[ALDI] Medion 41300 Memory Upgrade = NoGo?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Mijn zwager heeft een tijdje geleden een Medion 41300 laptop gekocht bij de Aldi, mooi ding, werkt goed, maar het werd opzich wel een beetje tijd voor een memory upgrade.

Het is overigens een Mobile Pentium 4 die op 3.06Ghz draait. Standaard zat er 2x 256MB DDR PC3200 in. Hij heeft nu 2x 512MB DDR PC3200 gekocht.

Het probleem:
Laptop boot niet meer met nieuwe geheugen, geen piepjes, wel voeding en verder een zwart scherm.

Wat we gedaan hebben:
1) bios update (zonder resultaat)
2) bios default settings (zonder resultaat)
3) verschillende sloten apart geprobeerd met verschillende chips dus 1x 512 in slot 1 of 1x 512 in slot 2, en dat met allebei de chips (zonder resultaat)

Wat me opvalt aan die bios is dat je nergens iets van memory timings in kan stellen of uberhaupt iets mbt het geheugen in kan stellen.

Volgens de specs zou deze laptop 1024 aanmoeten kunnen.

Heeft iemand enig idee? Want wij beginnen een beetje clueless te worden helaas,....

Verwijderd

werkt ie nog wel met het oude geheugen als je dat terug zet...

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 19:08
Hallo...

ik meen mij te herinneren dat bij onze dell laptop een "ritueel" uitgevoerd moest worden,
Voordat deze weer opstartte.
Durf niet meer exact te zeggen wat het was maar ik dacht iets in de trand van accu los, stroom los, dan klepje open geheugen verwisselen klepje dicht en accu en netspanning er weer aan.

evt. zou je dit kunnen navragen bij medion of dit hierbij ook het geval is

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:38:
werkt ie nog wel met het oude geheugen als je dat terug zet...
Met het oude geheugen blijft hij gewoon perfect werken ook nadat we dit weer terug zetten,...

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
MaD_co schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:43:
Hallo...

ik meen mij te herinneren dat bij onze dell laptop een "ritueel" uitgevoerd moest worden,
Voordat deze weer opstartte.
Durf niet meer exact te zeggen wat het was maar ik dacht iets in de trand van accu los, stroom los, dan klepje open geheugen verwisselen klepje dicht en accu en netspanning er weer aan.

evt. zou je dit kunnen navragen bij medion of dit hierbij ook het geval is
Navraag bij Medion hebben we nog even niet gedaan ivm garantie enzo, die misschien vervalt als je er zelf dingen mee gaat doen.

• bigbakkus
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2009

bigbakkus

Moehoehoe

kijk in je specificaties wqt voor soort geheugen erin zit, en wat erin kan (merk, timing etc) vergelijk ze even met elkaar.. ook kan het aantal chips wat op de geheugenmodule zit anders zijn.. dat soort verschillen.. zoek ze even op, en post ze even

vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05-2025
Yoda schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:56:
Mijn zwager heeft een tijdje geleden een Medion 41300 laptop gekocht bij de Aldi, mooi ding, werkt goed, maar het werd opzich wel een beetje tijd voor een memory upgrade.

Het is overigens een Mobile Pentium 4 die op 3.06Ghz draait. Standaard zat er 2x 256MB DDR PC3200 in. Hij heeft nu 2x 512MB DDR PC3200 gekocht.

Het probleem:
Laptop boot niet meer met nieuwe geheugen, geen piepjes, wel voeding en verder een zwart scherm.

Wat we gedaan hebben:
1) bios update (zonder resultaat)
2) bios default settings (zonder resultaat)
3) verschillende sloten apart geprobeerd met verschillende chips dus 1x 512 in slot 1 of 1x 512 in slot 2, en dat met allebei de chips (zonder resultaat)

Wat me opvalt aan die bios is dat je nergens iets van memory timings in kan stellen of uberhaupt iets mbt het geheugen in kan stellen.

Volgens de specs zou deze laptop 1024 aanmoeten kunnen.

Heeft iemand enig idee? Want wij beginnen een beetje clueless te worden helaas,....
ik heb dezelfde laptop. werkt perfect met de 2x256mb. ik heb vorig jaar geheugen voor deze laptop gekocht. geheugen dat volgens het boekje zou moeten werken. maar... nada. niet werken. heb het geheugen toen maar weer teruggebracht naar de winkel en werk nog altijd met de 2x256 wat er standaard in zat. dus als iemand een oplossing weet...

Verwijderd

sommige moederbord fabrikanten schrijven zelfs voor welk geheugen je moet plaatsen (die hebben ze getest). Kan dat hier een rol spelen?
Loopt ie wel op 1x 256 plus 1x 512 MB? Om met een 512 erbij in het bios te komen en minimaal 1x door te starten.
En dan andersom?
En dan alleen 512..

