[NHibernate] Null-kolommen en value types

Pagina: 1
Acties:

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
Misschien dat jullie raad weten met dit probleem.

Ik ben momenteel een beetje aan het vogelen met NHibernate op .NET 1.1. Nu heb ik een database-tabel (MS Sql 2000) met een aantal optionele velden (waarin dus NULL-waarden gezet mogen worden).

Deze tabel wil ik gebruiken met NHibernate. Nu heb ik een class gemaakt die mapt op de betreffende tabel, maar het probleem is dat een aantal optionele kolommen gemapt worden op velden die value-types hebben (bijv. een optionele 'datetime' kolom mapt op een veld van het type System.DateTime, en een optionele FK-kolom mapt op een int-member).

Hoe stop ik in deze members een DB-null waarde, of althans: iets waarvan NHibernate vind dat het in de DB opgeslagen moet worden als null?

Ik heb al een hele tijd lopen googlen, maar het lijkt wel alsof niemand van dit probleem last heeft, of dat ik met compleet de verkeerde termen loop te zoeken...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
klik
Blijkbaar vereist het wel wat werk...

https://fgheysels.github.io/

• tijn
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-03 21:36
Voor nullable value types kun je het best de nullables library gebruiken uit NHibernateContrib. Niet ideaal, maar zo moet het maar even totdat de .NET 2.0 nullables gesupport worden.

Overigens hoef je foreign keys niet te mappen op kolomniveau. Een many-one mapping naar de andere class volstaat. Hierdoor kun je de FK int membervariable rustig weglaten. De many-one relatie is ook nullable trouwens.

Cuyahoga .NET website framework