Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:03
Werknemers verplicht op draf door kantoor

Uitgegeven: 27 december 2005 12:09
Laatst gewijzigd: 27 december 2005 12:16

SCHEEMDA - De werknemers van metaalbedrijf Hoza in het Groningse Scheemda moeten voortaan met een minimale snelheid van vijf kilometer per uur door het kantoor lopen. Het is daarbij verboden om de handen in de zakken te hebben, zo meldde bestuurder J. Vos van FNV Bouw dinsdag. Werknemers die langzamer lopen, moeten verplicht eens per week onder begeleiding de sportschool bezoeken.

Het voorschrift maakt deel uit van drie kantjes tellend pakket aan maatregelen dat de directeur van Hoza aan zijn personeelsleden heeft uitgedeeld. In het epistel valt verder te lezen dat de vijftig werknemers van het metaalbedrijf alleen in hun pauze van hun plaats mogen om naar het toilet te gaan.

Om eventuele dorst te lessen krijgen de medewerkers 's ochtends een halve liter mineraalwater uitgereikt waar ze de hele dag mee moeten doen.

Bezorgde en woedende personeelsleden hebben inmiddels aan de bel getrokken bij de vakbond en die is woedend. Vos spreekt van "absurde maatregelen". "Dit is niet meer van deze tijd. In de jaren twintig ging je zo met je personeel om, maar anno 2005 is het belachelijk." Vos wil binnenkort met de directeur van Hoza om tafel voor een "pittig" gesprek. De directeur was dinsdag niet bereikbaar voor commentaar. In de schriftelijke mededeling staat dat hij "een nieuwe cultuur wil realiseren". Andere beweegredenen geeft hij niet.
http://www.nu.nl/news/647...op_draf_door_kantoor.html

gheghe :+

zonder er een HK topic van (proberen) te maken..

dit is toch werkelijk te gek voor woorden 8)7
Of zijn er mensen die zich hier volledig in kunnen vinden?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Groningers zijn eigenwijs, excentriek en soms ietwat stug [/ervaring] :p

Maar dit slaat echt alles 8)7 Compleet geschift imho. Veel meer kan ik er niet over zeggen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Het leuke is dat als iemand ontslagen wordt om een van deze redenen, en hij/zij klaagt Hoza aan dat Hoza geen poot heeft om op te staan :D

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Het slaat nergens op.. zeker die halve liter mineraalwater. Het mag misschien mode zijn dat iedereen met die spa blauw flesjes rondloopt, maar geef mij maar gewoon koffie.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ik snap van dit soort acties nooit iets. Hebben die mensen het dan helemaal niet begrepen. Ik werk zelf over het algemeen pittig door (en loop ook behoorlijk snel, maar dat heb ik atijd al gedaan. Loop ook graag grote afstanden met of zonder rugzak). Maar als ik bij een bedrijf zoals dit zou werken, zou dat dus direct en onmiddelijk over zijn. Dan ging ik express als een slak lopen. Sodemieter maar op.

En ik ben volgens mij niet de enige die dit soort reactie geeft op dergelijke brieven.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:03
het is niet bepaald wat je noemt motiverend :P

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ach, als je op hun website kijkt en naar de foto's van het kantoorpersoneel kijkt begrijp je gelijk waarom. Ze staan allemaal met hun handen in de zak incl. de directeur.

Iets doet me vermoeden dat dit een grap is.

ARME AOW’er

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

MrSleeves schreef op woensdag 28 december 2005 @ 08:59:
Het slaat nergens op.. zeker die halve liter mineraalwater. Het mag misschien mode zijn dat iedereen met die spa blauw flesjes rondloopt, maar geef mij maar gewoon koffie.
Een halve liter water is eigenlijk niet eens genoeg ;) en koffie droogt uit :+

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 17:05

TwoR

Gekleurde stippen

Hoe gaan ze dan kijken hoe snel je loopt? Op elke hoek een mannetje met een lasergun neerzetten en dan je naam opschrijven als je 4.5 km/uur loopt :?

Verder wel een wazig bericht.

