gewijzigd door The__Virus op 29-12-2005 12:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Owke, maar volgende week een Zalman VF700-cu bestellen, dan denk ik dat ie het wel uithoud, want ik vind 70gr best warm voor zown kaartje. :)

Thanx voor de hulp iedereen :>

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-08 21:48
zon core kan 100+ aan hoor, en dat flitsje zijn die fliters waar je zo hard mogelijk langs moet knalle O-)

[ Voor 62% gewijzigd door Stijnd op 29-12-2005 21:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
hahaha :D

Het maakt me ook niet echt uit wat die core aan kan, want bij de 70gr houd ie het ook wel gewoon (zonder artifacts), maar ik vind het persoonlijk vrij warm. Wat meer een probleem is: soms nokt mn game er mee, dan blijft het beeld stilstaan en reboot mn pc, waar kan dat aan liggen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 22:56 ]

Pagina: 1