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hetzelfde had ik ooit met een Toshiba notebook. Alleen Toshiba geheugen wou erin werken, de rest deed helemaal niks. Er zit 1 optie op; contact opnemen met Medion en vragen welk type/merk geheugen erin moet en waar dat zoal te verkrijgen is.

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:05:
sommige moederbord fabrikanten schrijven zelfs voor welk geheugen je moet plaatsen (die hebben ze getest). Kan dat hier een rol spelen?
Loopt ie wel op 1x 256 plus 1x 512 MB? Om met een 512 erbij in het bios te komen en minimaal 1x door te starten.
En dan andersom?
En dan alleen 512..
Deze optie hebben we nog niet geprobeerd :)
Ook nog maar even uitproberen dan.

I'll be back :) tnnx voor de tips tot zover,...

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 16:54

markvt

Peppi Cola

En heeft dat geheugen wisselen gewerkt?
Heb je al contact gehad met medion?
Watvoor geheugen heeft je vriend aangeschaft?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• frenk512
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07-2016
Hallo mensen,

Ik ben dus de eigenaar van de bewuste MD41300: http://tweakers.net/nieuws/31324/?highlight=41300
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de adviezen. Ik heb ze allen opgevolgd m.u.v. contact opnemen met Medion. Ik wil niet bijna 1,5 jaar garantie riskeren, besides, ik heb het geheugen al thuis liggen, 512MB 400MHz DDR Non-ECC CL3 (3-3-3) SODIMM: http://www.ec.kingston.co...cpartno=KVR400X64SC3A/512
Zijn er nog opties? (naast het geheugen op internet aan te bieden)

Groeten en een gelukkig 2006!

P.S. Yoda is mijn zwager niet mijn vriend ;)

Verwijderd

http://www.memoryxxl.net/...dd8e98df54b291d8c65b1d4f6

Hier kan je anders lezen dat het geheugen perfect kan geupgrade worden.

Moet dus duidelijk liggen aan welk type je exact kan en mag gebruiken lijkt me...

• markvt

markvt

Peppi Cola

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 21:16:
http://www.memoryxxl.net/...dd8e98df54b291d8c65b1d4f6

Hier kan je anders lezen dat het geheugen perfect kan geupgrade worden.

Moet dus duidelijk liggen aan welk type je exact kan en mag gebruiken lijkt me...
max 1GB volgens de handleiding ..

en wat betreft contact met medion gewoon bellen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

frenk512 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 21:07:Ik wil niet bijna 1,5 jaar garantie riskeren
Dit is de 2de keer al dat er iemand over de garantie begint in dit topic.
Geheugen upgrade, verwisselen is niet iets waardoor je garantie vervalt.
Gewoon Medion bellen en je probleem voorleggen.
Yoda schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:56:Wat me opvalt aan die bios is dat je nergens iets van memory timings in kan stellen of uberhaupt iets mbt het geheugen in kan stellen.
.
Zeker de eerste laptop waar je mee speelt.
Ik heb er nu 5 gehad (ik moet erbij zeggen geen topmerken (Compaq, FSC, Packard Bell)) en bij geen een kon je maar iets instellen in de BIOS voor het geheugen.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
bel gewoon medion, ben je van gezeik af

1. je kan niet garantieverliezen wegens wisselen werkgeheugen
2. Ook al zou het kunnen, hoe moeten zij weten dat diegene die opbelt vanwege geheugen dezelfde is die half jaar later kapotte laptop heeft? desnoods gebruik je verschillende telefoons of blokkeer je nummerweergave.

• frenk512
Allright, allright, ik zal ze in het nieuwe jaar ff opbellen...

• markvt

markvt

Peppi Cola

frenk512 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 15:42:
Allright, allright, ik zal ze in het nieuwe jaar ff opbellen...
En wat zeiden ze om dit topic toch nog enig nut te laten hebben :)

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:37
medion is heel kieskeurig.
ennehoe kan de garantie vervallen ze vragen toch niet naar je garantie nummer.
en of je het nou doet zonder ze te bellen of thuis zonder te bellen het maakt niet uit

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• frenk512
"We hebben het maximum aantal wachtenden bereikt, zou u zo vriendelijk willen zijn op een later tijdstip terug te bellen." :(, gelukkig kan ik tot 23:00 bellen...

• frenk512
Voor degenen die er nog in geïnteresseerd zijn:

Ik heb Medion de afgelopen dagen vele malen gebeld op de meest uiteenlopende tijdstippen. 1 op de 3 keer kreeg ik na 10 minuten in de wacht (á 15c/min) een lieftallige telefoniste, sprekend met een zachte-g aan de lijn. Deze vertelde mij dan keer op keer dat het aantal wachtenden voor de TD bereikt was (zie bovenstaande post) |:( B.t.w. ze willen AL je gegevens weten voor ze je uberhaupt helpen.

