[DVD Speler] Panasonic S49

Pagina: 1
Acties:

• mvddonk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 21:30
Mijn vraag is vrij simpel maar ik vind allemaal tegenstrijdige informatie.
Bevat deze DVD speler 6 analoge uitgangen voor de audio?

Hier een link naar de specs: Panasonic

Deze DVD speler bevat wel een Decoder, dit zorgt toch voor analoge uitgangen of begrijp ik het verkeerd?

Verwijderd

2ch Audio Out
Scart RGB out

Ofwel 2 kanalen analoog.

Optical / Coaxial

Ofwel multichannel geluid is digitaal.

• mvddonk
Multichannel geluid hoeft toch niet altijd digitaal te zijn? Op het moment gebruik ik een geluidskaart met 6 analoge output's, er zullen toch ook wel DVD spelers zijn die dat hebben?

Op deze site wordt trouwens gesproken over ' 5.1 cinch analog output', dit zou dan inhouden dat er 6 analoge tulp aansluitingen op zitten?

Verwijderd

Ondertussen wel een beter antwoord gevonden: http://www.panasonic.ca/P...ctions/dvds49s-oi-eng.pdf

Pagina 5 van de handleiding heeft het over het aansluiten van 5.1 audio middels 6 RCA/Cinch stekkers, analoog dus :P

• mvddonk
Dat ziet er inderdaad goed uit, zou het nog iets uit kunnen maken dat er in Nederland mogelijk een ander type is?

(Wordt paranoia van alle tegenstrijdige reacties, winkels weten vaak niet wat ze verkopen...)

• MyDyingBride
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-01 18:23
Die van mij heeft inderdaad 6 analoge uitgangen voor audio.
Volgens mij is dat vanwege dvd-audio, die schijn je alleen analoog te mogen afspelen.
Kijk ook eens hier

• mvddonk
Ok ik heb zojuist de DVD speler besteld (eigenlijk heb ik mijn annulering geannuleerd maar goed ;)).

Bedankt voor de snelle reacties op dit topic!! :)

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:03
Waarom zou je 6 analoge uitgangen gaan gebruiken als je er met 1 kabel vanaf kan zijn. Geen gekloot meer met audio modes. Coax erin, en je hij herkent meteen op welke wijze je audio gecodeerd is.

• mvddonk
Noxa schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:36:
Waarom zou je 6 analoge uitgangen gaan gebruiken als je er met 1 kabel vanaf kan zijn. Geen gekloot meer met audio modes. Coax erin, en je hij herkent meteen op welke wijze je audio gecodeerd is.
Omdat mijn versterker geen decoder heeft en dus geen digitaal signaal aan kan :P, er kunnen alleen maar analoge signalen in (versterker is aantal jaren oud)

• mvddonk
Ik heb vorige week de DVD speler binnen gekregen en het heeft inderdaad 6 analoge uitgangen.
Verder speeld die erg veel af en nog geen enkele problemen tegen gekomen, zeer tevreden dus! _/-\o_

ps. Verkopers hebben ook geen idee wat ze verkopen.... |:(

Verwijderd

Kijk hier ook nog even. Nuttige info over de s49.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 19:32

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

mvddonk schreef op maandag 02 januari 2006 @ 10:12:
Ik heb vorige week de DVD speler binnen gekregen en het heeft inderdaad 6 analoge uitgangen.
Verder speeld die erg veel af en nog geen enkele problemen tegen gekomen, zeer tevreden dus! _/-\o_

ps. Verkopers hebben ook geen idee wat ze verkopen.... |:(
Mag ik vragen waar je de panasonic gekocht hebt en voor welke prijs?

Op internet issie nl. al verkrijgbaar voor €120, terwijl hij in de gewone winkel 169 kost.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1