RAID0 config plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
hoi,

Ik heb nog een vraagje voordat ik overga van het kopen van een extra hd.

Momenteel heb ik een Seagate 7200.7 80GB 2MB cache (1,5 jaar oud)
Hitachi T7K250 250GB 8MB cache (2 maanden oud)

Ik wil mijn games sneller laden en windows lekkere snel laten lopen.

Er is mij geadviseerd om windows + downloads op de kleine Seagate schijf te zetten en dan de Games en het uitpakken van de downloads op de Hitachi.

Dit zijn de huidige snelheiden van mij HD's
Afbeeldingslocatie: http://img378.imageshack.us/img378/3231/hdbench6do.th.jpg

MIjn vraag is is het slim om Windows op de langzamere Seagate te zetten? Of moet ik nog iets erbij kopen?

Btw. ik weet niet zeker of mijn mobo intel D865GBF RAID0 kan draaien.
http://www.thejemreport.com/mambo/content/view/84/45/

B.v.d.

[ Voor 25% gewijzigd door jordi.c op 28-12-2005 12:22 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » Hoe/waarmee kan ik mijn schijfconfiguratie het beste indelen?
Daarin staat mijn mening :)

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 28-12-2005 12:07 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De hitachi is duidelijk de snelste. Maak een relatief kleine C partitie voor je windows xp, pagefile en programma's. En dan heb je veel keuze:

-Je games bij de windows partitie zetten.
-Je games op de seagate zetten.
-Met XP software raid 0 een raid 0 volume aanmaken van een gedeelte van de hitachi en de seagate, en daar je games op zetten. Dan heb je dus raid 0 voor je games. Dit zijn dan wel verschillende schijven, maar er zal wel wat extra doorvoer in zitten.

Eigenlijk moet je gewoon testen wat het snelst is om het zeker te weten. Misschien dat de software raid 0 wat sneller is dan de games bij je os en apps op de C, maar misschien niet veel.

Firmware raid 0 op je mobo gebruiken zou ik niet doen, dan heb je minder vrijheid, en het is niet sneller dan sw raid.

Ook kan je je apps op de seagate zetten, ipv op de c. Maar nogmaal, dat moet je eigenlijk gewoon testen. Want als je apps/games niet op de hitachi zet ontlast je deze wel, maar of je dat ook merkt?, want misschien kan hij het prima aan.

[ Voor 25% gewijzigd door maratropa op 28-12-2005 13:30 ]

specs