Verwijderd

Angeloonie schreef op woensdag 28 december 2005 @ 08:52:
Het leuke is dat als iemand ontslagen wordt om een van deze redenen, en hij/zij klaagt Hoza aan dat Hoza geen poot heeft om op te staan :D
wel als een werknemer nu in dienst komt en een contract tekent met deze voorwaarden.

echter hebben al deze medewerkers misschien wel een regel in hun contract staat waarin zij zich aan het door de directie gestelde regels moet houden.

en zo raar is het toch ook weer niet? ok dat doorlopen wel misschien, maar op school mocht je ook niet drinken in de klas (wil trouwens niet zeggen dat ik dat nooit gedaan hebt O-) )

of het gaat om een grap of het gaat om een bedrijf met veel arbeiders die problemen hebben en de regels aanscherpen, en in dit geval een beetje erg scherp.

/me heeft zojuist zijn flesje water in ontvangst genomen en gaat met 5 km/h met de handen in de zak naar de wc lopen om een uurtje te gaan zitten kakken :P

Verwijderd

MrSleeves schreef op woensdag 28 december 2005 @ 08:59:
Dat mineraalwater is nog het enige wat juist ergens op slaat... dat zouden ze nou overal moeten doen. Je zou zelf eigenlijk voor elke kop koffie die je drinkt ook een bekertje water moeten drinken, want inderdaad : koffie droogt uit. Het klinkt niet erg gezond wat je daar zegt. ;)

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

@ X.Excel Ik hoop dan wel dat je pauze net begonnen is >:) ^^

Maar verder, als ik daar zou werken zou ik onmiddelijk ander werk zoeken.
De directeur:

Afbeeldingslocatie: http://www.hoza.nl/media/Beeldbank/Medewerkers/pers06.gif

Met handen in zijn zakken ;)

Op de site is de mogelijkheid om contact op te nemen (mail) niet meer mogelijk (dode links) >:)

Te veel dreigmailtjes gehad zeker >:)

[ Voor 70% gewijzigd door Bestla op 28-12-2005 09:48 ]

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 09:39:
[...]

Dat mineraalwater is nog het enige wat juist ergens op slaat... dat zouden ze nou overal moeten doen. Je zou zelf eigenlijk voor elke kop koffie die je drinkt ook een bekertje water moeten drinken, want inderdaad : koffie droogt uit. Het klinkt niet erg gezond wat je daar zegt. ;)
Gezond of niet; ik wil graag de keuze hebben tussen koffie, thee en water i.p.v. de keuze uit water, water of water.. ;)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Neem je toch je thermoskan mee ;) Ik vind het opzich wel een aaridge maatregel, ik merk het zelf ook dat mensen veeel luier worden als vroeger, om het halfuur weer een excuus vinden; koffiedrinken, naar het toilet, praatje maken enz enz.

Verwijderd

MrSleeves schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:03:
[...]

Gezond of niet; ik wil graag de keuze hebben tussen koffie, thee en water i.p.v. de keuze uit water, water of water.. ;)
Ja ok. Dat spreekt voor zich... gelukkig hebben de stakkers nog 'normaal' koffiepauze, kunnen ze ook nog koffie drinken :)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 09:36:
wel als een werknemer nu in dienst komt en een contract tekent met deze voorwaarden.

echter hebben al deze medewerkers misschien wel een regel in hun contract staat waarin zij zich aan het door de directie gestelde regels moet houden.
Hoho.. een contract is geen vrijbrief. Niet alles wat je in een contract opneemt is rechtsgeldig. Er bestaat nog zo iets als onredelijk bezwarend.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

een halve liter is veel te weinig.Ik drink minstens 2 liter water per dag op mn werk. En wat als ik dan naar de wc moet maar ik heb geen pauze. Moet ik dan in mn broek pissen ofzo?

Op deze manier kweek je wel een ziekteverzuim van 25% dus dan wordt het daar wel heel rustig bij dat bedrijf.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
WhizzCat schreef op woensdag 28 december 2005 @ 08:51:
Groningers zijn eigenwijs, excentriek en soms ietwat stug [/ervaring] :p

Maar dit slaat echt alles 8)7 Compleet geschift imho. Veel meer kan ik er niet over zeggen :)
offtopic:
Hey bikkelaar, niet zo offensief tegen mijn mooie volkje :Y)

Maar het is inderdaad absurd.. ik dacht eerst dat het een grapje was (had het ook al op de Groningse tv gezien) maar het is dus echt zo. Zo'n man zou opnieuw een management cursus moeten volgen ofzo..ab-surd.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-11 20:52

janklp

FortyTwo Capital

Zo gaat de werkmotivatie wel flink naar de haaien. Ik ben het eens met guardian angel dat dit weleens een grap kon zijn. Dit is gewoon niet te menen, niet meer naar het toilet en 5 km/h lopen slaat nergens op. Domme grap waarschijnlijk.

