Toon posts:

GF 6800XT unlockbaarheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

na naarstig zoeken op het forum is mij nog niet duidelijk geworden of de laatste versies van de GeForce 6800XT te unlocken zijn.

Ik weet dat dat voor de AGP versie in principe mogelijk is.
(http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1091850)

Maar ook heb ik gehoord dat de 6800LE
(tenminste de nieuwe versies) speciaal zijn gemaakt tegen unlocken.
Nou las ik in ''Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 7'' het volgende:

nVidia heeft natuurlijk ook van heel dit gebeuren gehoord en heeft om die reden nu iets gevonden dat het waarschijnlijk niet meer mogelijk is te unlocken. Er zijn mensen mee bezig om uit te vinden
hoe dat zit, maar er is voorlopig nog geen antwoord.

*Update: Met de nieuwste versie van rivatuner (15.3), is het al weer mogelijk om de pipelines
te unlocken, maar garantie op een goede werking is er natuurlijk niet. Het blijft een gok...

Okay dat is voor de 6800LE, maar weet iemand of dit problemen kan geven met de XT?

Mijn mobo, mijn PSU en mijn mx440 EN mijn 6800LE zijn kapot gegaan en nu moet ik een andere vidkaart hebben. 6600GT lijkt me geen goede keuze na veel zoeken en de 6800XT is standaard iets sneller dan de LE. (325 ipv 300 Mhz core).
Omdat ik garantie heb op mijn LE en ik geen geld terug kan krijgen, moet ik iets kopen bij die winkel (HBIT in Assen)....en hij heeft alleen de LE en de XT als interessante dingen en die moet hij dan ook nog bestellen (vreemd?)

Help mij aub, want ik ben er na uren zoeken naar van alles en nog wat helemaal doorheen. ;(
Bedankt alvast mensen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 14:54 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 07:59

silitek

Tubes Only

Tja, je heb maar 2smaken. Een LE of een XT. Dan zou ik voor de laatste kiezen.
Unlocken-overclocken blijft een lot uit de loterij natuurlijk.

Ik heb een gewone 6800 op 16 1.6vp lopen met 400-900mhz... net geen xt maar met 5k in 3dmark 05
een prima kaartje. ;) ;)

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is niet bekend of de XT ook in principe speciaal gemaakt is tegen unlocken?
Gelden dezelfde ''unlockrates'' voor de XT als voor de LE ?

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:40:
Maar het is niet bekend of de XT ook in principe speciaal gemaakt is tegen unlocken?
Gelden dezelfde ''unlockrates'' voor de XT als voor de LE ?
Aangezien hij ook met de nv40 core is uitgerust, ja :) Maar hier werkten de extra pipelines van mijn gewone 6800 niet, dus het blijft idd een loterij.