[Flash] Hoe kom ik achter URL('s) op Flash/Shockw. websites?

Pagina: 1
Acties:

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Op websites die zonder Flash of Shockwave zijn opgemaakt kun je via de rechter muisknop en dan Eigenschappen heel eenvoudig de exacte url achterhalen. Dit kan soms handig zijn als je op zulke websites de 'openingsschermen' of andere Flash zaken wilt overslaan en dat je dan de volgende keer direct naar de eerste écht 'nuttige' pagina van zo'n website kunt gaan.

Maar bij websites die (volledig) zijn aangekleed met Flash en/of Shockwave (zoals de Megacharts.nl site) heeft 'rechter muisknop > Eigenschappen' geen enkele nut, want dan krijg je alleen maar informatie over en instellingen van Flash/Shockwave zelf te zien.

Hoe kan ik op websites met Flash/Shockwave achter de precieze URL('s) komen, als ik dat zou willen?

[ Voor 33% gewijzigd door Thexder op 28-12-2005 11:09 ]

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04 17:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

De broncode van de pagina bekijken ?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-04 13:33
Die zijn er niet altijd. Het kan heel goed zijn dat een Flash website maar uit 1 HTML pagina bestaat. Er wordt dan vast wel gebruik gemaakt van externe SWF's maar daarnaar toe linken geeft je waarschijnlijk niet het gewenste resultaat.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-04 15:43

Puck

EINDBAAS.org

Een flash decompiler gebruiken zoals Eltima Flash Decompiler en dan in de actionscript de gelinkte files opzoeken. Het is een beetje onhandig maar werkt wel. Echter zal je bij het openen dus de complete SWF ingeladen worden...

[ Voor 16% gewijzigd door Puck op 28-12-2005 10:03 ]

Arrived anxious, left bored