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

pEeDy16 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:50:
[...]

offtopic:
Hey bikkelaar, niet zo offensief tegen mijn mooie volkje :Y)

Maar het is inderdaad absurd.. ik dacht eerst dat het een grapje was (had het ook al op de Groningse tv gezien) maar het is dus echt zo. Zo'n man zou opnieuw een management cursus moeten volgen ofzo..ab-surd.
pft, te erg voor woorden gewoon. Dit verhaal gaat iig nog een staartje krijgen, ik ben benieuwd naar het vervolg

offtopic:
Ik ben ook groninger aap :p

Verwijderd

Cyberpope schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:45:
[...]

Hoho.. een contract is geen vrijbrief. Niet alles wat je in een contract opneemt is rechtsgeldig. Er bestaat nog zo iets als onredelijk bezwarend.
maar deze regels gaan echt niet in strijd met mensen rechten hoor.

- de werknemers zijn verplicht te werken tijdens werkuren
- werknemers mogen niet drinken op de werkvloer, en als je tijdens werktijden niet van de vloer af mag dan kan je ook niet drinken, simpel.
- ze zullen heus niet iedereen met ee lasergun gaan checken of die wel minimaal 5km/h loopt, maar het zal in het verleden wel zo zijn geweest dat alle werknemers als zoutzakken heen en weer liepen, en dan is dat een goede maatregel.

het zijn strenge regels maar geen absurde vind ik, ouderwets wel. mja als je een bedrijf hebt met allemaal luiwammesen die rond lopen te zwammen en de hele tijd overal koffiepauze houden dan is gewoon de orde eruit en werkt zo`n persoon misschien 30/50% van zijn tijd echt.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Brilliante actie van de directie, zo motiveer je mensen. Past in het kwartet van een niet nader te noemen bedrijf in Apeldoorn die genoeg had van het feit dat mensen te laat aan kwamen kakken en wel vroeg weggingen. En die toen maar het hek van de parkeerplaats op slot deden zodat je er niet meer in of uit kon.

Als je dergelijke maatregelen moet nemen voor je personeel moet je je ten eerste afvragen of je wel een goede manager bent. Hoewel, het ligt natuurlijk nooit aan directie.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Allereerst is het een mooie grap. Naast een flesje water moeten ze nog wel voor een nachtspiegel zorgen, kun je onder het bureau pissen als je nodig moet :X

Ik vraag me af of deze maatregelen wel beter zijn voor de arbeidproductiviteit. Ik denk dat het alleen maar zorgt dat mensen het druk lijken te hebben. Ik meen dat een persoon gemiddeld maar 75% van de tijd productief kan zijn. Anders worden er meer fouten gemaakt. Ook gaat het ten koste van het informele netwerk.

Uiteindelijk is er niet over nagedacht. Dat de media en bonden hier op springen had je natuurlijk kunnen verwachten. Of de directeur is naief of er zit iets anders achter.
OzBoz schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:06:Brilliante actie van de directie, zo motiveer je mensen. Past in het kwartet van een niet nader te noemen bedrijf in Apeldoorn die genoeg had van het feit dat mensen te laat aan kwamen kakken en wel vroeg weggingen. En die toen maar het hek van de parkeerplaats op slot deden zodat je er niet meer in of uit kon.

Als je dergelijke maatregelen moet nemen voor je personeel moet je je ten eerste afvragen of je wel een goede manager bent. Hoewel, het ligt natuurlijk nooit aan directie.
"Managers manage inventories, leaders lead people." Ik ben het helemaal met je eens. Eeen aardige is ook een directeur die de ATV dagen afschafte. In plaats daarvan mochten de medewerkers iedere dag 6 minuten eerder naar huis.

