Toon posts:

Hardware crash games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ten eerste weet ik niet of dit topic hier wel thuishoort, maar ik heb een probleem waarvan ik zelf niet zou weten waardoor dit zich juist stelt.

Ik werk dus met een Aldi PC Medion MD8386XL ...
Nu heb ik al op verscheidene fora het probleem gezien van crashende games. Waardoor dit gebeurt wordt nergens natuurlijk iets over gezegd. Nu las ik dat het geval van games die je pc laten crashen kunt oplossen door de hardware versnelling van je geluidskaart (C-Media) 1 of 2 trappen lager te zetten. Dit deed het dan ook bij verschillende games die ook bij mij mijn pc lieten crashen.
Nu heb ik onlangs Call Of Duty 2 aangeschaft, origineel, en deed die het goed tot een bepaalde missie (>strange), ik krijg een trillende toon, en het beeld wordt blauw zonder enige tekst (hij herstart niet omdat ik die functie heb uitgezet)
Nu heb ik alles al geprobeerd, game patch, laatste ati drivers, ik heb zelf via windows updates de laatste driver van die c-media geluidskaart; etc.
Dus nu vraag ik mij af waaraan die crash in Call Of Duty 2 dan ligt, hardware, software,...

(btw: ik zou graag COD2 verder spelen =p)

Bedankt op voorhand,
me

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Wat zijn je temps @ full load? En wat zijn ze als hij vastloopt?

Probeer het ff zonder je geluidskaart, maar gewoon met je geluid onboard. Ik had een tijd geleden ook een spel die het niet deed met mijn geluidskaart.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
^^ Temperaturen inderdaad even checken. Wat zit er voor voeding in dat ding? Bekijk je voltages ns even, zou kunnen dat je voeding brak is.

Heb je dit trouwens met alle spellen? Of alleen specifiek met CoD2?

Verwijderd

best wel raar dat het heel het spel blijkbaar goed werkt, en plots bij een bepaalde missie crashed. Maar ja te hoge temp is meest voor de hand liggend.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

kijk een in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor verdere tips en trucs :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Misschien een andere versie van Direct X proberen .

Andere Chipset drivers geprobeert ?

Al een keer een reinstall gedaan/geprobeert ? misschien is het wel een foutieve windows installatie.

Staan de laatste windows updates erop ?

Probeer anders eens te spelen zonder C-media drivers erop dus all die Soundcard spulletjes eraf gooien en dan je game starten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de temperature en de voltages is bekijken, maar daar ligt het probleem 90% niet aan.
Zoals ik al zei, er zijn met deze pc versie bij iedereen wat problemen opgetreden bij games die de computer laten crashen. Ik had dit bij een paar andere games, maar na dat truukje van de audio hardware versnelling lager te zetten bleek dit opgelost te zijn, nooit meer problemen gehad met eender welk game. Nu heb ik een paar weken terug windows volledig herinstalleerd, truukje terug toegepast, geen problemen met games; behalve nu COD2.
Die C-media audio controller is onboard, dus een andere kan ik niet nemen. Ben van plan een deftige audio kaart aan te schaffen binnenkort, dus dan zien we wel.
Straks ga ik het spel opnieuwe installeren, mocht het nog niet gaan, heel die c-media boel is uitschakelen, dan zien we direct of ik een nieuw audio kaartje moet aanschaffen.

ps: de temps at full load liggen sowieso hoog > tis een aldi medion pc, dus das normaal :p

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:03:
ps: de temps at full load liggen sowieso hoog > tis een aldi medion pc, dus das normaal :p
Wat is hoog? Dat is voor iedereen anders, je cpu kan meestal zon 75 graden aan, is 80 dan hoog? Zoek ff je temps op @ load en wanneer hij vastloopt -> direct booten en de bios in.

[ Voor 3% gewijzigd door WingsOfFury op 28-12-2005 18:44 ]

Pagina: 1