groen stipje bij artifact test van atitool bij xfx 6800gt

Pagina: 1
Acties:

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hey, ik heb net een 2ehands 6800gt gekocht, en ik zat em te testen op artifacts met atitool, en toen bleek dat er een groen stipje linksboven op dat blok zat. het knippert onregelmatig en is er direct zodra ik de test aanzet.

Ik heb de fan op 100% laten draaien, het geheugen op 800mhz, maar geen verandering.
Ik heb aan de koelvinnetjes van mn geheugen gevoeld en die waren niet warm meer maar gwoon heet!. De temperatuur van de core lijkt wel normaal bij 100% fan bleef ie rond de 66 ofzo.

Toen had ik mn hardware acceleration 1 streepje onder full gezet en t groene pixeltje was verdwenen.
Ik heb de nieuwste drivers van de nvidia site gedownload en ik heb windows 2003 server met alle updates.

Ik heb t probleem gevonden, maar nu wil ik graag wel de oorzaak weten. Is het iets in de driver hoek, is het geheugen van de kaart niet goed of werken de drivers misschien niet goed win win2003 server.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je verhaal is een klein beetje onduidelijk. Je hebt dus een 6800GT op standaard speeds lopen, maar je ontdekt een artifact in een of ander blok? Geeft AtiTool ook aan dat ie een artifact gevonden heeft?

Als ik het goed begrijp is je GPU 66 graden idle? Dat lijkt me veelte hoog. Als je em dan belast kan ie inderdaad artifacts vertonen door de hitte. Misschien dat de fan niet goed meer draait?

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
het mag gewoon heet zijn, dat zijn die van mij ook, als je je vinger er langer dan 30 seconden op kan houden is het onder de 40 graden

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Alsem1 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 03:08:
het mag gewoon heet zijn, dat zijn die van mij ook, als je je vinger er langer dan 30 seconden op kan houden is het onder de 40 graden
TS geeft aan dat zijn temperatuur 66 graden is. Dat lijkt me wat hoog als dit de idle temperatuur betreft.

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
RoD schreef op woensdag 28 december 2005 @ 03:09:
[...]

TS geeft aan dat zijn temperatuur 66 graden is. Dat lijkt me wat hoog als dit de idle temperatuur betreft.
Dit is toch wel de stress temp volgens mij als hij zegt dat temp rond 66 bleef hangen, betekend dus dat hij niet hoger komt.

• blacknoise
Ja die 66 graden is inderdaad de stress temp ja met de fan op 100%,
"De temperatuur van de core lijkt wel normaal bij 100% fan bleef ie rond de 66 ofzo."

Voor zover ik kan zien en horen draait de fan prima.

Dat een of andere blok is dat rooie blok van de atitool artifact test. Atitool geeft 0 errors, volgens atitool is dat groene pixeltje dus geen artifact, maar het is zowieso wel IETS wat niet goed is lijkt mij.
Ik heb niet gezegd dat ik een artifact ontdekte, alleen dat ik een groene pixel ontdekte.

Ik kon mn vingers trouwens wel langer dan 30 seconden op de geheugen koelvinnetjes houden.

[ Voor 7% gewijzigd door blacknoise op 28-12-2005 12:40 ]

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb met mijn asus 6800 NU ook zo'n arties als ik hem wat te ver overklok, ik krijg dan zo'n groene puntjes in de loadingsscreens van 3dmark maar niet in atitool. Probeer eens een spel of wat benchmarks en kijk eens of je daar ook artefacts hebt, anders laat je het gewoon.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38
Probeer eens driverversie 77.77 en post ons je ervaring :). Die is namelijk wat stabieler gebleken.

