Framelag @ amd64 3500+, GF6800 GS 256mb, 1gb pc3200 ram

Pagina: 1
Acties:

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 08:49
Ok ik heb dus een probleem. Ik heb pas een nieuw systeem bestaande uit een amd64 3500+, Moederbord met Nforce4 chip en een Nvidia GF 6800 GS met 256 mb. Na een mooie format en alles installed te hebben draait alles lekker mooi en snel zoals ik dat graag heb. Maar na mate ik het langer heb krijg ik steeds vaker last van framelag. Waar die in CS:S en WoW eerst volle fps er uit blaasde (60fps door 60hz en 100fps door 100hz respectievelijk) doet hij dat nu niet meer. Althans niet metteen. Ik start wow en sta daar met 10fps, gewoon staan in een omgeving met weinig npc's en mobs. En als ik ga lopen dan zit het toch al gauw op 3-4 fps. Maar na 15 min of zo spelen is alles mooi en draait het als ene trein. Dit is de eerste keer dat ik een PCI-e kaart heb, dus ik weet nog niet zo heel veel van bepaalde instellingen. Ik kreeg een paar boots geleden wel een berichtje toen ik windows kwam dat me gfx kaart te weinig stroom had en of ik de stroomkable er in wilde stoppen. Dus ik reboot en in me bios gekeken maar alles staat op meer dan genoeg volts en toen ik daarna in windows kwam kreeg ik niet die message van nvidia.

Heeft iemand enig idee wat dit is, en belangrijker: hoe los ik dit op? Ik heb namelijk een high end systeem omdat ik zonder probs wil gamen en niet omdat ik -4 fps wil :p

Edit: harde schijven zijn allebij prima in orde, die heb ik al door en door getest :) zelfde voor RAM

[ Voor 5% gewijzigd door ye-roon op 28-12-2005 14:34 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Bever!
  • Laatst online: 21:34

Bever!

3

heb je je voeding wel aan je gfx gehangen..?

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb je hitman al gedraait?
bekijk je voedings met speedfan waarde ect...
Een brakke voeding kan inderdaad de boosdoener zijn.

• ye-roon
ja bij me kaart zat zo'n kabeltje waarbij ik 2 van die 4 pins in één 6 pins kon maken die in me kaart kon en dat nu ook zit. en die twee 4 pins komen van hetzelfde kabeltje uit me voeding en er zitten geen splitters op dus dit is de gfx kaart is de enige die dat hele kabeletje gebruikt. Het is een 360W voeding.

edit:
het punt is gewoon dat hij het altijd doet en gedaan heeft en nu ineens gaat ti raar doen.

[ Voor 15% gewijzigd door ye-roon op 28-12-2005 14:47 ]

• ye-roon
misschien een kleine bump, maar ik constateer net iets.

Kan het zijn dat doordat me gfx kaart te weinig stroom krijgt me pc grafische dingen wil berekenen via me processor waardoor ik een 100% processor load heb maar dat die 100% te weinig is en dus framelag veroozaakt?

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:13

XanderDrake

Build the future!

ye-roon schreef op woensdag 28 december 2005 @ 23:45:
misschien een kleine bump, maar ik constateer net iets.

Kan het zijn dat doordat me gfx kaart te weinig stroom krijgt me pc grafische dingen wil berekenen via me processor waardoor ik een 100% processor load heb maar dat die 100% te weinig is en dus framelag veroozaakt?
Het kan, allicht niet echt waarschijnlijk. Kijk eens naar je voltages, gebruik Speedfan (google is your friend). Is je 12v lijn onder de 11.5 dan moet je toch iets zwaarders gaan halen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wordt die 100% CPU load wel veroorzaakt door de game die je op dat moment aan het spelen bent, en niet door een ander proces?
Je zou eventueel eens kunnen proberen het spel, of in het meest extreme geval, je hele Windows, even opnieuw te installeren... (Trust me, ken het probleem, heb in de afgelopen week naast alle (her)installaties voor klanten op het werk, mijn eigen systeem al 4 keer opnieuw geinstalleerd).
Wil de problemen zeker nog wel eens oplossen.

• ye-roon
me 12v lijn staat op 13v atm.

maar in me bios heb ik 3 fan speeds staan. En hier ook, alleen met speedfan staat fan1 op 0rpm en int bios op 2.5krpm of zo. welke fan is fan 1?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
wat voor MERK voeding heb je?

• ye-roon
Een chieftec 360W die zat standaard in me kast :)

Verwijderd

FF je config voor je mobo ophalen met speedfan ;)
Zijn mensen die het progje geconfigureerd hebben.

• ye-roon
aah nu heb ik wel iets staan bij fan1 :p Maar dan nog volgens dit is alles in orde. dat word zo me winxp cd maar ff bij me neefje halen dan :p

• ye-roon
Ok ik weet het nu echt niet meer. Gloednieuwe windows install en ik heb vanaf de start framelag. Ik kreeg op 1 hard disk windows niet installed dus dacht ik dat het aan die hard disk lag, maar op op deze hard disk precies hetzelfde.

Pagina: 1