CistroN/XS4all keuze probleem en vragen

Pagina: 1
Acties:

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-02 23:21
http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart

De search die ik gebruikt heb als eerste voor het zoeken ,
Mijn volgend probleem is er 1 van een aparte kant ,
Ik zal eerst ff terug gaan met mijn eerste aanmelding bij cistron en Kpn .

Ben van een kabel afgestapt en moest een kpn lijn aanvragen alleen vanwege men internet Adsl .
De lijn heb ik aangevraagd en gelijk Cistron adsl besteld .
Daarbij heb ik toen de keuze gemaakt om niet voor linesharing te kiezen aangezien ik wist dat ik kpn weer op zou zeggen .
Dat heb ik dus ook na het verkrijgen van mijn cistron abbo gelijk gedaan en heb ik die jaar afgekocht met boete en dus geen verplichtingen verder met kpn .

Op deze situatie heb ik een redelijk tijdje kunnen draaien totdat Xs4all de ciston adsl overnam .
Dat is reeds meer als een jaar geleden nu .
Toen wij werden overgenomen werd er een voorstel gedaan om een jaar alles het zelfde te houden en wij na dat jaar een aanbieding zouden gaan krijgen ,
En je raad het al , wederom laat XS4all zich weer eens van zen zwakke kant zien (zal maar voor de rest niet op probs ingaan :P )

Toch maar weer eens gebeld van de week en wederom werd er weer eens gezegd : " ze zijn er mee bezig en u krijgt zo spoedig mogelijk bericht " .
Wel kon hij me vertellen dat er een optie zou komen voor het eventueel overstappen op Kpn lijn inplaats van bbnet .
Kunnen ze bij Xs4all ons gaan verplichten over te gaan stappen op hun kpn netwerk ?
Zo niet , zullen de specs van de cistonverbindingen "frozen" raken ?
Zowel Prijs en service staan mij momenteel flink tegen om uberhoud nog bij hun te blijven .
Wat zouden jullie in mij geval doen ?

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
rhermans schreef op woensdag 28 december 2005 @ 00:40:

Toen wij werden overgenomen werd er een voorstel gedaan om een jaar alles het zelfde te houden en wij na dat jaar een aanbieding zouden gaan krijgen ,
Aanbieding kunnen krijgen, hoeft niet volgensmij.
En je raad het al , wederom laat XS4all zich weer eens van zen zwakke kant zien (zal maar voor de rest niet op probs ingaan :P )
Of even langer geduld hebben.
Toch maar weer eens gebeld van de week en wederom werd er weer eens gezegd : " ze zijn er mee bezig en u krijgt zo spoedig mogelijk bericht " .
Zie boven.
Wel kon hij me vertellen dat er een optie zou komen voor het eventueel overstappen op Kpn lijn inplaats van bbnet .
Dan hebben ze niet gezien dat je DSL verbinding geen linesharing heeft. XS4all biedt helemaal niet aan om over te stappen met een dedicated (dsl-only ook wel genoemd) verbinding.
Kunnen ze bij Xs4all ons gaan verplichten over te gaan stappen op hun kpn netwerk ?
Lijkt me sterk.
Zo niet , zullen de specs van de cistonverbindingen "frozen" raken ?
Wellicht wel inderdaad. Totdat iedereen vanzelf eieren voor z'n geld kiest.
Zowel Prijs en service staan mij momenteel flink tegen om uberhoud nog bij hun te blijven .
Wat zouden jullie in mij geval doen ?
Overstappen denk ik de meeste. Vindt nu alleen een ISP die je laat overstappen met een dedicated DSL verbinding. Wanadoo & Versatel kan je dus schrappen. Even zo uit m'n hoofd blijven dan over:

TweakDSL, Tiscali, Solcon en misschien adsl-direct van KPN-DSL (niet zeker hier). Wellicht ook alle (andere) BBned ISP's omdat het dan een ISP-ISP migratie betreft dat die het doen.

