'schijf zit vol' volgens windows maar nog 22 gig over

Pagina: 1
Acties:

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03 16:50
Hallo,

(google al gebruikt :P)
ik moet iets overzetten/backuppen naar mn vaders pc ivm een format, maar het gaat om een dual layer image (8 gig ofzo). Nu is er op mijn vaders HD nog zo'n 25 gig over, dus dat zou meer dan genoeg moeten zijn. Bij 25 % zegt windows echter dat de schijf (van m'n vader) vol zit. Terwijl er dan nog wel 22 gig ofzo vrij is. Zeer vreemd dus.

Iemand enig idee? Ik zat al aan de system cache te denken, maar die kan toch nooit zo groot zijn..

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:37
klinkt als max bestand groote van 2 Gb fat 32, maar dat heb je natuurlijk allang zelf bedacht?

• goldmemberf1
Godverdomme, m'n pa is ook echt een @@P. Ik wist niet dat hij FAT32 als bestandssysteem had :(

• goldmemberf1
Nouja, dat wordt uitpakken dan maar. :)

Verwijderd

Is vrij standaard hoor bij pc's waarbij windows er al op staat.
Er zijn wel programma's waarmee je je partities kunt omzetten van Fat32 naar NTFS.... maar uiteraard, maak eerst een Backup.

edit1... o wat heerlijk efficient is dat he :+
je wilt een pc backuppen door de backup naar de backup pc te kopieren maar eerst moet je dan het filessysteem omzetten, maar dan moet je eerst weer de backup pc backuppen. Waarna je eindelijk je oorspronkelijke backup kunt backuppen.... :X snappie foe.... uh }:O :+

unzippen is makkelijker (als de uitgepakte bestanden tenminste niet groter zijn dan 2 GB :X )

edit2.... lol, dat zeg ik net (maar was iets later dan jouw) dvd's kopen kan ook idd ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 00:41 ]

• goldmemberf1
Ik kom er nu achter dat op de image ook bestanden staan die groter dan 2 gig zijn. Dus ik koop morgen wel DL-CD's ;( Jammer, wilde tot in de late uurtjes m'n nieuwe geluidskaart icm cubase testen :*)

• goldmemberf1
Searoar: al m'n eigen schijven zitten bomvol (krijg je van nieuwsgroepen :P), vandaar dat ik ze naar m'n pa's pc moet slepen

Verwijderd

Misschien een id om een grote hd erbij te kopen?
Hoe groot is die hd die je nu hebt dan?
Maar dingen op dvd bewaren is ook een goede optie.

• goldmemberf1
ik ga er een 200 gig maxtor bij kopen. zit momenteel met 120 gig

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03 12:22
Omzetten naar NTFS geen optie?

Verwijderd

Niet echt dus.
Je wilt dan wel een backup maken van die pc, maar waar laat je dat (zijn eigen hd zit vol).
En dan nog... een nieuwe hd is gewoon dan een betere (en permanentere) oplossing.

• goldmemberf1
Zou kunnen, welke progjes zijn hiervoor geschikt?

Ik kan nu natuurlijk ook gaan slapen, morgen naar de bruna gaan, en ze fikken :D

Dilemma !

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-03 17:49
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 00:36:
Is vrij standaard hoor bij pc's waarbij windows er al op staat.
Er zijn wel programma's waarmee je je partities kunt omzetten van Fat32 naar NTFS.... maar uiteraard, maak eerst een Backup.

edit1... o wat heerlijk efficient is dat he :+
je wilt een pc backuppen door de backup naar de backup pc te kopieren maar eerst moet je dan het filessysteem omzetten, maar dan moet je eerst weer de backup pc backuppen. Waarna je eindelijk je oorspronkelijke backup kunt backuppen.... :X snappie foe.... uh }:O :+

unzippen is makkelijker (als de uitgepakte bestanden tenminste niet groter zijn dan 2 GB :X )

edit2.... lol, dat zeg ik net (maar was iets later dan jouw) dvd's kopen kan ook idd ;)
wat betreft het programma voor de conversie naar ntfs...
als het een winxp doos is dan typ je in de dos box het volgende:

code:
1
convert x: /fs:ntfs

verander hierbij x: in de desbetreffende drive letter...

gaat het hier om de c: schijf forceer dan geen ontkoppeling en beantwoord die vraag dus met nee
de volgende vraag is dan of hij het bij de eerst volgende keer opstarten van windows moet doen...
beantwoord dit met ja en start de pc opnieuw op en heb even geduld...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 21:36
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;307881

Is denk het makkelijkste ik heb het zovaak gedaan en is nog nooit fout gegaan

/edit @plopeye shit net te laat

[ Voor 12% gewijzigd door Quickkie op 28-12-2005 01:01 ]

What we do in life echo`s in eternity

Verwijderd

wat betreft het programma voor de conversie naar ntfs...
als het een winxp doos is dan typ je in de dos box het volgende:
Zou je geen backup maken voordat je met dat soort dingen bezig gaat?
Ligt er uiteraard een beetje aan wat er op die pc staat...

edit:
Is denk het makkelijkste ik heb het zovaak gedaan en is nog nooit fout gegaan
Uiteraard gaan dat soort dingen 99 keer goed.... ;)
En wie zegt dat zn pa windows xp gebruikt.

Dit is op zich een prima oplossing. (wat gegevens naar de hd van je pa kopieëren, omdat je eigen hd vol zit). Maar de vraag is, hoelang duurt het voordat die paar gig bij je pa ook vol zit. Je moet uiteraard wel een paar gig over laten voor je pa lijkt me, wel net zo aardig :+ .

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 01:09 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over? Zoals je in de Windows Operating Systems Policy kan terugvinden hoort die in je topic titel te staan ;)

Verder - als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst, bewerk dan even je bericht in plaats van steeds een nieuwe reactie eronder te plaatsen :)
Pagina: 1