Toon posts:

systeemfout 1130 - onvoldoene schijfruimte op de servre

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn computers (een desktop en een laptop, beiden met winxp) in een werkgroep-netwerk hangen. Ik heb hier op mijn pc een paar shares gemaakt, zodat ik bv. op mijn laptop de muziek-map via het netwerk zou kunnen bereiken. Ik heb alles volgens het boekje gedaan, maar toch krijg ik nog een error, die ik niet volledig snap.

Wanneer ik op mijn laptop, die beneden staat, probeer om via de netwerklocaties de muziek-map te browsen krijg ik een popup die zegt "onvoldoende schijfruimte op de server om deze opdracht..." of zoiets. Dit vind ik nogal vreemd, vooral omdat ik op mijn desktop wel nog voldoende schijfruimte heb. (een HD van 250Gb in 6 partities die gemiddeld nog maar 50 % vol staan).

Ik probeerde dan op de desktop zelf de muziekmap te mounten m.b.v. het NET USE commando in DOS. dan krijg ik deze error
Systeemfout 1130.

Onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar om deze opdracht te verwerken.
Ik snap niet waarom ik deze error krijg, en waarom er gesproken wordt van een server. Ik werk met een werkgroep en niet met een server-client systeem...

Ik heb wat gezocht op GoT, maar voor windows xp vond ik niet meteen een werkende oplossing

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 11:18
De server wordt de server service mee bedoeld, en volgens mij is ie out of virtual memory, kijk even je page file settings na of reboot even.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 1024 mb ram op mijn desktop en mijn pagefile staat op 1536 tot 2048, er draait vrijwel niets op de achtergrond.

Ik denk niet dat het aan mijn pagefile kan liggen?

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-04 20:43
misschien een virus?

Hallo met Tim

Verwijderd

Topicstarter
ok effe doen scannen

zal je op de hoogte houden... zal wel lang duren :*)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 15:29 ]

Verwijderd

Perform the following steps:

1. Start regedit.

2. Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters

3. Double-click IRPStackSize (or if this registry setting doesn't exist, create it with type DWORD and ensure the case is correct).

4. Change the base to decimal, set the value to 15, and click OK.

5. Reboot the computer.

Als de waarde 15 niet OK is, kun je het ook groter maken, wel in stapjes van 5 doen ...

Edit: mocht het niet werken met hogere waardes, dan kun je als laatste redmiddel 0 als waarde gebruiken

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
waarde 15 deed 't nog altijd niet

maar met een waarde 20 werkt het perfect

dankjewel Karam _/-\o_

Verwijderd

No problem ;)
Pagina: 1