[testcase] Subaru Impreza deel II

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Hallo allemaal,

Een tijdje terug heb ik hier al eens een testcase geplaatst met foto's van de auto van een vriend van me. Inmiddels is de auto in mijn bezit, en heb ik de tips ter harte genomen (o.a. auto gewassen en banden vervangen) en ben gisteren wat nieuwe winterse plaatjes gaan maken van de Subaru. Graag wat comments, ik heb zelf al een aantal dingen gevonden die beter kunnen, maar ik wacht het commentaar graag af. Misschien nog wat handige Photoshoppers die nog wat bij kunnen schaven?

Edit: foto's zijn gemaakt met een Canon Powershot S1 IS.
Edit2: Zipje met HiRes-pics online op http://www.frozen-land.com/sub.zip. Grootte is 25 MB.

1) Kikkershot

Afbeeldingslocatie: http://www.frozen-land.com/got/1.jpg

2) Vind dit persoonlijk een gave, bij deze krijg ik het idee alsof de auto elk moment weg kan stuiven over dat lege stuk asfalt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.frozen-land.com/got/2.jpg

3) Niet echt geslaagd, mede door die fietser (beste man nooit in de gaten gehad...). Ik wacht het commentaar even af, kijken of dat overeen komt met mijn gedachten.

Afbeeldingslocatie: http://www.frozen-land.com/got/3.jpg

4) Beetje NFS:U achtig, vind dit ook wel een gave.

Afbeeldingslocatie: http://www.frozen-land.com/got/4.jpg

5) Shot van de achterkant

Afbeeldingslocatie: http://www.frozen-land.com/got/5.jpg

6) Heeft eigenlijk niks met de case te maken, maar ik wilde hem jullie niet onthouden :+

Afbeeldingslocatie: http://www.frozen-land.com/got/6.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door the_scientist op 28-12-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat je bij een flink aantal shots tegen de verlichting van de koplampen in hebt gefotografeerd zijn deze erg donker uitgevallen. Kijk maar eens naar het verschil in belichting tussen shot #4 en #5.
Mede door de donkerte vind ik ze weinig spannend. Er staat een auto op, ja, maar deze springt er niet uit, heeft geen mooie reflecties met de omgeving en mist gewoon wat... Ook denk ik dat de foto's beter waren geweest als er geen sneeuw op de auto had gelegen...

Een shot als #2 kan heel erg mooi zijn, vooral als je die zou nemen vanuit een rijdende auto op de andere baan, met een wat langere sluitertijd. Dan krijg je de illusie van snelheid er veel beter in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 08:27
1 en 2 erg mooi. Andere iets te donker. Sneeuw is juist een mooi effect!
Laatste foto is stoer maar mist iets knallends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 is tot nu toe mijn favoriet, maar kan denk ik met wat nabewerking nog wat mooier worden gemaakt. En dan denk ik dus aan zo'n "Top-Gear" shot en het rood mag er wat meer uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:18:
Omdat je bij een flink aantal shots tegen de verlichting van de koplampen in hebt gefotografeerd zijn deze erg donker uitgevallen. Kijk maar eens naar het verschil in belichting tussen shot #4 en #5.
Mede door de donkerte vind ik ze weinig spannend. Er staat een auto op, ja, maar deze springt er niet uit, heeft geen mooie reflecties met de omgeving en mist gewoon wat... Ook denk ik dat de foto's beter waren geweest als er geen sneeuw op de auto had gelegen...

Een shot als #2 kan heel erg mooi zijn, vooral als je die zou nemen vanuit een rijdende auto op de andere baan, met een wat langere sluitertijd. Dan krijg je de illusie van snelheid er veel beter in...
Kijk daar heb ik wat aan. Is er nog een mogelijkheid om dit te compenseren, of is het fotograferen tegen de brandende kop- en mistlampen in gewoon "not done"? Wat ik erg jammer zou vinden, aangezien het zo stoer staat op de foto's ;)

Als de kleur van de auto er nou net zo uit had gesprongen (zoals bij 2 het geval is) op de rest van de foto's, dan moet je volgens mij hele mooie shots krijgen. Lokatie wel oké of is het beter om wat anders te zoeken?

Tja de sneeuw, vind ik wel wat bijdragen aan de sfeer die ik heb geprobeerd neer te zetten. Zovaak ligt er geen sneeuw in NL, dus die ene dag per jaar dat het kan wil ik de sneeuw er ook ophebben ;)

Inderdaad, shot 2 had een stuk gaver geweest als de auto ook echt had gereden. Gaat alleen lastig als je alleen bent. Van het slippen had ik ook graag wat actiefoto's gehad, helaas, misschien volgen die vandaag nog.