Ook heb ik 4launch gebeld (leverancier van het geheugen.) Zij claimen ook dat het geheugen gewoon zou moeten werken en durven niet meer te zeggen wat ik dan wél moet hebben voor de MD41300. Ze waren wel zo coulant dat ik het geheugen terug mocht sturen en dat ga ik nu dus ook doen.

Als ik ooit nog een keer door de Medion-hulplijn-firewall heen kom vertel ik wel welk merk geheugen de heilige graal is voor mijn 3,06 GHz processor.

[ Voor 4% gewijzigd door frenk512 op 06-01-2006 13:49 ]

• markvt

markvt

Peppi Cola

Pc3200 512MB Transcend heb ik erin gedaan en dit werkt gewoon heb nu 1024 MB:)

DDR400 SO-DIMM
64MX64/PC3200

• frenk512
Uiteindelijk heb ik ook de oplossing gevonden bij een duits bedrijf (ze kunnen meer dan alleen goede auto's maken ;) )

https://ssl.kundenserver....verview_1split.shopscript

53 eurie per 512-slot (Samsung), 114,50 voor 2, inclusief verzendkosten

Succes mede-medion eigenaars!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:14

KnOeFz

no comment...

Welke merken deden het niet in de MD41300?

Ik sta nml op het punt 2x 1gB DDR PC3200 aan te schaffen van Kingston.
Iemand hier positieve danwel negatieve ervaring mee icm deze laptop?

edit:

Hierbij dan mijn info voor het nageslacht ;),
2x1gB Kingston werkt perfect in mijn MD41300.
(Kingston module nr KVR400X64SC3A/1G)

[ Voor 29% gewijzigd door KnOeFz op 24-03-2006 12:05 . Reden: geheugen gekocht en werkend gestest ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• markvt

markvt

Peppi Cola

KnOeFz schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:47:
Welke merken deden het niet in de MD41300?

Ik sta nml op het punt 2x 1gB DDR PC3200 aan te schaffen van Kingston.
Iemand hier positieve danwel negatieve ervaring mee icm deze laptop?

edit:

Hierbij dan mijn info voor het nageslacht ;),
2x1gB Kingston werkt perfect in mijn MD41300.
(Kingston module nr KVR400X64SC3A/1G)
Dus je hebt nu 2GB in die laptop terwijl er maar max 1GB ondersteund zou worden ??

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:14

KnOeFz

no comment...

Ik was dit topic ff vergeten, maar ja, ik heb er nu 2 gig prima werkend inzitten.
Dual channel functioneert ook gewoon.

Ik vermoed dat er max 1 gig staat in de handleiding omdat er in de tijd dat de laptop uitkwam geen grotere geheugen modules dan 512 mb bestonden.

[ Voor 4% gewijzigd door KnOeFz op 09-04-2006 20:38 . Reden: typo ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:30
kaartje bijgestopt werkte altijd perfect maar vandaag heeft mijn fijne medion laptop besloten om niet meer op te starten met dat ding er in... ga morgen even proberen of mijn reepje het wel in een andere laptop doet.. als ie het daar wel doet ga ik echt met die medion gooien...

[ Voor 27% gewijzigd door Rudolf op 13-12-2006 16:53 ]

Verwijderd

KnOeFz schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:34:
Ik was dit topic ff vergeten, maar ja, ik heb er nu 2 gig prima werkend inzitten.
Dual channel functioneert ook gewoon.

Ik vermoed dat er max 1 gig staat in de handleiding omdat er in de tijd dat de laptop uitkwam geen grotere geheugen modules dan 512 mb bestonden.
Werkt de laptop nu nog naar behoren?? Geen problemen meer met gehad?? Een collega van mij wilt ook zijn medion 41300 upgraden.

Verwijderd

Ik hoop dat er nog iemand actief is hier, ik heb nl een vraag over bijplaatsen van geheugen.

KVR400X64SC3A/1G zoals hier eerder genoemd van Kingston vind ik vrij duur = ongeveer 65 euro voor 1GB. Is er iets vergelijkbaars te vinden wat draait op deze laptop en minder duur is :?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-01 09:35
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:23:
Ik hoop dat er nog iemand actief is hier, ik heb nl een vraag over bijplaatsen van geheugen.

KVR400X64SC3A/1G zoals hier eerder genoemd van Kingston vind ik vrij duur = ongeveer 65 euro voor 1GB. Is er iets vergelijkbaars te vinden wat draait op deze laptop en minder duur is :?
Het is dan ook geen DDR2 geheugen dat vele malen goedkoper is...

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

skelleniels schreef op zondag 18 november 2007 @ 10:52:
[...]

Het is dan ook geen DDR2 geheugen dat vele malen goedkoper is...
... Alternatief ???
Pagina: 1