Toon posts:

Neo 2 Platinum viel ineens uit, No Input Signal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo lui,

heb het volgende probleem. Gisteren was ik lekker bezig op mijn pc, toen het ineens vaag beelden ging vertonen. Vervolgens reageerde de hele pc niet meer, dus heb ik de pc laten resetten. Echter toen wou dat gekke ding niet eens meer op starten. Daarnaast krijg ik telkens op mijn monitor te zien "No Input Signal".

Heb eerst even snel mijn monitor op mijn laptop aangesloten om te kijken of dat ding misschien kapot zou zijn... (heb gekkere dingen meegemaakt, dus..) Maar dat deed het ook netjes dus daar kon het ook niet aan liggen.

Je zou denken dat het aan de videokaart zou liggen, dus heb ik eerst een andere videokaart erin gedumpt, de boel weer opgestart, en jawel de pc startte nog steeds niet op... Mijn huidige videokaart in een ander moederbord gedumpt, en daar startte die dus wel gewoon op. Lijkt mij dus dat het daar niet aan kan liggen.

Mijn conclusie is dat het aan het moederbord zal moeten liggen. Alle fans gaan namelijk wel aan, processor lijkt me niet het probleem. Ik moet wel zeggen dat ik eerdere problemen heb gehad met de BIOS, maar dat is al bijna een jaar geleden geweest toen dat probleem heerste, dus dat lijkt me ook niet het probleem.

Het gaat btw om een Neo 2 Platinum 939.

Heeft iemand nog een idee, want ik vind het zonde om een nieuwe plank te moeten halen, en dat het dan nog niet werkt...

Thnx in advance!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat zijn de complete specs? :) De voeding zou zomaar van een inferieur merk/type kunnen zijn bijvoorbeeld. Zie ook PMG Beleid.

Verwijderd

Bij mij lag het dus aan een kapotte processor , maar het zou eventueel ook je voeding of mobo kunnen zijn.

Heb je misschien de mogelijkheid om je processor ergens anders in te proberen ?
Je zou eventueel de voeding met een multimetertje door kunnen meten. ( of een andere proberen )
Brand er wel een lampje op het moederbord ?

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de snelle reacties!

Mijn systeem :

Q-Tec 550 PSU Dual Fan
K8N Neo 2 Platinum
AMD64 3500+
1024 MB Kingston geheugen
ATI Radeon 9800 Pro

Kan helaas mijn processor niet in een ander moederbord stoppen, omdat ik maar 1 939 socket moederbord heb, dus dat gaat helaas niet. Die tip van de voeding ga ik even proberen, kijken of het daarmee werkt. Als het dan nog niet werkt, dan moet het wel het moederbord zijn, lijkt het me zo.

Oja, heb trouwens even gekeken of er een lampje brandt op het moederbord, kan helaas geen lampje vinden, maar hij krijgt wel stroom, want mijn fans gaan wel draaien, zelfs die van de processor.

*hoopt dat de processor niet de dader is van dit alles...*

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 11:03 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zie Q-Tec staan en ik huiver al spontaan. Nu zeg ik niet dat alle problemen veroorzaakt worden door een slechte voeding maar het zou best kunnen dat jouw Q-Tec voeding kuren veroorzaakt. Dat merk staat nu eenmaal niet bekend als een betrouwbaar merk voor voedingen.

Probeer, als je kan, eens een voeding van iemand anders te lenen. Een 300W kwaliteitsvoeding zou voldoende moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb even gekeken met een andere (oude) 350 W voeding.

Heb er niks bijzonders aangehangen, zoals een HD of geluidskaart e.d. en heb hem vervolgens opgestart. Het enige wat misschien nog het probleem zou kunnen zijn, is dat deze voeding geen vierkant voedingsstekker heeft, maar de pc gaat wel netjes aan enzo.

Begin steeds meer te vermoeden dat mijn moederbord kassie wijlen is...

• Nilco
  • Laatst online: 22:10
Q-tec :r :r :r Deze voeding geeft maar 18a op de 12volt lijn en dat is te weinig. Die oude 350watt zal zeker niet meer over de 12volt geven. Gooi er eens een A-kwaliteit voeding in van 400w of meer met minimaal 25a op de 12volt.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:45:
Nou heb even gekeken met een andere (oude) 350 W voeding.

Heb er niks bijzonders aangehangen, zoals een HD of geluidskaart e.d. en heb hem vervolgens opgestart. Het enige wat misschien nog het probleem zou kunnen zijn, is dat deze voeding geen vierkant voedingsstekker heeft, maar de pc gaat wel netjes aan enzo.

Begin steeds meer te vermoeden dat mijn moederbord kassie wijlen is...
Waarom verdenk je het moederbord, terwijl het vervangen van de voeding het probleem heeft opgelost :?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:57:
[...]

Waarom verdenk je het moederbord, terwijl het vervangen van de voeding het probleem heeft opgelost :?
Hmmm misschien had ik wat duidelijker moeten zijn in mijn woorden.. hij gaat aan, maar daar houdt het gelijk mee op... hij gaat niet door de BIOS en gaat dus niet verder. Sorry voor de verwarring.

