DVD bewerken op de computer en vervolgens..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164300

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een paar vraagjes met betrekking tot het bewerken van DVD's. Mijn pa heeft zojuist een dvd-recorder aangeschaft zodat hij zijn oude video-8 filmpjes op DVD kan branden. Heb wel wat verstand van computers, maar heb zelf nog geen DVD-brander...dus weet van al dat DVD gebeuren (nog) niet zo veel. Nou heeft hij net zo'n DVD gebrand en wil dat graag op de computer gaan editen. Vervolgens wil hij die weer op een DVD branden (een DVD brander wordt een dezer dagen aangeschaft). De computer kan wel DVD's lezen, dus rippen is mogelijk. Nu komen de vragen...welk programma is goed (en makkelijk te gebruiken) om te rippen en in welk formaat moet er geript worden? Welk programma is vervolgens goed (en makkelijk te gebruiken) om het 'geripte' te bewerken/editen? Is het vervolgens ook mogelijk om het 'bewerkte' weer als DVD formaat te branden?
Graag uw advies :)
Alvast bedankt _/-\o_

Ik heb al een beetje rondgekeken op het forum, maar kon zo snel niet een topic vinden met alle informatie die ik zoek. Als er toch zo'n topic bestaat, mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-12-2024

ripperke

w00t!

http://www.extradvd.nl/ is de place to be

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88494

-DVD decrypter om de CSS versleuteling te verwijderen en kopie van DVD > HDD te maken (niet zeker of dat nodig is, anders kan je deze stap overslaan)
-FlaskMPEG gebruiken om VOB files om te zetten naar MPEG/AVI
-Persoonlijke voorkeur voor knip en plak werkzaamheden in een video file; Virtual Dub. Als er effecten toegevoegd moeten worden, dan moet je ff wat anders zoeken, heb ik me nog niet mee bezig gehouden...
-DVD maken; zoek ff in Google op dvd authoring software, ik ken helaas zoeven geen goede paketten, alle die ik gebruikt heb, hadden voor mij een groot nadeel (niet eenvoudig menu's aanmaken, teveel restricties enz enz...)

DVD decrypter, FlaskMPEG en Virtual Dub zijn freeware :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 20:19
Anoniem: 88494 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:21:
-DVD decrypter om de CSS versleuteling te verwijderen en kopie van DVD > HDD te maken (niet zeker of dat nodig is, anders kan je deze stap overslaan)
-FlaskMPEG gebruiken om VOB files om te zetten naar MPEG/AVI
-Persoonlijke voorkeur voor knip en plak werkzaamheden in een video file; Virtual Dub. Als er effecten toegevoegd moeten worden, dan moet je ff wat anders zoeken, heb ik me nog niet mee bezig gehouden...
-DVD maken; zoek ff in Google op dvd authoring software, ik ken helaas zoeven geen goede paketten, alle die ik gebruikt heb, hadden voor mij een groot nadeel (niet eenvoudig menu's aanmaken, teveel restricties enz enz...)

DVD decrypter, FlaskMPEG en Virtual Dub zijn freeware :D
Als je dit zo doet zou ik je toch aanraden om het in het vervolg anders te gaan doen..

Wat is de logische stap om het om te zetten naar avi? en btw dvd is al mpg ofterwijl gewoon een goed programma zoals pinaccle studio kopen/"lenen' en daar mee bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88494

andreict schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:24:
[...]

Als je dit zo doet zou ik je toch aanraden om het in het vervolg anders te gaan doen..

Wat is de logische stap om het om te zetten naar avi? en btw dvd is al mpg ofterwijl gewoon een goed programma zoals pinaccle studio kopen/"lenen' en daar mee bewerken.
OK, nog niet geprobeerd, THX. Dacht eigenlijk wel dat de authoring van DVD's problemen gaf met VOB als bron? IIG is lossless editen beter, dus zal ik zeker eens gaan proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Yep...en zoals in andere post vermeld...beter rechtstreeks de video8-casettes rechtstreeks capturen naar de pc (als avi). Heb me net drie weken bezig gehouden met 15 casettes om te zetten naar DVD voor een kerstgeschenk! Echt wel te zot, al dat werk

Capturen naar avi (1 casette is dan +- 20Gb = 1.5uur)
Bewerken in Studio10 (Pinaccle - slecht programma, studio9 was stabieler)
Mpeg-file maken in studio10
Daarna DVD menu maken met TmpengDVDauthour (of iets dergelijks) en DVD-formaat aanmaken
Daarna DVD schrijven

Tis veel werk, maar geeft veel genoegdoening als het af is :Y)

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

• martin2005
  • Laatst online: 03-06 17:09
andreict schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:24:
[...]
Ik ben niet zo'n Pinnacle adept, maar enlighten me: kun je daarmee MPG2 editten?

• Blackminister
  • Laatst online: 15-05 16:37
Daar heeft ie geen problemen mee. Pinaccle maakt Mpg2 bestanden, dus kan ze ook bewerken...

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164300

Topicstarter
Ok, bedankt voor de tips _/-\o_
Denk dat we inderdaad voor Pinaccle gaan
Pagina: 1