[MCE] PVR-500MCE geeft alleen op 1 tuner goed beeld?

Pagina: 1
Acties:

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Topicstarter
Ik heb onlangs zoals je al kan raden een Hauppage WinTV PVR-500MCE gekocht. Waarom? mijn kast zit propvol en er paste dus nog maar 1 PCi kaart in.

Nou had ik netjes MCE geinstalleerd (wilde er toch ooit aan beginnen), tuner netjes geinstalled. Vervolgens vraagt de TV-Wizard in MCE, wilt u 1 of 2 tuners instellen. Dus logisch, 2 tuners. Wat blijkt nou? nou pakt hij de 2e tuner met enorm slecht beeld (op elke zender een enorme hoeveelheid ruis), ligt dit aan het feit dat hij alles van 1 kabel moet trekken en dus de kwaliteit verloren gaat omdat hij eerst door een andere tuner heen moet? of is dit nog wel te redden?

Please help me, want ik wil zo graag 2 programmas tegelijk opnemen, helemaal rond deze tijden met al die cabaret die eraan komt.

Alvast bedankt voor jullie moeite.

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Mijn 500MCE heeft dit probleem niet. Sowieso word de kabelsignaal intern al gesplitst op de kaart voordat hij de tuners ingaat, dus dat kan het niet zijn. Gisteren op mijn zoektocht voor mijn problemen kwam ik allerlei software tegen om de kaart een beetje te tweaken:

http://www.mce-community.de/forum/index.php?showtopic=4062

misschien werkt dat voor jou??

[ Voor 3% gewijzigd door tvdleur op 28-12-2005 15:14 ]

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Ik ga eens kijken, bedankt voor je reactie, iig erg fijn om te horen dat het niet aan de kaart ligt :P

Dat programma wat je me laat zien lijkt mij meer om de kaart nog ff wat beter beeld te geven, mijn probleem is dat het signaal duidelijk niet goed genoeg is voor de 2e tuner.

Ik gebruik de DVD Decoder van Nvidia, (als je iets beters weet gaarne :))

[ Voor 60% gewijzigd door deeltje op 28-12-2005 15:30 ]

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

deeltje schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:28:
Ik ga eens kijken, bedankt voor je reactie, iig erg fijn om te horen dat het niet aan de kaart ligt :P

Dat programma wat je me laat zien lijkt mij meer om de kaart nog ff wat beter beeld te geven, mijn probleem is dat het signaal duidelijk niet goed genoeg is voor de 2e tuner.

Ik gebruik de DVD Decoder van Nvidia, (als je iets beters weet gaarne :))
Ik heb alles al geprobeert voor mijn problemen met MCE haperingen. Het beste bij mij werkt powerDVD...

• deeltje

deeltje

Topicstarter
tvdleur schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:39:
[...]

Ik heb alles al geprobeert voor mijn problemen met MCE haperingen. Het beste bij mij werkt powerDVD...
Mkay PowerDVD werkt ook, thnx, maar kheb nog steeds slecht beeld (lees ruis, dus slecht ontvangst) op 1 van de tuners. Zou dit dan toch een hardwareprobleem zijn?

Kweetnie welke tuner et is.

Als ik 1 tuner kies geeft ie perfect beeld, selecteer ik er 2 dan geeft de primaire slecht beeld (bij 1 tuner selecteerd ie tuner2?)

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Zou het een hardwareprobleem kunnen zijn?

Verwijderd

Volgens mij mag je hier niet kicken binnen 24 uur ;). Dat wil niet zeggen dat ik het zelfde probleem heb als jou. Alleen heb ik bij beide slecht beeld en dat als ik de kabel naar mijn nomrale tv zet ik gewoon goed beeld heb. Raar maar waar.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:16:
Volgens mij mag je hier niet kicken binnen 24 uur ;). Dat wil niet zeggen dat ik het zelfde probleem heb als jou. Alleen heb ik bij beide slecht beeld en dat als ik de kabel naar mijn nomrale tv zet ik gewoon goed beeld heb. Raar maar waar.
Mja bij mij is het dus puur 1 tuner. de kabel komt rechtstreeks vanuit het 1e punt hier int huis, dus daar ligt het ook niet aan. zijn er geen programmas waarmee je de tuner kan fine-tunen, want in MCE moet alles weer automatisch gaan waardoor je er niets over te zeggen hebt.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb dit ook gehad, het lag aan een combinatie van hardware, want in mijn Shuttle SK41G had ik wel problemen, en in mijn SN45G niet meer, met verder dezelfde hardware. Ook had ik dezelfde problemen in de SK41G met de tuner van de PVR250, toen ingeruild voor een PVR350 die er geen last meer van had.

• Nielson
  • Laatst online: 21:14
Wat voor een mainboard heb je ? Er schijnen problemen met de PVR500 op bepaalde Asus bordjes te zijn.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Nielson schreef op donderdag 29 december 2005 @ 16:12:
Wat voor een mainboard heb je ? Er schijnen problemen met de PVR500 op bepaalde Asus bordjes te zijn.
Asus A8N-Sli Premium.
Pagina: 1