Wel internet geen netwerk

Pagina: 1
Acties:

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Op mijn pc (Windows XP Prof) zit een dubbele netwerk interface (Asus A8n-SLI-Deluxe) waar een poort naar het volledige netwerk gaat (fileserver, router, etc) en de andere rechtstreeks met een gewone UTP kabel (geen crosslink) naar een labtob gaat (Toshiba Portege 7020) waar Windows 98 SE opstaat, dit alles draait op DHCP (10.20.30....). De twee netwerk adapters op mijn Moederbord (Nvidia Nforce & Marvell... ) staan met een verbindingsbrug met elkaar in verbinding daardoor doet het internet gewoon op beide computers, alleen kan de labtob helemaal geen netwerk vinden (netwerkomgeving> Volledig netwerk > error: Kan netwerk niet doorzoeken, Kan geen toegang krijgen tot het netwerk, zie help index :( )
En mijn gewone pc ziet wel andere pc's in het netwerk maar niet de labtob. Ook heb ik een andere labtob aangesloten op de directe verbinding met de twee computers en die zien elkaar wel, maar op die labtob staat ook win XP geinstalleerd. Op de labtob die niet werkt in het internet wil ik WinXP op zetten maar er zit geen CD-rom drive in :| . Het enige wat wel werkt is, dat ik als ik Ping + ip adress in typ in Opdrachtpromt (dos). Dan vinden ze elkaar wel. De ip adressen intypen in de browser werkt ook niet, bij de labtob niet en de gewone pc niet

Helpt iemand mij alstu blieft want ik ga overmorgen vroeg op vakantie en ik wil die bestanden er graag op hebben staan, wat neit lukt :9 . Ik heb alle netwerk Faq doorgelopen maar daar staad niks in over wel internet geen netwerk alleen andersom. Als hier nou toch een Faq voor is zeg het mij ;)

Edit: Ik heb even de labtob aan de switch gehangen ipv direct utp verbinding, maar dan blijft het precies het zelfde probleem,

[ Voor 12% gewijzigd door mickezzz op 28-12-2005 14:45 ]

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Verwijderd

Heb je op die 98 al eens geprobeerd om de nic te verwijderen en opnieuw te instaleren?
Is de 98 lid van dezelfde werkgroep?
Staan alle nic's ingesteld op Netbios over TCP/IP?

Verwijderd

Wel ping/IP, geen browse...

Heb je wel dezelfde werkgroep en hebben je 98 gebruikers toegang tot de XP bak?