[ Voor 21% gewijzigd door the_scientist op 28-12-2005 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
tatata schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:33:
1 en 2 erg mooi. Andere iets te donker. Sneeuw is juist een mooi effect!
Laatste foto is stoer maar mist iets knallends.
Ja die hoort hier ook niet echt thuis, die was meer als kiekje bedoeld. Op de autofora kijken ze daar natuurlijk anders naar als hier, maar ach, wilde hem niet laten zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe vette auto _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.6-je :P
deze serie is stukken beter dan je 1e serie, maar heeft nog wat nabewerking nodig
de standpunten zijn goed, de belichting wat minder
wellicht kun je wat spelen met levels, saturation en contrast om de foto's wat pakkender te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:23:
1.6-je :P
deze serie is stukken beter dan je 1e serie, maar heeft nog wat nabewerking nodig
de standpunten zijn goed, de belichting wat minder
wellicht kun je wat spelen met levels, saturation en contrast om de foto's wat pakkender te maken
Ja en? :P

Ff off-topic: waar zag je dat aan, of heb ik dat ergens vermeldt?

Een Shopper ben ik niet echt. Ik ga wat proberen, maar verwacht er niet al te veel van. Vanavond dan, ik ga nu weer ff spelen, dit keer samen met een vriend van me, dus actiefoto's komen eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Met mijn voorgangers. Ze zijn wat flauw van kleur, maar dat is makkelijk te corrigeren. Ook zijn ze ietwat donker.

Wmb kan je koplampen etc. best een beetje overbelichten, dat is imho helemaal niet zo erg en geeft soms juist wel een leuk effect bij dit soort foto's.

Auto's fotograferen is wel ontzettend moeilijk om goed te doen, met name door de vele reflecties. Er stond in de Digital Photographer een paar maanden terug een artikel over in. Er wordt tegenwoordig ook steeds meer van computer generated landscaping gebruik gemaakt. Misschien is dat te proberen? Met Bryce ofzo :)

Al met al een leuke serie die met wat kleine verbeterpuntjes alweer een stuk beter te maken is, zelfs vanachter je warme bureau als het moet ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 10:44
Foto 1 en 3 vind ik persoonlijk de mooiste uit de serie.
Alleen jammer dat er sneeuw op de auto ligt, dit onderbreekt de lijnen en reflecties.foto 5 bijvoorbeeld had een hele strakke foto geweest als er geen sneeuw op de auto had gelegen. Op de weg en omgeving ligt het natuurlijk niet in de weg!

off-topic: hele gave auto! heb je ook interieur-pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_scientist schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:31:
[...]

Ja en? :P

Ff off-topic: waar zag je dat aan, of heb ik dat ergens vermeldt?
er zit geen intercooler achter het gat in de bumper

misschien een idee om de gele kentekenplaat weg (zwart) te photoshoppen

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:44:
[...]

er zit geen intercooler achter het gat in de bumper

misschien een idee om de gele kentekenplaat weg (zwart) te photoshoppen
Offtopic: dat heeft geen enkele GTT standaard, die zijn allemaal uitgerust met een TMIC. FMIC wordt achteraf gemonteerd door een tuner. Bij mij zie je het aan het uiterlijk alleen nog aan de trommelremmen aan de achterzijde, verder is alles GTT. En wat mij betreft gaan die trommels eraf zodra mijnpostbank.nl toestemming geeft ;)

Plaat zwart....zou kunnen. Interieurpics heb ik ook, komen vanmiddag/vanavond.

Edit: Hmm sneeuw, ik weet het niet, maar de auto is nu gewassen dus zodra ik terugben zal ik wat foto's neerzetten zonder sneeuw, eens kijken wat er mooier is.

[ Voor 11% gewijzigd door the_scientist op 28-12-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:40
Eventjes bij 6 iets veranderd :)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/fam.bastiaan/M/Suub.jpg
-Iets meer gedraaid.
-Gecropped
-Iets meer contrast

Ik vindt hem zo al een stuk beter.

Zoiets is nog geen 3 minuten werk :)

[ Voor 10% gewijzigd door MewBie op 28-12-2005 11:58 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 12:10

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb niet aan je composities veranderd, die vind ik vrij goed. Ik heb echter wel wat met Curves aangepast, ik persoonlijk hou wel van wat meer contrast in auto-foto's. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/4.jpg

Ik vind 6 trouwes de leukste foto uit je serie! Al had ik er natuurlijk liever een filmpje van gezien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Wow vette foto's! Ik ga zo ff een zipje uploaden met de hoge resoluties ;)

Filmpje? Je wordt op je wenken bediend, nog even geduld ;)

Zipje met HiRes-pics online op http://www.frozen-land.com/sub.zip. Heb alle foto's die bruikbaar kunnen zijn gepakt, zipje is 25 MB. Wordt nu geupload.

