Heel veel lurken, heel weinig posten..
Je kan het altijd proberen, misschien dat je radeon niet zo heel erg warm wordt of misschien kan die ook passief worden gekoeld omdat er al een goede heatsink opzit... tja, moeilijk te zeggen zonder uit te proberen
het is zoon koelermaster
[ Voor 19% gewijzigd door PD2JK op 28-12-2005 11:21 ]
Toen waren beige computers heel gewoon.
Je moet het idd gewoon uitproberen en een nieuwe koeler kost niet veel. Heb zelf ook een zalman koeler op mijn 9800 pro
Zelf koeler maken is denk ik duurder dan een andere betere kopen, van dat Coolermaster heb je leuke dingetjes voor niet zoveel geld.
Deze is dus heel goed en niet te duur; Zalman 7700ALCU
[ Voor 15% gewijzigd door Flame17 op 28-12-2005 11:23 ]
Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.
Heb ik ook draaien op mijn 9800 pro @ XT en koelt prima.
PS. Use de edit-knop ipv steeds je eigen topic te schoppen.
/Edit: @ Flame17, volgens mij is dat een CPU-koeler
[ Voor 13% gewijzigd door Marck21 op 28-12-2005 11:25 ]
Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE
en hij heeft een week zonder fan gedraait maar als die koeling niet voldoende is dan blijven de artifacts dus en maak ik hem dan niet stuk?
Ik heb het idee dat videokaarten wat gevoeliger zijn voor defecten bij oververhitting, waar een processor wel redelijk tegen kan. Zo snel mogelijk goede koeling regelen dus.SPEEDDRAGON schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:26:
o sorry ik wist niet dat die er was ben redelijk nieuw hier
en hij heeft een week zonder fan gedraait maar als die koeling niet voldoende is dan blijven de artifacts dus en maak ik hem dan niet stuk?
Een 7700 is inderdaad een cpu koeler, en het lijkt me ook niet gezond om 600 gram aan een insteekkaart te hangen, het past ook niet.
[ Voor 6% gewijzigd door PD2JK op 28-12-2005 11:31 ]
Verwijderd
zo gaatie behoorlijk stuk jaSPEEDDRAGON schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:26:
o sorry ik wist niet dat die er was ben redelijk nieuw hier
90/110C kunnen ze wel hebben, maar het verkort de levensduur drastisch. Ik zou zorgen dat hij niet warmer werd dan 70/75C.SPEEDDRAGON schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:04:
oke ik probeer wel met eenn redelijke fan en hoe hoeg mag de temperatuur worden?
http://quechua.chez-alice.fr/images/9800PRO.jpg
Ehm, met verzendkosten is het op z'n goedkoopst 25 euro. Voor een kaart die nu nieuw 100 euro kost is dat toch nog vrij veel imho.
🌞🍃
Maar wat ik wel met een 9600 pro heb gedaan is de proc koeler van een AMD 2400+ op deze kaart gezet, door middel van wat vuilniszak klipjes er op gezet.
Van deze kaart was ook de koeler defect, de stroom haal ik weg bij de chassisfan aansluiting.
[ Voor 11% gewijzigd door Flame17 op 28-12-2005 13:19 ]
Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.
Verwijderd
Dus het kan nogal wat hebben zo'n grafische kaart en wat niet past, maken we passend is mijn slogan
Je kunt die koeler natuurlijk wel meenemen naar je volgende graka.quote:
Marck21 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:23:
Niet te dure oplossing: Zalman VF700 AlCu
Ehm, met verzendkosten is het op z'n goedkoopst 25 euro. Voor een kaart die nu nieuw 100 euro kost is dat toch nog vrij veel imho.
Idee: volgens mij zijn er genoeg tweakers die de stockkoeler van hun 9800 hebben vervangen (lawaai..)
Als de kaart inmiddels buiten de garantieperiode valt willen ze die vast wel verkopen oid. Plaats eens een add hier voor een stockkoeler
Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE
wie heeft er nog een koelertje liggen voor mijn 9800 pro het liefst een van hercules 3d prophet 9800pro.
want ik hou niet van kloten met koelpasta enzo.
