Toon posts:

[VideoBewerking] Importeren kost veel MB...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds eergisteren Magix Video Deluxe 2006. Ik ben ermee aan het experimenteren geweest, en heb alle dingen door gelezen. Maar ik kom maar niet op de optie om video's die je moet importeren van de camera om die kleiner te krijgen. Als ik 3 minuten geïmporteerd heb (tis een film van ruim 65 minuten) dan staat de teller al op 600 (!!!) mb. Tel maar eens op 65 x 600 = .. ;)
Ik wilde zo een beetje uitkomen op 3/4 gigabyte, zodat ik hem als MPEG op een DVD kan kopiëren.
Is er iemand die ervaring heeft hiermee en mij kan helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 14:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Somebody?

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-08 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Met programma's zoals Pinnacle kan je de digitale video's in verschillende formaten opslaan. Zo doe ik het in ieder geval altijd. Lees anders de manual nog maar eens door want ook bij Magix moet dit kunnen.

Verder is het niet nodig binnen 24 uur een topic te kicken.

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Sinds kort heb ik een Pinnacle Studio 500-USB, bij de documentatie wordt aangegeven dat het opnemen van een filmpje in DVD kwaliteit ongeveer 3,6 Mb per seconde kost dus bij 3 minuten zit je dan aan 648 Mb.

Pas een filmpje gemaakt van c.a. 30 minuten en ik was in totaal ongeveer 8 Gb aan ruimte kwijt.
Na het bewerken en het converteren van de AVI naar mpeg 2 was het filmpje 1,6 Gb groot.

Je hebt het tussenbestand nodig om de film te kunnen bewerken, een mpeg 2 film aanpassen is een stuk lastiger.

Zie ook de Audio en video FAQ en het Audio Video & Hifi forum

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.