Het volgende is het geval, ik wil een soort security inbouwen in een access file.
Ik heb een access bestand waarin gegevens uit een text bestand wordt geimporteerd (zie een van mijn vorige topics, voor meer informatie, het gaat over hetzelfde bestand).
Als gegevens worden geimporteerd die er al staan, dan geeft Access (zoals het hoort) de volgende message:
Microsoft Office Access was unable to append all the data to the table.
The contents of fields in 0 record(s) were deleted, and 135 record(s) were lost due to key violations.
*[knip]*
Do you want to proceed anyway?
[ YES ] [ NO ] [CANCEL]
Omdat het hier gaat om een fout die komt doordat een file al geimporteerd is, moet het bronbestand gecontroleerd worden. Het bronbestand wordt namelijk door een voorgaande procedure steeds aangepast, het kan zijn dat die voorgaande procedure fout is gegaan of gewoon vergeten is.
In plaats van bovenstaande message wil ik dus een andere MsgBox hebben, waarin wordt gesteld dat men de sourcefile moet controleren, of opnieuw de procedure moet doorlopen oid.
Ik heb al geprobeerd te zoeken op oplossingen voor error messages, maar het gaat hier niet echt om een error. Onderstaande code geprobeerd, maar dat werkt dus ook niet. (Geen foutmelding: logisch, omdat er geen error is)
hoop dat bovenstaande duidelijk is
Ik heb een access bestand waarin gegevens uit een text bestand wordt geimporteerd (zie een van mijn vorige topics, voor meer informatie, het gaat over hetzelfde bestand).
Als gegevens worden geimporteerd die er al staan, dan geeft Access (zoals het hoort) de volgende message:
Microsoft Office Access was unable to append all the data to the table.
The contents of fields in 0 record(s) were deleted, and 135 record(s) were lost due to key violations.
*[knip]*
Do you want to proceed anyway?
[ YES ] [ NO ] [CANCEL]
Omdat het hier gaat om een fout die komt doordat een file al geimporteerd is, moet het bronbestand gecontroleerd worden. Het bronbestand wordt namelijk door een voorgaande procedure steeds aangepast, het kan zijn dat die voorgaande procedure fout is gegaan of gewoon vergeten is.
In plaats van bovenstaande message wil ik dus een andere MsgBox hebben, waarin wordt gesteld dat men de sourcefile moet controleren, of opnieuw de procedure moet doorlopen oid.
Ik heb al geprobeerd te zoeken op oplossingen voor error messages, maar het gaat hier niet echt om een error. Onderstaande code geprobeerd, maar dat werkt dus ook niet. (Geen foutmelding: logisch, omdat er geen error is)
hoop dat bovenstaande duidelijk is
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| 'DoCmd.SetWarnings False If MsgBox("Do you want to start import procedure for KANA response?", vbYesNo, "Start KANA import Procedure") = vbYes Then GoTo Macrovervolg1 Else End If Macrovervolg1: DoCmd.TransferText acImportDelim, "processimport", "KANA import from txt", "\\cyg7006\data\p&r\Reporting\Data_Sources\KANA_Response\Weekly\process\process.txt", False, "" 'if errormessage On Error GoTo Error_handling: MsgBox "Importing Successfully completed, program to be terminated", vbOKOnly, "Success" Error_handling: MsgBox "Check your sourcefile" |
[ Voor 20% gewijzigd door Gulf_5 op 28-12-2005 11:55 ]
iets met foto's...