WLAN, wel verbinding metr Router maar geen Internet

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 20:03
Ik heb een klein thuisnetwerk rond een ASUS WL500g Router, die zowel Wireless als bedraad werkt. Alle computers (3) die via de vaste verbindingen zijn aangesloten werken OK, met de laptop van mijn werk kan ik zonder problemen een Wireless verbinding maken en vervolgens internetten.
Nu heb ik van een van de vaste PC's de UTP netwerkaart vervangen door een Sweex WLAN 54 MPBS kaartje. De installatie van deze kaart is goed verlopen en ik bouw een WEP-128 beveiligde verbinding op met de router, waarbij de Wireless Client PC netjes een IP adres krijg toegewezen.
Ik krijg alleen op geen enkele wijze een internet verbinding over deze WLAN verbinding!
Wanneer ik zowel de WLAN als de UTP netwerk kaart plaats en ook een bedrade verbinding maak met de router heb ik wel (via de UTP verbinding) een werkende internet connectie. Zowel de UTP kaart als de WLAN zijn helemaal uit het systeem verwijderd geweest (eerst via Device Manager, vervolgens ook fysiek) en nu is alleen de WLAN kaart weer geplaatst. Op de Client PC staat inmiddels Win XP Home SP2 en ik heb de wizard "internet verbinding", "draadloos netwerk" en "netwerk locatie toevoegen" al verschillende keren geprobeerd. Helaas, geen Internet!
Wat kan er nu nog verkeerd zijn?

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 13:26
Wat laat een tracert naar bijv. www.nu.nl zien?
Werkt 't zonder WEP wel?

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Kan je wel pingen naar het Internet? Zowel op www als op ip adres?
Als je dat kunt maar niet kunt internetten dan zou ik eens goed op zoek gaan of het een firewall is die dwars ligt.

En zoals mijn voorganger al opperde: kijk eens of het zonder encryptie wel werkt.

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• MaxLaadvermogen
Kan de naam van het doelsysteem www.nu.nl niet omzetten
[Werkt 't zonder WEP wel?
Met WEP uitgeschakeld (op de Client) is er geen verbinding meer

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:10

996

Als je wep alleen op de client uitschakelt werkt het natuurlijk niet ;) . De bedoeling was om WEP ook op de router uit te schakelen, zodat je kunt kijken of het probleem in de beveiliging zit...

• MaxLaadvermogen
996 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:50:
Als je wep alleen op de client uitschakelt werkt het natuurlijk niet ;) . De bedoeling was om WEP ook op de router uit te schakelen, zodat je kunt kijken of het probleem in de beveiliging zit...
Dat is wat lastiger, dan kan ik mijn WEP keys kwijt raken.
Bovendien, via de eerste de beste laptop (van m'n werk) gaat het wel.
In het "status" scherm van m'n router zie ik dat de wireless client is herkend en "associated", de client krijgt netjes een IP adres en de juiste instellingen voor Gateway, DHCP en DNS servers. Dit kan volgens mij alleen als dit door de beveiliging wordt goedgekeurd.
Wat ik alleen niet aan heb staan op de client is IEEE 802.1X verificatie, zou dat wat uitmaken?

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:10

996

heb zelf een draadloos netwerk met WPA beveiligd en bij mij staat dat 802.1x ook niet aangevinkt

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Heb je misschien MAC-filtering aanstaan?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• MaxLaadvermogen
Zondagskindje schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:00:
Heb je misschien MAC-filtering aanstaan?
MAC filtering staat aan en het ethernet adres van de WLAN kaart is toegevoegd aan de lijst.
Ook wanneer ik de MAC filtering uitschakel krijg ik geen toegang tot internet.
Nogmaals, ik heb wel een goede verbinding met de router die mij van een goed IP adres en andere gegevens voorziet!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 13:26
MaxLaadvermogen schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:47:
[...]

Kan de naam van het doelsysteem www.nu.nl niet omzetten

[...]

Met WEP uitgeschakeld (op de Client) is er geen verbinding meer
Tracert eens naar het ipadres van nu.nl: 62.69.168.13

• MaxLaadvermogen
]-[Skinlab]-[ schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:11:
[...]

Tracert eens naar het ipadres van nu.nl: 62.69.168.13
tracert 62.69.168.13

Bezig met het traceren .......
* * * Time-out bij opdracht
* * * Time-out bij opdracht
....
....