Iedereen gaat verder uit van linesharing om te bestellen en dus ook om over te stappen (nogsteeds helaas).

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 28-12-2005 00:48 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• MaFFia
bjck schreef op woensdag 28 december 2005 @ 00:47:
[...]

Aanbieding kunnen krijgen, hoeft niet volgensmij..
Dat is dus ook 1 van die problemen die ik heb ondervonden ,
Zo hebben ze iedereen een mail gestuurd met daarin de vermelding dat we een aanbieding zouden krijgen .
Maar zoals jij nu al de situatie schets val ik presies overal tussen wal en schip .
Aanbieding op het bbnet netwerk vrijwel uitgesloten , daarintegen is het overstappen op kpn ook weer uitgesloten zoals je zei , vanwege dedicated DSL .

En even men eigen naam gelijk oppoetsen ;)
Ik heb al heel veel problemen gehad met xs4all .
Betalingen die niet doorkwamen na 3/4 maanden incl dreigbrieven .
Klantvriendelijkheid die ver te zoeken is .
Onduidelijke situaties over gegevens (vnl tijdens de migratie)
De afspraken die ze gemaakt hebben niet nakomen .

Als je dat allemaal weet word je vanzelf al wat alerter .
En ik ben bang gezien mijn situatie dat ze me aan het lijntje houden .
Enigste wat mij tegen tegen houd om te veranderen dat ook andere providers niet duidelijk zijn .
Zo heb ik Speedxs connectec by bbnet ook meerdere malen gebeld aangezien ik weet dat dat een goeie provider is .
Alleen daar ging ik weer , ene keer werd er gezegd dat het wel mogelijk was in mijn situatie zonder opnieuw kpn aan te vragen .
En belde je een dag later + andere helpdesk mederwerker werd er gezegd dat het niet mogelijk was .

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Per 1 januari is Cistron door XS4ALL overgenomen. XS4ALL heeft alle klanten van Cistron overgenomen en zal de abonnementen van deze klanten voortzetten. CistroN abonnementen zouden functioneren tot minimaal 1 november 2005. Inmiddels is besloten om de huidige dienstvelening verder ongewijzigd voort te zetten. In de praktijk betekent dit dat de prijs en de snelheid vooralsnog ongewijzigd zullen blijven en dat alle Cistron klanten ook hun oorspronkelijke e-mailadressen kunnen blijven gebruiken.

Daar de snelheden op het ADSL van KPN netwerk eind 2005 zullen worden verhoogd kan het in sommige gevallen interessant zijn om over te stappen op ADSL Start, Lite, Basic of Fast. Over de mogelijkheden hiervoor leest u meer op http://www.xs4all.nl/cistron/overstappen.html

Just frame, wheels and engine

• MaFFia
Bedankt voor de link , die had ik dus even over het hoofd gezien ,
Heb toch maar even nog eens gebeld met Xs4all en word teruggebeld .
Zal ze dan alleen op de man afvragen of ze uberhoud nog wat er aan gaan doen .
Anders is voor mij de keuze bijdeze al gemaakt .

Alleen nou zit ik ff te kijken naar nieuwe providers en moet zeggen dat onder mijn omstandigheden een grote jungle aan het worden is ,
Heb net zelf ff Teakdsl geprobeerd , maar nemen niet op heheh .
Speedxs , demon vallen af .

[ Voor 4% gewijzigd door MaFFia op 28-12-2005 11:09 ]

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

ik ben zelf overgestapt naar TisDSL, tweak aangevraagd voor 12-09 (precies de week dat ik op Kreta zat), na bevestiging van aanvraag gelijk xs4all opgezegd per september.
volgens mijn logs ben ik 12:42 minuten offline geweest, dus ging allemaal goed. heb nu 7616/832
had inmiddels al een adsl2 lijntje moeten zijn, maar dat is een ander verhaal :P
ik betaal nu al minder voor meer, dus mij hoor je niet klagen.

Just frame, wheels and engine

Pagina: 1