Toon posts:

CPU hapert elke seconde (Intel Celeron 336 2.8GHz S775)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe pc, de onderdelen zelf gekozen, geassembleerd door een goed bekend staande computerhandel te Groningen. Nu heb ik het probleem dat de CPU elke seconde gedurende ongeveer 0,1 seconde lijkt te haperen als de pc met iets bezig is. Voorbeeld: ben aan het downloaden (1 bestand), waarbij tegelijkertijd een film via Windows Media Player dus elke seconde even stilvalt. Ook bijvoorbeeld de muisaanwijzer op het scherm hapert dan elke seconde als ik die beweeg. Als ik aan het unrarren ben is het nog erger. Dan valt er met het systeem niet te werken. Ook tijdens het opstarten van Explorer of Opera hapert alles en is er met de muis niet te werken.

Ik heb het gevoel dat het aan de cpu ligt. Mijn vraag: hoort dit bij dit type cpu en moet ik een andere cpu installeren die wat meer in evenwicht is met de rest van het systeem of kan ik het probleem driver/softwarematig oplossen?

De specs:
Intel Celeron 336 2.8GHz S775
Asrock MB Intel 775V88+ S775
DDRAM 1Gb PC3200 400MHz
HDD 300Gb 7200rpm SATA 16Mb
HDD 300Gb 7200rpm SATA 16Mb
Video NVIDIA GeForce4 MX 4000,totaal Geheugen 64MB Video 64MB Systeem

SiSoftware Sandra Benchmark Resultaten
Dhrystone ALU : 7154 MIPS
Whetstone iSSE3 : 3368 MFLOPS

Alvast bedankt!

Verwijderd

staan u hd's op dma??

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

wat heb je zelf gedaan om dit probleem op te lossen :?

Lees eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor standaard tips en trucs :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:11
Je hebt een trage proc, en als je dan heftig aan het downloaden bent, kan dat idd lag geven. Probeer eens de prioriteit van je download lager te zetten (in taakbeheer), of de prioriteit van de film die afspeelt lager te zetten.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Die Celeron is snel zat, daar zat het probleem hem echt niet in zitten. Heb je de laatste (chipset)drivers geïnstalleerd? BIOS al geüpdate? En staat inderdaad DMA wel aan?

Verwijderd

Topicstarter
Zeer bedankt, het probleem is volledig opgelost. Het was inderdaad een dma-kwestie, zoals de troubleshooter al aangaf (zal voortaan eerst kijken...) Ik heb ook moederboard-drivers geïnstalleerd (VIA 4 in 1). Alles gaat nu zo snel, ik herken mijn eigen computer niet meer (en XP ook niet, want ik moest vanwege de vele vermeende wijzigingen in hardware mijn XP opnieuw activeren).
Pagina: 1