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

MaxLaadvermogen schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:02:
[...]

MAC filtering staat aan en het ethernet adres van de WLAN kaart is toegevoegd aan de lijst.
Ook wanneer ik de MAC filtering uitschakel krijg ik geen toegang tot internet.
Nogmaals, ik heb wel een goede verbinding met de router die mij van een goed IP adres en andere gegevens voorziet!
Dat begrijp ik wel hoor.
Ik heb namelijk het zelfde probleem gehad met een linksys AP.
Ik kreeg netjes een ip maar kwam niet op internet.
En dat bleek dus wel met de MACfiltering te maken te hebben,
vandaar dat ik je die vraag stelde! ;)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• MaxLaadvermogen
Kan het zijn dat er "ergens" in de Registry een verkeerde verwijzing staat?
Het gekke is dat ik, na volledig verwijderen van alle LAN/WLAN-kaarten en opnieuw plaatsen/installeren van de WLAN kaart automatisch "Draadloze verbinding 3" krijg }:O . Blijkbaar zijn er nog ergens gegevens over de 1e en 2e verbinding blijven hangen??

Waar in het register kan ik dit nakijken :? ?

[ Voor 6% gewijzigd door MaxLaadvermogen op 28-12-2005 18:48 ]

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
MaxLaadvermogen schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:03:
Kan het zijn dat er "ergens" in de Registry een verkeerde verwijzing staat?
Het gekke is dat ik, na volledig verwijderen van alle LAN/WLAN-kaarten en opnieuw plaatsen/installeren van de WLAN kaart automatisch "Draadloze verbinding 3" krijg }:O . Blijkbaar zijn er nog ergens gegevens over de 1e en 2e verbinding blijven hangen??

Waar in het register kan ik dit nakijken :? ?
Dat heb ik ook:

Verbinding 1 = internet (Acetel speedtouch modem)
Verbinding 2 = LAN (met draad)
Verbinding 3 = Draadloze verbinding 3

Volgens mij is daar niks mis mee. (kan het fout hebben hoor)

En ik kan thuis mijn internet ook niet delen, teminste het lukt me niet. Ik heb volgens mij wel een andere opstelling als jou. Geen accespoint namelijk. Gewoon Peer-to-peer draadloos

[ Voor 16% gewijzigd door Lefty_38 op 28-12-2005 21:00 ]

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

• MaxLaadvermogen
Lefty_38 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:57:
[...]
Dat heb ik ook:

Verbinding 1 = internet (Acetel speedtouch modem)
Verbinding 2 = LAN (met draad)
Verbinding 3 = Draadloze verbinding 3
Jij hebt het hier over 3 verbindingen die allemaal aanwezig zijn op dezelfde computer. In ijn geval is er slechts één verbinding aanwezig (onder netwerkverbindingen). Deze verbinding kreeg, na het volledig verwijderen van alle voorgaande verbindingen, vanzelf het volgnummer "3". Dit kan alleen maar betekenen dat Windows ergens nog iets heeft bewaard over de verbindingen "1" (mijn LAN kaart?) en "2" (een vorige installatie van mijn WLAN kaart?) !

• MaxLaadvermogen
:*) HET WERKT WEER! :*)
Na het op verschillende manieren toepassen van een aantal tips en handelingen zoals beschreven op de Microsoft Knowlegde Base _/-\o_ heb ik de internet verbinding weer op gang gekregen. Ik vermoed dat er inderdaad ergens wat "scheef" zat in het register en dat ik dat nu heb gerepareerd. Alleen jammer dat ik niet meer kan achterhalen wat nu de "winnende" oplossing was :? .

Artikel 314067 : Problemen met TCP/IP verbindingen in Windows XP oplossen
Artikel 299357: Het Internet-protocol (TCP/IP) opnieuw instellen in Windows XP

[ Voor 5% gewijzigd door MaxLaadvermogen op 30-12-2005 17:55 ]

• MaxLaadvermogen
|:( Helaas, te vroeg gejuigd.
Het werkt af en toe, maar het grootste deel van de tijd werkt het niet..... :(

Inmiddels geen idee meer waar het aan kan liggen of hoe op te lossen. :?
Pagina: 1