[ Voor 39% gewijzigd door Roenie op 28-12-2005 12:16 ]

Verwijderd

je moet creatief zijn om mensen bezig te houden.

ik ben het er mee eens dat dit uiteindelijk niet gaat werken, en dat de mensen druk lijken ipv zijn.

maar bij sommige bedrjven is de situatie zo kut dat er grove maatregelen genomen moeten worden om het zooitje weer in het gareel te brengen.

het kan zijn dat een vorige management de boelk uit de hand heeft laten lopen of dat dit een wanhoops actie is van het management. feit is wel dat hjet daar geen rozengeur maneschijn was in dat zaakie.

• Roenie
  • Niet online
Ik kan me voorstellen dat er maatregelen nodig zijn. Echter, het instellen van regels en verwachten dat werknemers hun gedrag aanpassen is naief of dom. De publieke verontwaardiging en daarbij horende negatieve invloed onderschatten onderstreept dit.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:45:
[...]

maar deze regels gaan echt niet in strijd met mensen rechten hoor.
Is naar het toilet kunnen gaan niet iets zwaarder wegend dan deze idiote maatregelen? Je zal maar een zwakke blaas hebben...

Verder denk ik dat hier een management probleem aan ten grondslag ligt. Alleen weer jammer dat dat dan op de werknemers verhaalt wordt, middels belachelijke regeltjes...

Managers nemen niet gemotiveerde mensen aan
Managers nemen niet snel genoeg lopende mensen aan
Managers nemen mensen met een zwakke blaas aan 8)7
Managers nemen mensen, die met hun handen in hun zakken lopen, aan

Waar ligt het probleem nu? Bij managers die niet de juiste mensen aan kunnen nemen....

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Wat is het probleem nu eigenlijk?

Afgezien van het toiletbezoek zie ik er niks ergs in?
Niet dat zulke regels de productiviteit verhogen maar goed.

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:40:
Wat is het probleem nu eigenlijk?

Afgezien van het toiletbezoek zie ik er niks ergs in?
Niet dat zulke regels de productiviteit verhogen maar goed.
Wanneer je dergelijke regels moet verzinnen (3 kantjes) dan is er iets structureel mis binnen het bedrijf. Dat los je niet op door dergelijke kleuterschool regels maar door gewoon mensen die schijnbaar niet functioneren daar op aan te spreken, dossier op te bouwen en ze eruit te tieven als het niet beter wordt.

Klinkt sowieso als een tragisch bedrijf waar teveel mensen werken en het werk toch wel af komt. Dus wellicht sowieso teveel mensen die er rondsjokken. En dat kan wel mentaliteit zijn van het personeel, maar dat verander je door suffe regels als 'handen uit zakken' niet. Een mentaliteit binnen een bedrijf wordt erg bepaald door de sfeer die er heerst en het feit of werknemers zich al dan niet medeverwantwoordelijk voelen voor het bedrijfsresultaat.

Dus met een leuke afspraak over een eindejaarswinstdeling onder het personeel had je een positieve insteek gehad en komen mensen zelf wel tot de conclusie dat ze wat harder moeten lopen met zijn allen. Met een setje betuttel-regels strijk je mensen tegen de haren in. Maar goed, mensen managen is een vak apart.

• Bestla
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

Voorbeeld hoe het op mijn werk toegaat:
0700 uur aanvang werk
0900 uur pauze
0930 uur einde pauze
1100 uur koffiepauze
1115 uur einde koffiepauze
1230 uur pauze
1300 uur einde pauze
1500 uur koffiepauze
1515 uur einde koffiepauze
1600/1630/1700 uur naar huis

Prima tijden icm ons werk : Laagvliegen met een shovel >:)
Maar de pauzes zijn echt wel nodig want het is vaak stressen en als je kon kijken hoe wij rijden dan zou je het niet geloven }) En rijd er een keer een vervanger bij ons krijgt hij de wind van voren als hij niet snel rijd.

[ Voor 13% gewijzigd door Bestla op 29-12-2005 15:06 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zou wel eens statistiekjes willen zien van verzuim en personeelsverloop nú, en over een jaar met deze regels.

Ik durf er mijn leven wel onder te verwedden dat beiden over een jaar een héél stuk hoger liggen dan nu. Om over motivatie maar helemaal niet te spreken, want die vliegt helemaal naar het absolute nulpunt natuurlijk (en begrijpelijk).

Dit is imho niet meer of minder dan pure slavendrijverij.

Virussen? Scan ze hier!

• DinX
  • Laatst online: 21-11 19:08

DinX

Motormuis

wildhagen schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:30:
Ik zou wel eens statistiekjes willen zien van verzuim en personeelsverloop nú, en over een jaar met deze regels.

Ik durf er mijn leven wel onder te verwedden dat beiden over een jaar een héél stuk hoger liggen dan nu. Om over motivatie maar helemaal niet te spreken, want die vliegt helemaal naar het absolute nulpunt natuurlijk (en begrijpelijk).

Precies. Moest ik in zo'n bedrijf werken, ik ging meteen op zoek naar ander werk.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Tijdens je werk niet van je plaats mogen: logisch, je moet te vinden zijn voor je collega's
Een beetje doorlopen: loop je anderen niet in de weg die wel haast hebben.
Alleen eten/drinken tijdens de pauze: ik heb wel eens een beker gehad die bijna wegliep omdat hij te lang op de werkplek had gestaan met een 'bodempje' :X :r , zelfde geldt waarschijnlijk ook voor andere etensresten. En een metaalwerkplaats is niet het schoonste wat er is, dus ook goed voor de hygiëne.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

wildhagen schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:30:

En weet je wat van zoiets juist het lullige is. Dat bijna altijd die mensen weggaan waarvan jij als werkgever niet wilt dat ze weggaan. Want dat zijn de ondernemende mensen en de mensen met talent. Die komen het makkelijkste ergens anders aan werk en zijn dus het snelste weg. Waar blijf je mee zitten: Dood hout. En je vind ook weinig nieuw goed personeel, want die kennen je bedrijf nu en willen niet voor je werken.

Stomste wat hij had kunnen doen.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-11 20:07
Volgens Hoza.nl gaat het om een mislukte grap.

edit: wufterig foutje

[ Voor 25% gewijzigd door merauder op 28-12-2005 18:44 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nou ja... hij probeerd het nu wat af te zwakken, maar hij zet het niet als grap weg. Daarbij heeft hij eerder kansen gehad de brief in te trekken en te nuanceren. Geen gebruik van gemaakt. Ik denk dat hij nu eieren voor zijn geld kiest.

• OzBoz

OzBoz

merauder schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:43:
Volgens Hoza.nl gaat het om een mislukte grap.
edit: wufterig foutje
Als dat zo is vink het wel lekker melig.

• kieltju
  • Laatst online: 16-11 20:40
hey, er staat een email adres op de site. Even klaas emailen dat hij door moet lopen. })

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

kieltju schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:54:
hey, er staat een email adres op de site. Even klaas emailen dat hij door moet lopen. })
en zijn handen bij zijn zak moet weghalen :D

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• enchion
  • Niet online
Of het is een geslaagde grap of

Quote Dinx :"Precies. Moest ik in zo'n bedrijf werken, ging ik meteen op zoek naar ander werk."

misschien dreigt het bedrijf failliet te gaan en proberen ze op deze manier mensen te bewegen ontslag te nemen zodat ze geen ww enzo hoeven te betalen om zo de zaak te redden.

[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 28-12-2005 19:04 ]

How do you save a random generator ?

Verwijderd

Ik vraag me af hoe ze die snelheid willen controleren? Nemen ze een flitser in dienst ofzo? Loop je ergens 'flits' hoppa mannetje 1km/h te weinig, dat wordt dan € 40 aub!

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:07:
Ik vraag me af hoe ze die snelheid willen controleren? Nemen ze een flitser in dienst ofzo? Loop je ergens 'flits' hoppa mannetje 1km/h te weinig, dat wordt dan € 40 aub!
Laser gun he, maar tis lastig de correctie nog toe te passen. Ik zie de directeur al liggen in het gangpad achter de copier :)

Verwijderd

Te gek voor woorden.

Je zult maar zo'n baas hebben, gadverdamme :r

* moderne slavernij komt toch dichtbij. Baasje of haasje met stuipen??

