[19" Iiyama MM904UT] Beeld > samengedrukte verticale streep

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Sinds een verhuizing doet mijn 19" CRT-monitor van Iiyama, de MM904UT / Vision Master Pro 455 raar. Ik heb het hele internet afgezocht (alle fora, Google etc.en ook de Iiyama site, maar die is bij deze meest useless site ooit) maar niets gevonden.
Soms gaat opeens mijn beeld trillen; de breedte van het beeld begint dan snel kleiner en groter te worden en soms knalt ie opeens naar een totaal minpunt, namelijk een verticale balk van een paar centimeter waarin hij het hele beeld heeft 'samengeperst'. Nu komt het verschijnsel van breedteschokjes ook voor als ik een klap op mijn buro geef oid, dus bij beweging/trilling en daardoor, mede door het feit dat het door verhuizing lijkt te komen, lijkt het mij een repareerbaar los draadje/contactje/soldeerseltje te zijn. Kan dit? Hoe en waar fix ik dit?
Ik heb overigens de standaard dingen al geprobeerd; op andere PC, alle speakers/trafo's en omgevingszaken uit de buurt, ander stopcontact, op UPS met spanningsfilter etc. etc.
Meestal fix ik het probleem weer even tijdelijk door een paar ferme tikken tegen de monitor te geven :)

Iemand die dit ook heeft (gehad) en dit op weet te lossen of in ieder geval weet te benoemen? Mijn dank is groot :)

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 17:15
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn 451 in dit geval was het een weerstand die doorgebrand was, 2 minuutjes werk bij de iiyama rep desk.

Heb je nog garantie even terug gaan naar iiyama zo niet, begin er nier zelf aan :D

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Meestal fix ik het probleem weer even tijdelijk door een paar ferme tikken tegen de monitor te geven :)
Weet je dat dat staat letterlijk in de handleiding staat :+

edit:
En daar stond meen ik ook in wat er behalve bovenstaande nog meer aan te doen is.
Ik zal het boekje er eens bij zoeken (heb een 452 overigens).

[ Voor 32% gewijzigd door weijl op 28-12-2005 03:29 ]

• Stan
In mijn handleiding staat net zo weinig als op hun sites.
Het antwoord over een doorgebrande weerstand lijkt me vreemd, want dan doet ie iets toch gewoon continue (niet meer) en niet soms (niet meer)?
Ik heb nog wel garantie maar geen bon meer :(
Hoeveel kan zoiets kosten, weten we dat?

[ Voor 3% gewijzigd door Stan op 28-12-2005 17:52 ]

• Stan
Niemand meer? :'(

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-08 10:57

SilencerNL

No remorse

Stan schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:06:

Ik heb nog wel garantie maar geen bon meer :(
Ik zou zeggen, probeer de bon te achterhalen... Mischien kan de leverancier het nogmaals uitdraaien?

Don't dream your life, live your dreams!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:55

AvK

Ready Set Go

Lijkt inderdaad op een los contactje oid.
Gewoon onder garantie laten repareren. Neem contact op met de leverancier voor een eventuele bon. Even bellen met iiyama kan ook geen kwaad lijkt me.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Stan
Perfect; ik heb mijn monitor opengeschroefd (na 2 keer verhuisd te zijn en alles te hebben geprobeerd behalve dat) en werd pissed omdat die lui alles weer hermetisch afschermen onder het plastic met grote stalen kooien etc. maar ik had een paar gaten om in te blazen. Ik met mijn busje perslucht erin blazen en wat stof eruit knallen en dichtschroeven. Nu is het probleem verdwenen, hij doet het al 2 dagen perfect! :D
Thanks desondanks. :*)

[ Voor 2% gewijzigd door Stan op 02-01-2006 14:13 . Reden: Even wat visuele ondersteuining erbij :) ]

Pagina: 1