Toon posts:

Wegvallende verbinding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als eerste wil ik even zeggen dat wij aangesloten zijn bij Quicknet XXL en dat daar niets mis mee is.

Het verhaal:
Een tijdje terug schaften wij een wireless-router aan, en na de installatie hadden we perfect draaiend internet. Dat heeft ik denk zeker een half jaar vlekkeloos gedraait. Maar nu na een tijdje begon ons internet te stuiteren. Gewoon random viel de router uit en als je dan even de voedingskabel van de router eruit haalde en er weer in stopte deed ie het alweer. Tijdens de HCC beurs hebben we een nieuwe wireless router gehaald, nu van Linksys. Welke precies weet ik niet. Deze doet het opzich ook prima, alleen is er 1 dingetje wat vrij irritant is, met gewoon surfen zegt hij regelmatig, bij welke website dan ook, dat de connectie timed out is. Ik moet dan een aantal keer refreshen voordat die traag de pagina begint te laden. Ook heb ik het idee dat het wel eens voorkomt als ik bijvoorbeeld met een game connect naar een server..

Iemand die me hiermee kan helpen?

Alle tips zijn welkom.

-Bjorn

Verwijderd

Ik denk dat je eerst moet weten of het intern is of je internet verbinding... dus pingen zou ik zeggen
Wat je nu verteld zegt niets. Het kan vanalles zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 10:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pingen naar bijvoorbeeld google en kijken of die wegvalt?

Maar wat zegt dat dan als ik bijvoorbeeld bij pingen zie dat ik soms ook timeout heb?

Dan kan het nog steeds beide zijn of niet? ^^

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op het moment dat je verbinding weer plat ligt pingen naar een internetsite EN naar je router. Zodra je alleen een timeout naar de internetsite te zien krijgt weet je dat er iets mis is met de connectie tussen je router en internet in plaats van de connectie tussen jouw PC en de router.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Dat is denk niet te doen, pingen wanneer die plat ligt. Hij ligt er per minuut regelmatig uit, maar ook maar heel kort. Zogauw ik erachter kom dat m'n connectie timed-out is tijdens surfen is een keer refreshen genoeg om die pagina te laten zien, de volgende gebeurd meestal hetzelfde weer.

UPDATE: Ik heb even random lopen pingen naar een site en naar m'n router. De router gaf constant ping=1 of ping<1 maar nooit timeout. Naar de site kwam er een Timed-out en degene ping daar gelijk achteraan was weer gewoon ping=20ms en die daarna ping=16ms etc. Dus dat zou idd betekenen dat er ergens iets fout gaat tussen de router en het internet?

Wat te doen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 10:34 ]