[ Voor 14% gewijzigd door Speeddragon op 28-12-2005 15:41 ]
Verwijderd
koelpasta is niet moeilijk hoor, gewoon een klein beetje (ter grote van een rijstkorrel) op de core... beetje uitsmeren, nieuwe cooler erop en hoppa ready to game
Het merk cooler maakt toch niet echt uit? Toch bijna alle 9800Pro kaarten zijn volgens het reference design.SPEEDDRAGON schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:00:
oke is dat dan ook een koeler van een hercules of van een ander merk?
Je zal echter wel opnieuw koelpasta moeten aanbrengen op de core. Je kan het beste met wasbenzine (of een ander middel) netjes de core schoonmaken en de cooler totdat ze beiden glimmen. Als je slim bent kijk je gelijk even op de core wat voor versie je hebt (R350 / R360). Vervolgens breng je een rijstkorrel (liefst nog kleiner) aan koelpasta aan, smeer je het uit met een bankpas en zet je de nieuwe cooler erop.
Zonder koelpasta kan je core wel eens dood gaan, doordat deze meestal wat lager ligt dan de shim eromheen.
Verwijderd
nummer 2 check deze thread eens 1u CPU koeler op GPU?
ik ga binnenkort dus vette koeling bouwen en was op dit idee gekomen.
wat je trouwens ook gewoon kan doen is inderdaad de vf700 van zalman
ach...in een volgend leven lach je er om!
alleen wat ik me afvraag is koelpasta als het koud is vloeibaar?
Bij mij was dat wel het geval.. Ik kon m'n koeler er zo afhalen en pasta weg poetsen..SPEEDDRAGON schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:14:
osiris ik zou de jouwe wel voor een klein prijsje willen want ik ben nu bijna blut
Anders hou je er effe een föhn op.
Dat ligt er helemaal aan of wat voor pasta het is. Over het algemeen is het wel weg te bikken met wasbenzine, en anders ff de fohn in de aanslagSPEEDDRAGON schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:14:
osiris ik zou de jouwe wel voor een klein prijsje willen want ik ben nu bijna blut
En geen pasta aan je fan smeren als je alleen die monteert natuurlijk
sneller lopen en dan moet ik echt goede koling hebben (heb al hatsinks hoor) aleen mijn koeler moet er ook goed langs blazen.
o ja wordt een xt net zo warm als een xt die vroeger een pro was?
je hebt ook een edit knop eh
en probeer search een of google
je lijkt wel een luie vette gast die zelf heelemaal niks kan
[ Voor 3% gewijzigd door andyy op 29-12-2005 14:32 . Reden: was een beetje discriminerend ]
Het is dezelfde gpu, dus op dezelfde speeds..... Vandaar ook dat een xt een grotere koeler heeft.o ja wordt een xt net zo warm als een xt die vroeger een pro was?
Check dus nu eerst of je een 360 core hebt. Zo niet, heb je aan een 2e hands stockkoelertje genoeg. Heb je wel een 360, kun je gelijk een Zalman oid halen en je kaart flashen. Heb je 'm sneller en koeler.
Verwijderd
je haalt je oude heatsink eraf... (inclusief fan) je maakt je core schoon en je plant de nieuwe heatsink (inclusief fan) op de core...SPEEDDRAGON schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:01:
oke daarom heb ik het liefst een ding dat ook van een hercules afkomt hoef ik alleen de fan op de heatsink te plakke (waarschijnlijk ook met pasta) alleen dat is niet bij electronica.
als je echt alleen de fan wil vervangen dus zonder heatsink moet je dezelfde hebben als je hercules idd, maar ik denk dat die moeilijk te vinden zijn en je kunt dus beter een compleet andere erop zetten
ik heb ook nog precies dezelfde fan met heatsink als die Osiris poste
*edit ff wat plat rotterdams omgezet in beschaafd nederlands
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 16:42 ]
speeddragon ik weet dat het al is gebeurd maar ik doe het nog maar een keer :
je hebt ook een edit knop eh
en probeer search een of google
je lijkt wel een luie vette gast die zelf heelemaal niks kan
[quote]
ik weet niet wat je denkt maar ik vraag het liever hier
wan op google is het niet altijd juist.