• blacknoise
Ok ik zal em ff downloaden, alleen waar kan ik die vandaan halen? op de nvidia site kom k alleen maar bij de nieuwste terecht. Een google search leverde ook niet echt veel op bij mij.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:22

Archimond

Lopende Helpdesk

Kijk eens aan de linkerkant bij de nieuwste driver: Windows XP/2000 Driver Archive

GOED LEZEN en kijken

Link: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_77.77.html

• blacknoise
Die caps hoeven van mij niet zo.. k ben nie blind ofzo ;) die site is alleen niet duidelijk in opzet, als je alles al geselecteerd heb, soort driver, en os enzo en dan nog es op go! hebt geklikt en dan bij n download link site uitkomt ga ik er niet meer vanuit dat je dan nog es op het aller aller aller laatste moment kunt switchen van driver... 8)7
k zag de titel levensgroot bovenaan en n download link dus k zocht snel verder.

• blacknoise
Ik heb driverversie 77.77 geinstalleerd maar dat gaf helaas geen enkel verschil. Ik heb ook andere dvi naar analoog tussenstukjes gebruikt, ook geen verandering, en mn monitor aansluiten op de 2e dvi poort gaf ook al geen verandering.

• blacknoise
Weet iemand nog een andere oplossing of oorzaak?
Ik heb trouwens 3dmark05 gerund en daar kwam 4814 uit gezien mijn cpu een amd2500 @standaard speed is klopt dat wel.

• blacknoise
waarom reageert er niemand?.. Weet dan echt niemand een oplossing??

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-08 13:46
Welke versie van atitool gebruik je? Een vriend van me had met zijn 6600GT ook een artifact met versie 0023. Met versie 0025 van atitool was die artifact ineens verdwenen.

• blacknoise
poe, ik had de hoop al opgegeven dat er nog iemand zou reageren op mn topic!
Ik heb net die 0025 geinstalleerd maar daarbij ook die groene pixel.
Ik heb bij de settings van artifact scanning nu de slider onderin helemaal naar links gezet, op lower overclock more artifacts detected, en nu krijg ik de melding, "delta of 99 in 1 pixels (99.00 avg)
Het vreemde is als ik de kaart overclock naar 370/1020 dan krijg ik dat groene pixeltje niet meer!! :/ VERY CONFUSED now....

Verwijderd

blacknoise schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:53:
Ik heb bij de settings van artifact scanning nu de slider onderin helemaal naar links gezet, op lower overclock more artifacts detected, en nu krijg ik de melding, "delta of 99 in 1 pixels (99.00 avg)
Het vreemde is als ik de kaart overclock naar 370/1020 dan krijg ik dat groene pixeltje niet meer!! :/ VERY CONFUSED now....
Je hebt geen artifacts in 3D mark / games enz?

• blacknoise
nope helemaal niks, althans niks zichtbaars.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
blacknoise schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:48:
nope helemaal niks, althans niks zichtbaars.
Zeur dan ook niet meer. Of daar nou 1 pixeltje een ander kleurtje heeft zegt niks over de real life perfomance en artifacts van je kaart. Je moet het als idencatie gebruiken

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

blacknoise schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:53:
gok dat het dan een bug ofzo is in ATItool... als hij het verder niet meer vind :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• blacknoise
@tofast Die ene groene pixel vind ik ook niet erg hoor, maar wel wat er mogelijk voor oorzaak achter ligt. stel het is een stukke pipeline oid of iets anders en mn kaart is daardoor binnen een half jaar dood, omdat het geheugen niet genoeg koeling krijgt, of dat in de core net een stukje niet goed is en een keer kortsluit of weet ik veel wat er allemaal mee kan zijn.. daar was ik dus bang voor.

@ goldensample hmm ja k hoop t.. maar wel vreemd dat die bug alleen voorkomt met mijn xfx 6800gt 256mb en met alle tienduizenden anderen niet... :?

Verwijderd

Ati is niet altijd correct, heb wel eens een scherm vol artefacts gehad en tegelijkertijd zag atitool ze niet.
Doe een wat 3dmark05 runs achter alkaar en kijk dan eens als je artfacts ziet. En ceck naderhad de temps via atitool of rivatuner of je drivers van nvidea zelf. en voel dan eens aan je koelblok om te vergelijken.
Pagina: 1