Ik zit al 2 dagen (ben beginnend php noob) te zoeken naar een login script die samen met MSSQL werkt. Beetje kopie pasta gedaan en gewijzigd en alles werkt kan gebruikertje aanmaken enzo maar ik kan niet inloggen. Krijg continu errors....
De volgende melding heb ik nu:
Warning: mssql_query(): message: Line 1: Incorrect syntax near '&'. (severity 15) in c:\inetpub\wwwroot\login.php on line 17
Warning: mssql_query(): Query failed in c:\inetpub\wwwroot\login.php on line 17
Warning: mssql_num_rows(): supplied argument is not a valid MS SQL-result resource in c:\inetpub\wwwroot\login.php on line 19
Nu denk ik dat het in regel 17 zit:
$usernameexists = mssql_query("SELECT ID FROM tblusers WHERE username='".$_POST["username"]." '&& password='".$_POST["password"]."'");
En dat het iets met " of ' te maken heeft maar ik kan geen goed voorbeeld vinden of uitleg ergens die mij hier mee kan helpen
Regel 19 ziet er zo uit:
if (mssql_num_rows($usernameexists) != 0)
Misschien is dit een hele domme vraag, maar mocht dit zo zijn het is voor mij erg moeilijk dus voor dat je spamt met dat het al 100x besproken is zou je aub dan een linkje kunnen posten waar precies
ik moet dit echt werkend krijgen
De volgende melding heb ik nu:
Warning: mssql_query(): message: Line 1: Incorrect syntax near '&'. (severity 15) in c:\inetpub\wwwroot\login.php on line 17
Warning: mssql_query(): Query failed in c:\inetpub\wwwroot\login.php on line 17
Warning: mssql_num_rows(): supplied argument is not a valid MS SQL-result resource in c:\inetpub\wwwroot\login.php on line 19
Nu denk ik dat het in regel 17 zit:
$usernameexists = mssql_query("SELECT ID FROM tblusers WHERE username='".$_POST["username"]." '&& password='".$_POST["password"]."'");
En dat het iets met " of ' te maken heeft maar ik kan geen goed voorbeeld vinden of uitleg ergens die mij hier mee kan helpen
Regel 19 ziet er zo uit:
if (mssql_num_rows($usernameexists) != 0)
Misschien is dit een hele domme vraag, maar mocht dit zo zijn het is voor mij erg moeilijk dus voor dat je spamt met dat het al 100x besproken is zou je aub dan een linkje kunnen posten waar precies
[ Voor 6% gewijzigd door Swanfield op 28-12-2005 14:19 ]
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt