Toon posts:

Noob vraag over pol-fiters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag voor mijn Olympus C-8080 een polarisatie filter kopen. Bijvoorbeeld eentje van de Hoya Pola Circulair Filter HMC Serie.

Nu weet ik alleen niet of dit zomaar 'past' (gesteld dat ik de juiste diameter koop natuurlijk) of dat ik nog een converter ring o.i.d. nodig heb....

Iemand ideeen?

Verwijderd

Ik denk het wel ..maar ik weet niet of die beschikbaar zijn
Tenslotte past op die Olympus ook een zonnekap dus er zit een schroefdraad op het objectief lijkt me.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 08:29:
Tenslotte past op die Olympus ook een zonnekap dus er zit een schroefdraad op het objectief lijkt me.
Een zonnekap is niet noodzakelijk voorzien van schroefdraad ;)

Maar wel een vette kans dat er in je lens idd schroefdraad zit. Bel foto konijn gewoon es op, die kunnen je dat zo vertellen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 08:29:
Mijn zonnekap draai ik er met een korte slag op.. Niet echt schroeven dus lijkt me.... maar ik weet het niet zeker.

Meer in algemene zin: hoe wordt normaliter een filter bevestigd? Klikken?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 08:40:
[...]

Mijn zonnekap draai ik er met een korte slag op.. Niet echt schroeven dus lijkt me.... maar ik weet het niet zeker.

Meer in algemene zin: hoe wordt normaliter een filter bevestigd? Klikken?
Draaien met schroefdraad, dat kan je wel zien als je in je lens kijkt. Dan zie je wel of er schroefdraad zit :)

[ Voor 1% gewijzigd door WhizzCat op 28-12-2005 08:50 . Reden: typo ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een beetje lens heeft 2 schroefdraden: eentje aan de buitenkant die heel lomp is, voor je zonnefilter... en eentje aan de binnenkant, heel fijn en slechts 2 draaien oid... voor je filter.

Heb je wel de juiste maat besteld?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:00

mphilipp

Romanes eunt domus

Je moet het inderdaad gewoon kunnen zien, en je ook nog zoiets als het instructieboekje. Daar zou het gewoon in moeten staan.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet nog bestellen maar wilde even weten hoe het werkt....
Ecteinascidin schreef op woensdag 28 december 2005 @ 09:49:
Een beetje lens heeft 2 schroefdraden: eentje aan de buitenkant die heel lomp is, voor je zonnefilter... en eentje aan de binnenkant, heel fijn en slechts 2 draaien oid... voor je filter.

Heb je wel de juiste maat besteld?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-01 22:18

Hangloozz

{ @$%&# }

Op dpreview staat:
Lens thread: Yes, bayonet, optional adapter
Wat ze nu eigenlijk bedoelen... geen idee? :/
Ff checken dus :)

www.jurgroessen.nl

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hangloozz schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:06:
[...]

Wat ze nu eigenlijk bedoelen... geen idee? :/
Ik vermoed dat je via een filter-adapter met bajonet-aansluiting filters kan opschroeven.
Pagina: 1