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 19:23 ]

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Denk eerder dat er een trajectcontrole-systeem in de fabriekshal wordt geinstalleerd. :P

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Guardian Angel schreef op woensdag 28 december 2005 @ 09:16:

Iets doet me vermoeden dat dit een grap is.
hmm Hoza staat geregged bij KvK, zou een complexe grap worden al met al.

En verder vind ik dit plan onzin van niveau. Er is toch iets mis als je zo met je mensen moet omgaan. Er bestaan zeker geen persoonlijke relaties, verticaal en horizontaal, in dat bedrijf.

And it goes BRAAAAAPP!

• merauder
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:21:
Te gek voor woorden.

Je zult maar zo'n baas hebben, gadverdamme :r

* moderne slavernij komt toch dichtbij. Baasje of haasje met stuipen??
Tussen het solliciteren naar een baan in de beheer/programmeerwereld (begint toch wel weer heel erg te kriebelen) doe ik diverse tempo-team baantjes, en heb al een aantal werkplekken die heel dicht in de buurt kwamen van moderne slavernij. Zo ook 1 firma waar verwacht werd dat je 8 uur per dag productief was. Geloof dat na mij nog 4 tot 10 opvolgers waren voor dat baantje (1 werkplek), en het gaat om 2 maanden terug.

• The Source
  • Laatst online: 23:57
Ik geef die gast in bepaalde maten helemaal gelijk, bij veel bedrijven is productiviteit ver te zoeken. Natuurlijk stelt hij het wel erg extreem en zwart wit maar de boodschap bezit de juiste kern van waarheid. Met al die regels wordt het een politiestaat en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Iedereen kent ze wel, die collega's die de kantjes er vanaf lopen, of die een 9 tot 5 mentaliteit hebben en stipt vertrekken, of collega's die zodra de werkzaamheden maar even net niet in hun functie omschrijven past doorschijven naar het volgende eiland. Zeg maar de klassieke ambtenaren instellen (wat overigens niet voor alle ambtenaren geldt).

Natuurlijk is dit geen probleem, maar en zijn ook andere collega's die niet 6 keer per dag in de kantine zitten buiten de pauzes om omdat ze niet roken, er zijn ook collega's die geen prive e-mails of telefoon gesprekken voeren op het werk. Zodra daadwerkelijke productiviteit per werknemer daadwerkelijk gemeten kon worden zouden er imho gekke verschillen naar boven komen. En wat als die in het salaris gecompenseerd zouden worden? Dan willen de meeste mensen die benadeeld worden dat niet.

Wij willen allemaal hogere salarissen, minder werken, luxer leven, etc. Allemaal mooie doelstelling echter als de bedrijven / maatschappij niet meer kan concurreren met de buitenlandse (oost europa / azie) dan zal alles hier erg snel slechter gaan, duurder worden en zullen wij uiteindelijk onze beoogde kwaliteit van levensstijl gaan moeten inleveren.

Ik ben helemaal niet voor moderne slavernij (ik heb het gedaan, ik ben technisch SAP / Oracle consultant geweest, betaalde uiteraard erg goed, maar je was een slaaf van je werk), maar op veel plaatsen mag wel een versnelling hoger gewerkt worden met meer betrokkenheid bij het werk / bedrijf.

Ik zou zeggen, bekijk het eens vanuit het oogpunt van een manager / bedrijf eigenaar / baas. Stel je eens voor dat jij al die salarissen en onkosten zou moeten maken, terwijl je weet dat je productiekosten met 30% omlaag kunnnen, dus dat je 30% meer winst kunt maken! Dan verdient die gast ook respect, hij wil / probeert werk in nederland te houden en uiteindelijk zijn we er allemaal bij gebaat.

[ Voor 31% gewijzigd door The Source op 28-12-2005 23:19 ]

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 01-11 00:21

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

The Source schreef op woensdag 28 december 2005 @ 23:10:
Ik geef die gast helemaal gelijk, bij veel bedrijven is productiviteit ver te zoeken. Natuurlijk stelt hij het wel erg extreem en zwart wit maar de boodschap bezit de juiste kern van waarheid.

