Toon posts:

MS SQL Server 2000 - Configuratie backup/export

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bij een klant draait momenteel een Microsoft SQL Server 2000 met zo'n 140 databases. Komende week gaat daar een nieuwe server heen ter vervanging van de huidige. Nu kunnen we wel 140 keer een databasebackup doen en 140 keer een databaserestore op de nieuwe server plus daarbij alle security-informatie (logins) handmatig kopieren maar da's meeeeega tijdrovend.

Er moet toch een gemakkelijkere manier zijn, om ineens de hele SQL Server config. te exporteren/importeren plus de bijbehorende databases?

Weet iemand iets?

Alvast bedankt, scheelt ons weer wat RSI klachten. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Uhh, ik bedenk me net dat we de databases natuurlijk vrij simpel kunnen overzetten met Veritas Backup Exec O-) , vraagt blijft dan wel of de configuratie (security / logins) ook meegaat... denk het wel eigenlijk.

Ga het ff testen. Als iemand in de tussentijd wat anders weet hou ik me natuurlijk ook aanbevolen.

Verwijderd

Heb je wel alle wachtwoorden van al je logins dan ?

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee... zullen we moeten testen. Tenzij iemand het weet hier...

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:40
Als de paden hetzelfde blijven, kun je gewoon alle database-bestanden, incl. system kopiëren.

En voor de rest: een backup en restore van alle databases scripten is ook niet heel veel werk.

Maar was het idee van PNS niet dat je hier vragen stelt waar bijna niet uit te komen is ? Dit is iets wat elke dba zo weet te vertellen

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je moet je even inlezen in het verhuizen van een SQL Server, hier bijvoorbeeld.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Als je exact dezelfde hostname en disks etc hebt, gewoon sql server installeren op nieuwe doos, zelfde SP, beide sql servers uitzetten, en alle db files kopieeren, inclusief master etc.. Starten op nieuwe doos, en testen maar :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1