Toon posts:

DHCP uitschakelen op een sweex+510

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag willen weten hoe ik bij een sweex ADSL modem 510 mijn dhcp kan uitschakelen. Ik heb een planet ADSL verbinding en daar staat nu standaard een DHCP aan, maar ik weet niet meer hoe ik hem uit moet schakelen, kan iemand mij dat vertellen.

Groeten
Barry

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik zou je OP eens gaan herschrijven want hier kan niemand iets mee. Je hebt dus een SpeedTouch 510 en een Sweex router erachter? Op welke van die apparaten wil je DHCP uit gaan schakelen?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Gegroet nieuweling,

Ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt met openingpost. Maar volgens mij bestaat de "sweex ADSL modem 510" niet.

Kijk nog eens naar dat mooie kastje en klik dan op een van de volgende linkjes: Sweex; Speedtouch en zoek daar de handleiding. Mocht je er echt niet uitkomen geef je maar een gil.

Happy GoT'n en hopelijk tot ziens

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 09:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Beste Barry,

Zie de genoemde tips van bovenstaande gebruikers.
Hier op GoT verwachten we een bepaald kennis niveau, en houden we er niet zo van als we meten gaan zitten raden wat je nu in vredesnaam probeert uit te leggen.
Meer hierover in deze FAQ : Algemene gedragsregels (Netiquette)

Enfin, ik acht de kans grot dat je gewoon bedoelt dat je de DHCP server van "Speedtouch 510" uit wilt zetten.
Dat kun je heel makkelijk doen via de webinterface (zal ongetwijfeld bereikbaar zijn op http://10.0.0.138 ) en dan ergens bij advanced DHCP aan te klikken en deze op disabled te zetten.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.