Een kameraad van mij had nog als tip gegeven om de geheugen banken te testen, maar dat heeft helaas ook niet geholpen...
MEGATRON schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:53:
Q-tec :r :r :r Deze voeding geeft maar 18a op de 12volt lijn en dat is te weinig. Die oude 350watt zal zeker niet meer over de 12volt geven. Gooi er eens een A-kwaliteit voeding in van 400w of meer met minimaal 25a op de 12volt.
Zou het graag willen proberen, maar heb er momenteel geen geld voor om een nieuwe voeding te halen. Maar stel dat het mogelijk was, wat voor merk en type raad je me aan?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 12:34 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:14

Barrycade

Through the...

Zoek eens op "q tec, 9800 en problemen" hier op het forum en je zal zien dat je niet de enige bent.

Qua voeding is een A-merk altijd een goede keus. Tagan, Enermax, etc.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:32:
Zou het graag willen proberen, maar heb er momenteel geen geld voor om een nieuwe voeding te halen. Maar stel dat het mogelijk was, wat voor merk en type raad je me aan?
Als je weinig geld hebt zou ik je een Aopen voeding aanraden. Deze worden gebouwd door Fortron wat een heel respectabel merk is. 300 à 350W zou voldoende moeten zijn voor dit simpel systeem :)

Oh, het is trouwens normaal dat je PC niet boot zonder die vierkante stekker. Deze 12V stekker is nodig om je processor voldoende stroom te geven :)

[ Voor 14% gewijzigd door Admiral Freebee op 28-12-2005 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:20:
[...]

Als je weinig geld hebt zou ik je een Aopen voeding aanraden. Deze worden gebouwd door Fortron wat een heel respectabel merk is. 300 à 350W zou voldoende moeten zijn voor dit simpel systeem :)

Oh, het is trouwens normaal dat je PC niet boot zonder die vierkante stekker. Deze 12V stekker is nodig om je processor voldoende stroom te geven :)
Lol ja ik las het daarstraks al, hehe. Thnx!

Hmm maar goed ik vermoed dat het niet eens door de voeding komt... maar door het moederbord... in ieder geval voor iedereen's Feedback :D

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:28:
Lol ja ik las het daarstraks al, hehe. Thnx!

Hmm maar goed ik vermoed dat het niet eens door de voeding komt... maar door het moederbord... in ieder geval voor iedereen's Feedback :D
Ik denk dat jij persé een nieuw moederbord wil ;)

Mijn eerste idee is toch je voeding. Als je moederbord al een BIOS scherm laat zien met een voeding zonder P4 stekker is dit een indicatie dat het moederbord zeker niet volledig dood is. Ik denk dan ook dat als je een degelijke voeding met P4 stekker (die vierkante stekker) hebt dat alles weer goed werkt.

Verwijderd

haal je battery eens uit je mobo en de stroom eraf dat kan ook wel eens helpen bij mij dan hea

Verwijderd

Topicstarter
Die tip van de batterij heb ik al geprobeerd, dat mocht helaas niet baten. Wat betreft BIOS, ik zie dus helaas niks, hij komt niet in de bios... het is net alsof hij niks kan vinden, geen BIOS in dit geval... zag op de site van MSI staan dat je een BIOS Failure procedure hebt, dat ga ik morgen even bekijken... kijken of dat wat is.

Thnx voor alle reply's tot nu toe :)

Verwijderd

Het is weliswaar een ander mobo dat ik heb, maar ik had hetzelfde probleem bij mijn asus A8V deluxe.
Bleek dat het geheugen gewoon niet goed was, of als je de manual niet leest en het dus in het verkeerde slot steekt hij ook niet opstart.
Alle fans gingen bij mij (met kapot geheugen) wel aan, en hij startte ook op, maar ik kreeg precies hetzelfde "no signal input".
Toen ik es flink met het geheugen aan de gang ben gegaan, en ook nieuw heb geprobeerd, deed ie het uiteindelijk weer wel. :)
Kweet dus niet of je hetzelfde geheugen gewoon in andere banken hebt gestopt, of dat je ook daadwerkelijk ander nieuw geheugen heb gebruikt..?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 02:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe inderdaad het geheugen in andere slots, en of 1 van de 2 in een slots, en daarna de andere. Maar dat heeft ook niet mogen baten. Heb helaas niet echt mogelijkheid om ander geheugen te plaatsen (mijn oude pc heeft echt heel oud geheugen) dus vandaar.

Maar bij mij start die dus niet op, er gebeurt niks. Ik had dit al een keer eerder meegemaakt, en toen had ik een corrupted versie van mijn BIOS gekregen.

*Computers, can't live with them, can't live without them...* :O

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 10:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou lui, na wat maandjes en aantal euro's verder

blijkt de processor dood te zijn :S... of het oude moederbord nog werkt, weet ik nog niet, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk wel..

Naja thnx voor jullie input!
Pagina: 1