en ik kan wel wat met computers maar op dit gebied ben ik tamelijk nieuw
Tweakers hebben het ook niet altijd juistSPEEDDRAGON schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:26:
[..]
ik weet niet wat je denkt maar ik vraag het liever hier
wan op google is het niet altijd juist.
en ik kan wel wat met computers maar op dit gebied ben ik tamelijk nieuw
Anyway, ik heb ook nog een standaard (reference) cooler liggen voor de 9800 Pro.
[ Voor 23% gewijzigd door Spixo op 29-12-2005 19:09 ]
Edit: je moet wel wat geduld hebben, duurde bij mij een week voordat ze reageerden, en nog een keer 10 dagen voordat ik de fan binnenhad. In de tussentijd had ik al een zalman koeler gekocht en gemonteerd, maargoed, die kan toch mee naar de volgende videokaart
[ Voor 39% gewijzigd door ScorpionNL op 29-12-2005 19:56 ]
Niet de moeite waard om te vermelden ^__^
maar als die niet reageert.
dit is mijn email:
[ Voor 8% gewijzigd door Speeddragon op 31-01-2016 18:38 ]
Maar waarom registreer je niet even op hercules site (http://ts.hercules.com/eng/index.php) en stuur je dan een mailtje waarin je uitlegt dat je fan het niet meer doet. Kost je misschien 10 minuten. Ik hoefde verder niets te bewijzen dat ik de kaart had ofzo.
Niet de moeite waard om te vermelden ^__^
Verwijderd
Gewoon 2 gaten boren en bevestigen met bouten en moeren.
heb hier een foto van de kaar maar het is wel niet goed te zien.
Kzal misschien als ik thuis ben betere foto's posten
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 12:46 ]
Misschien kun je het hieronder even aanstippen waar je hebt geboord?
[ Voor 48% gewijzigd door Cobb op 30-12-2005 22:52 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
koeler he
ik ben te bang dat ik het kapot maak.
Dom dom dom...
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
ah ok... maar geloof me er gaat zelden tot weinig wat fout met koelpastaSPEEDDRAGON schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:38:
dat snapte ik alleen bedoelde met een hele nieuwe een heel nieuw koelsysteem (met heatsink enzo)
en mods sluit dit topic nog even niet
Reden?SPEEDDRAGON schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 10:43:
nou ze geven mij dus geen fan:(.
Je hebt nu eigenlijk 2 opties:
- Je ziet van een Tweaker een oude cooler te scoren
- Je besteld een ATI Silencer, VF700 oid
pricewatch: Arctic Cooling ATI Silencer 1 ARC-ATI-1 (Rev. 2)
Bij de ATI Silencer hoef je alleen maar de oude cooler eraf te halen, de core schoon te poetsen (wasbenzine) en de Silencer erop te zetten. Daar zit namelijk al coolpasta op, bespaart je gepruts
[ Voor 24% gewijzigd door Spixo op 06-01-2006 10:53 ]
Hello,
any decent computer/electronic retaillers shoudl be able to provide you ( or order) suitable replacement fan for your card ( 12 Vdc , 0.13 A ).
Regards,
Ben Duval
Hercules/ Thrustmaster Technical Support
Please include all previous communications (e.g. quote the content of this mail) when replying
--------------------------------------
=========================================
Problem Description
=========================================
Product Name: 3D Prophet 9700 Pro
Problem:
hallo
i got a 9800 pro but i don't see him in the list the fan is broken but i dont have waranty.Do you have fans and what will be the cost?
Verwijderd
geloof me er is nix maar dan ook nix moeilijks aan
*die coolers zijn al te koop vanaf ~15 euro