[PowerPoint2000] spellingscontrole "springt" op Engels

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik heb hier een vrij vreemd probleem in een Citrix (Engels) sessie maak ik gebruik van PowerPoint 2000 NL. De spellingscontrole staat ingesteld op Nederlands (standaard). Wanneer ik een nieuwe presentatie maak staat de spellingscontrolle in eerste instantie ook daadwerkelijk op Nederlands, maar op het moment dat ik ook maar één woord intik sprint de taal instelling van de spellingscontrole naar Engels (V.S.). Terwijl er achter Nederlands, standaard blijft staan.

Via Extra >> Taal kan ik de taal instelling wel weer wijzigen, maar zogauw ik een nieuw woord in tikspringt deze weer naar Engels (V.S.). Iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden?

edit: O ja, in de Citrix sessie heb ik de Regional settings van English (United States) gewijzigd naar Dutch, wat ook helaas geen oplossing is.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 28-12-2005 13:32 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is het niet handiger om dan Engels helemaal te verwijderen qua taalinstelling? Misschien is Office daarom wel in de war :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:32:
Is het niet handiger om dan Engels helemaal te verwijderen qua taalinstelling? Misschien is Office daarom wel in de war :P
Mmm aangezien het een Citrix omgeving betreft heeft gelijk niemand meer de mogelijkheid om een engelse spelling controlle te gebruiken, wanneer ik deze gewoon verwijder.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12 11:02
Het vinkje taal automatisch bepalen staat ook uit? (extra -> taal -> taal instellen in office 2003) (Het lijkt me dat dit het probleem is)

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
timcooijmans schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:39:
Het vinkje taal automatisch bepalen staat ook uit? (extra -> taal -> taal instellen in office 2003) (Het lijkt me dat dit het probleem is)
Het gaat hier om PowerPoint 2000 zoals de topic titel al aangeeft of te wel Office 2000. :D

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12 11:02
_Dune_ schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:46:
[...]

Het gaat hier om PowerPoint 2000 zoals de topic titel al aangeeft of te wel Office 2000. :D
Ja maar deze instelling leek me in office 2003 en 2000 hetzelfde, ik had echt wel gezien dat het om office 2000 ging hoor, maar volgens mij is deze optie het probleem

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
timcooijmans schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:47:
[...]

Ja maar deze instelling leek me in office 2003 en 2000 hetzelfde, ik had echt wel gezien dat het om office 2000 ging hoor, maar volgens mij is deze optie het probleem
Ik zal eens gaan zoeken. De optie Extra >> Taal en dan "Taal Instellingen" heb ik in iedergeval niet.
Als ik naar Extra >> Taal ga heb ik alleen de mogelijkheid een taal te selecteren en als standaard op te geven.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 28-12-2005 14:01 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Nu heb ik inmiddels alles regio instellingen op Dutch/Nederlands staan, maar helaas zogauw ik één Nederlands woord intik in PowerPoint gaat de spellingscontrole weer over op Engels.
timcooijmans schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:39:
Bovenstaande instelling (Taal instellen) kan ik alleen terug vinden in Word, maar niet in PowerPoint.

Via Start >> Program >> Microsoft Office Tools >> Microsoft Office 2000 Resource Kit Tools >> Language Version, heb ik ook al eens Dutch geselecteerd, maar zogauw je hem weer opend geeft hij weer standaard Englisch aan.

O, ja ik kan dit alles wijzigen aangezien ik Domain Administrator ben.

Oplossing: Ik heb de oplossing gevonden :D In control panel ga je naar Regional Options Tabblad Input Locales, onder Input Language stond [EN English (United States) United States-International] als default ingesteld. Dit heb ik gewijzigd in [NL Dutch (Nedrelands) Inited States-International] en PowerPoint kent nu ook Nederlands.

[ Voor 43% gewijzigd door _Dune_ op 28-12-2005 16:18 ]

Pagina: 1