[ Voor 38% gewijzigd door the_scientist op 28-12-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:18:
Ik heb niet aan je composities veranderd, die vind ik vrij goed. Ik heb echter wel wat met Curves aangepast, ik persoonlijk hou wel van wat meer contrast in auto-foto's. :)

Ik vind 6 trouwes de leukste foto uit je serie! Al had ik er natuurlijk liever een filmpje van gezien :9
Maar nu heeft de auto op 3 foto's 3x een heel andere kleur... (rood in de eerste, roze in de 2e en paars-achtig in de 3e...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-10 14:37

JHS

Splitting the thaum.

Ik heb niet aan je composities veranderd, die vind ik vrij goed. Ik heb echter wel wat met Curves aangepast, ik persoonlijk hou wel van wat meer contrast in auto-foto's. :) (...)
Op zich in mijn ogen wel een verbetering, alleen de zeer gele koplampen doet het in mijn ogen weer teniet. Dat zou ik er nog uit proberen te krijgen :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
JHS schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:21:
[...]
Op zich in mijn ogen wel een verbetering, alleen de zeer gele koplampen doet het in mijn ogen weer teniet. Dat zou ik er nog uit proberen te krijgen :) .
Ik wil Gizmo zeer zeker niet onderschatten in zijn Shop-kwaliteiten, maar de koplampen stralen in het echt ook al een soortgelijke kleur uit. Ik denk dat het lastig gaat worden om dat eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[center][afbeelding]
Wat je krijgt is een erg onnatuurlijk ogende plaat zo. Overigens ben ik het eens wat betreft het commentaar op de erg gele lampen, deze doen afbraak aan het totaalbeeld imho.

offtopic:
En jammer dat het de "verkeerde" kleur is voor een impreza.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 12:10

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Bor de Wollef schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:28:
[...]

Wat je krijgt is een erg onnatuurlijk ogende plaat zo.
We kunnen daar uren over discussiëren, maar dit is dus mijn interpretatie. Voel je vrij om de jouwe te laten zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Daar ben ik het niet echt mee eens, voor dit onderwerp hoef je geen natuurlijke achtergrond te hebben. Het onderwerp moet wel in zijn echtheid blijven, maar voor mijn part is de achtergrond volledig geshopt. Het zal niet de eerste keer zijn dat dat gebeurt bij "tuningsfoto's".

Offtopic: dat gaat een hele lange discussie worden, ik vind hem een stuk mooier in het rood. Maar dat komt gewoon door mijn voorkeur voor die kleur, en om eerlijk te zijn: rood is toch behoorlijk exclusief, op een toch al niet alledaagse wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Foto's zijn prima! enkel sommigen zijn een beetje te donker (is al gezegt), volgende keer even een beetje tegenflitsen :)

Het enige dat ik met de foto's heb is dat een rode subaru op een of andere manier niet klopt. subaru's horen blauw te zijn. maar dat is meer mijn probleem :+

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Ik ga van de week weer op stap, eens kijken of we hem dan ook daadwerkelijk in het rood op de foto krijgen.

De kleurdiscussies ga ik hier niet beginnen, die houden we al sinds het begin op het SCN-forum :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een snelle bewerking, Top-Gear style

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nieuwemarkt/sub1.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11-2022
the_scientist schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:54:
[...]

Ja die hoort hier ook niet echt thuis, die was meer als kiekje bedoeld. Op de autofora kijken ze daar natuurlijk anders naar als hier, maar ach, wilde hem niet laten zitten ;)
Maar je weet ook dat ze op autofora letten op de details zoals bv. of je auto gewassen is. Ik had persoonlijk dan ook de sneeuw even van de auto gehaald (zoals anderen terecht ook al opmerken).

Btw. heb je folie op je koplampen zitten...?

[ Voor 5% gewijzigd door OmeRoon op 28-12-2005 20:22 ]

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
OmeRoon schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:22:
[...]

Maar je weet ook dat ze op autofora letten op de details zoals bv. of je auto gewassen is. Ik had persoonlijk dan ook de sneeuw even van de auto gehaald (zoals anderen terecht ook al opmerken).

Btw. heb je folie op je koplampen zitten...?
Ja zonder sneeuw is inderdaad mooier. Die ene dag per jaar dat de auto met sneeuw erop op de foto kan, die wilde ik pakken. Eens kijken of dat iets toevoegde, maar helaas. Van de week maar weer naar het bos toe om weer wat foto's te maken, maar dan van een schone auto. Eens kijken of we er dan nog wat mooiers uit kunnen krijgen.

Folie niet dat ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Philips H4 Gold lampen hebben zulke geel/groene kleur. Die worden alleen niet meer gemaakt.
Pagina: 1