[XP] Geen normale boot, geen schijf

Pagina: 1
Acties:

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-03 21:48
Hoi,

Ik heb net even wat zitten klooien en de HTT naar 11 gezet. Toen exit en save. Toen kreeg ik een blauw scherm over geen schijf gevonden, en als ik de Windows CD erin stop om opnieuw te gaan installeren zegt hij ook dat er geen disk is gevonden. De PC deed het al, en bij de eerste install had ik dit probleem niet. bij de POST zie ik wel dat hij als SATA device wordt gevonden. Het maakt niet uit wat ik als 1st boot device zet:

Dit zijn mijn specs:

AMD Athlon 64 X2 Manchester 3800+, Socket 939, ..
Arctic Silentium T2 450 Watt, Zilver
2 × Kingston KVR400X64C3AK2/1G DDR SDRAM, 1 GB, PC3..
Asrock 939S56-M
Asus EN6800GT 256 MB, PCI Express x16
LG Electronics GSA-4163B 16 x, 4 x, 16 x, Wit, ..
BenQ FP931 19 inch, Zilver
Logitech G5 Laser Mouse Zwart, zilver, Retail
Logitech UltraX Media Keyboard Zilver, OEM
Western Digital Caviar Special Edition 250 GB, 7.

Verwijderd

Wat is HTT en wat gebeurt er als je dit weer terug zet op waarop hij eerst stond?

• --Christiaan--
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:48:
Wat is HTT en wat gebeurt er als je dit weer terug zet op waarop hij eerst stond?
Daarvoor raad ik je aan de FAQ in OC even te lezen, maar als ik deze weer terugzet blijft het zo, ik heb in de BIOS gewoon alles op default gezet en weet dus niet of dit direct verband met elkaar heeft.

Verwijderd

Oh, oke, je HTT Bus dus. Dan is het inderdaad logisch dat er nu corruptie is opgetreden als je die te hoog hebt gezet. Meld de schijf opnieuw aan in je SATA bios (aangezien je ook je bios gereset hebt) en test je schijfje eens.

• --Christiaan--
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:07:
Oh, oke, je HTT Bus dus. Dan is het inderdaad logisch dat er nu corruptie is opgetreden als je die te hoog hebt gezet. Meld de schijf opnieuw aan in je SATA bios (aangezien je ook je bios gereset hebt) en test je schijfje eens.
Ik heb hem naar mijn weten niet te hoog gezet, van 10 naar 11. Ik ga zo even aanmelden proberen

• --Christiaan--
Het is gelukt, niet met opnieuw aanmelden, maar de ene schijf die ik had stond op RAID. Op non-raid gezet en het werkt weer :)
Pagina: 1