[MCE 2005] Custom Install CD met RAID Drivers*

Pagina: 1
Acties:

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03 16:36
Ik krijg morgen een nieuwe laptop met een raid controller. Daar zit standaard een Win XP home edition bij. Nu wil ik mijn eigen Win XP Media Center erop installeren.
Ik heb geen floppy dus ik wil de (nieuwste) raid drivers op DVD bij Win XP MCE branden.

Hoe moet dit? Kan ik op een of andere manier de raid drivers los op de DVD zetten? Zodat, als ik op F6 druk de DVD kan aangeven als de plek waar de drivers staan? :?

Of moet ik een unattended XP cd maken met de raid drivers erin verwerkt? :? :?

Alvast bedankt... B)

Specs: Fujitsu Siemens Amilo 3438G 1,87GHz / 2048 MB / 2 x 80 GB 5400rpm raid 0 / GeForce 6800 256 MB / 17'' scherm. 8)

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 21:15
Ik neem aan dat je ook van cd/dvd je drivers kan loaden.

Je start je installatie immers via je CD op, dus ik denk gewoon je drivers op een rewriteble branden en dan bij F6 de lokatie aangeven.

Het enigste probleem is dat je niet zeker weet of je CD al op een letter is gemount... nja proberen met een rewriteble kan iig geen kwaad je kan het altijd proberen :)

User Error -- Please Replace User

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mr.David schreef op woensdag 28 december 2005 @ 00:23:
Of moet ik een unattended XP cd maken met de raid drivers erin verwerkt? :? :?
Jep dat zal je inderdaad gaan moeten doen. Kan wel ingewikkeld worden though :/
Alle info die je nodig hebt: [rml][ XP] Unattended CD Project deel 4[/rml]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel erbij staat - kan je hier voortaan zelf ook op letten? :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-03 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ikke_Niels schreef op woensdag 28 december 2005 @ 00:27:
Ik neem aan dat je ook van cd/dvd je drivers kan loaden.

Je start je installatie immers via je CD op, dus ik denk gewoon je drivers op een rewriteble branden en dan bij F6 de lokatie aangeven.

Het enigste probleem is dat je niet zeker weet of je CD al op een letter is gemount... nja proberen met een rewriteble kan iig geen kwaad je kan het altijd proberen :)
Tijdens de Windows XP (MCE) installatie is het alleen mogelijk drivers van een diskette te laden. Wanneer je op F6 drukt kun je geen andere lokatie opgeven. Je zou inderdaad wel een eigen installatie CD/DVD kunnen maken waarin je de drivers opneemt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan toch tegenwoordig via USB stick simuleren als floppydrive en daar alle gegevens erop zetten.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03 16:36
itsalex schreef op woensdag 28 december 2005 @ 08:53:
Je kan toch tegenwoordig via USB stick simuleren als floppydrive en daar alle gegevens erop zetten.
Usb en memory stick werken niet (niet voor de 3438G). Dat had ik al ergens gelezen.
Pagina: 1