Iedereen kent ze wel, die collega's die de kantjes er vanaf lopen, of die een 9 tot 5 mentaliteit hebben en stipt vertrekken, of collega's die zodra de werkzaamheden maar even net niet in hun functie omschrijven past doorschijven naar het volgende eiland. Zeg maar de klassieke ambtenaren instellen (wat overigens niet voor alle ambtenaren geldt).

Wij willen allemaal hogere salarissen, minder werken, luxer leven, etc. Allemaal mooie doelstelling echter als de bedrijven / maatschappij niet meer kan concurreren met de buitenlandse (oost europa / azie) dan zal alles hier erg snel slechter gaan, duurder worden en zullen wij uiteindelijk onze beoogde kwaliteit van levensstijl gaan moeten inleveren.

Ik ben helemaal niet voor moderne slavernij (ik heb het gedaan, ik ben technisch SAP / Oracle consultant geweest, betaalde uiteraard erg goed, maar je was een slaaf van je werk), maar op veel plaatsen mag wel een versnelling hoger gewerkt worden met meer betrokkenheid bij het werk / bedrijf.
Helemaal mee eens. Dit zie ik helaas ook terug bij mij op de werkvloer. Soms denk je echt van, ga eens werken! Mensen lopen prive te internetten, en ho maar als ze wat moeten gaan doen, klagen :/ .

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Roenie
  • Niet online
The Source schreef op woensdag 28 december 2005 @ 23:10:...Ik zou zeggen, bekijk het eens vanuit het oogpunt van een manager / bedrijf eigenaar / baas...
Als ik het door de ogen van een werkgever bekijk ben ik het er nog minder mee eens dan als werknemer. Juist dan zou ik zorgen voor andere manieren die effectiever zijn en die geen gezeik opleveren.

• The Source
  • Laatst online: 23:57
Roenie schreef op woensdag 28 december 2005 @ 23:24:
[...]
Als ik het door de ogen van een werkgever bekijk ben ik het er nog minder mee eens dan als werknemer. Juist dan zou ik zorgen voor andere manieren die effectiever zijn en die geen gezeik opleveren.
Laat ik er duidelijk over zijn, de regels die die gast heeft opgesteld ben ik het totaal NIET mee eens. Die zullen uiteraard enkel negatief werken. Echter ben ik het wel eens met zijn motivering om die regels in te stellen, de achterliggende gedachten daar kan ik me in vinden. Kortom bij erg veel mensen is de productiviteit erg laag en die kan best omhoog.

[ Voor 7% gewijzigd door The Source op 28-12-2005 23:37 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ROFLASTC schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:25:
[...]

hmm Hoza staat geregged bij KvK, zou een complexe grap worden al met al.

En verder vind ik dit plan onzin van niveau. Er is toch iets mis als je zo met je mensen moet omgaan. Er bestaan zeker geen persoonlijke relaties, verticaal en horizontaal, in dat bedrijf.
Hoezo? Kan een bedrijf geen grappen maken dan? Je zou eens moeten weten welke onzin ik de wereld in heb geholpen. :)

ARME AOW’er

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

The Source schreef op woensdag 28 december 2005 @ 23:34:
Kortom bij erg veel mensen is de productiviteit erg laag en die kan best omhoog.
Het systeem motiveert niet tot hard werken en dat kan je de werknemers vaak niet kwalijk nemen. Als je mij 40 uur per week achter dezelfde lopende band zou zetten, zou mijn productiviteit ook laag zijn. Het probleem is niet de gemiddelde werknemer: het probleem is dat dit systeem helemaal niet werkt.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• ROFLASTC
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Guardian Angel schreef op woensdag 28 december 2005 @ 23:41:
[...]

Hoezo? Kan een bedrijf geen grappen maken dan? Je zou eens moeten weten welke onzin ik de wereld in heb geholpen. :)
O ik dacht dat je bedoelde dat het bedrijf als geheel een grap was en dat Hoza niet bestond oid.

And it goes BRAAAAAPP!

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 07:31

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Damn, is het nu al 1 april??
Of is 't echt serieus?

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Gewoonweg briljant

Had iemand ooit van het bedrijf Hoza gehoord? Nee? Ik ook niet.

Nu staan ze op de voorpagina van de Telegraaf, gratis en voor niets. Heel Nederland kent ze. Negatieve reclame is óók reclame. 8)

• sjaakaq
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

The Source schreef op woensdag 28 december 2005 @ 23:10:
[semi-offtopic]50 jaar geleden zouden de Russen ook elk moment kunnen binnenvallen om de wereld over te nemen. Die shit dat over 20 jaar ofzo China de hele wereld runt geloof ik niet zo...[/semi-offtopic]

leoaq.fm // Jeune Loop

• Not Pingu
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:44:
Gewoonweg briljant

Had iemand ooit van het bedrijf Hoza gehoord? Nee? Ik ook niet.

Nu staan ze op de voorpagina van de Telegraaf, gratis en voor niets. Heel Nederland kent ze. Negatieve reclame is óók reclame. 8)
Ja, dat wordt vaak gezegd. Maar zou zo'n bedrijf er echt blij van worden om bekend te staan als 'dat bedrijf waar die belachelijke maatregelen werden opgedwongen"? Want bij lange na niet iedereen snapt dat het om een grap gaat en dan is juist publiciteit in de telegraaf een slecht iets.

Er zullen een hoop potentiele werknemers en potentiele en huidige klanten zich achter de oren krabben en hoe dan ook anders tegen dat bedrijf aankijken. Koop je wat voor, met je publiciteit.

Zo kun je ook gaan beweren dat de ramp met de Herald of Free Enterprise goede reclame was voor de rederij, mooi het logo op de zijkant van het omgeslagen schip dat nu recht naar boven stak en goed te zien was op de foto's 8)7
Maar de rederij heeft toch maar gauw zijn naam en logo veranderd.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Verwijderd

Geen probleem, bij ons lopen er twintigers die wandelen zoals hoogbejaarden, een schop onder die kont! :P

• merauder
Hehe ik ga bij de Hoza solliciteren!!!!!!!!! Ik post de brief :D

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

En hoe zit het eigenlijk met al die rokers? Krijgen die een gratis pakje per dag?

http://www.hroling.nl

• merauder
Roken voorkomt wel weer RSI, al die rokers die steeds weer 5 minuten naar buiten moeten.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

merauder schreef op zondag 01 januari 2006 @ 19:51:
Roken voorkomt wel weer RSI, al die rokers die steeds weer 5 minuten naar buiten moeten.
Met gratis rokertjes. :)

http://www.hroling.nl

• merauder
hehe uiteraard, maar vooral in de Zuivel is het erg. Vandaag meegelopen bij een zuivelconcern via een uitzendbureau, 10 euro in het uur voor 2 uur werken en 6 uur lanterfanten.

• Dennahz
  • Laatst online: 22:57

Dennahz

Life feels like hell should.

of die een 9 tot 5 mentaliteit hebben en stipt vertrekken,
Euh ja, als je van 9 tot 5 moet werken dan is het ook van 9 tot 5 en niet van 8.55 tot 17.05 :+

* Dennahz ziet werk als werk > voor het geld niet meer en niet minder :)

Wel onnozele regels ja, maar ja... sommige mensen zijn echt gek in de bovenkamer :D Als ik daar zou werken en naar de wc zou moeten zou ik uiteraard gewoon gaan, met een volle blaas werkt het ook niet fijn. :p

[ Voor 32% gewijzigd door Dennahz op 05-01-2006 15:50 ]

Twitter

• Roenie
  • Niet online
Over negen tot vijf mentaliteit gesproken. Niet iedereen kijkt het zelfde naar werk of heeft hetzelfde karakter. De één houdt zich aan de arbeidstijden (zeker bij bepaald werk natuurlijk) en anderen kijken niet naar de klok. Het één is niet beter dan het andere. Sterker nog, in bepaalde banen is die "starre" houding / karakter weer een voordeel.

Soms zie je in een vacature wel saan dat gezocht wordt naar iemand die geen negen tot vijf mentaliteit heeft. Ik vraag me dan altijd af of je dan ook om drie uur naar huis kunt. En wordt hard beloond? Vaak wel, maar bij ondernemingen die het in hun vacatures zetten heb ik mijn vraagtekens. Mentaliteit is een deel cultuur en dat laat zich niet voorschrijven. En zorgt de onderneming ook voor rustige dagen zodat je als werknemer eerder naar huis kan. Pas dan zijn de werknemer en werkgever flexibel.
Pagina: 1