Ik ben het even kwijt. Ik heb zojuist componenten gekocht om een nieuwe pc in elkaar te zetten. Ik wil gewoon een opstelling met 1 sata harddisk, niets vreemds lijkt me. Het probleem is dat het bios (en windows setup) weigert om mijn harddisk te zien. Ik heb verschillende topics gelezen over raid en drivers van diskette moeten installeren (ik heb geen diskettedrive) tot het volledig aanpassen van een xp cd zodat de juiste drivers erop staan, maar het lijkt me sterk dat er zoveel stappen nodig zijn om gewoon 1 harddisk aan het werk te krijgen? Asus meldt in de handleiding ook niets over het moeten installeren van drivers, laat staan zelf drivers naar een diskette kopiëren. De meeste threads die ik gelezen heb ging het om harddisks, al dan niet in raid configuratie, die tijdens de xp install niet herkend werden. Mijn harddisk is zelfs in het bios niet te zien.
Mijn mobo is een a8v deluxe, ik heb een samsung 250 gig sata harddisk. Geen floppydrive. Ik ben niet zo'n held op het gebied van controllers en drivers... Is er misschien iemand die mij duidelijk kan uitleggen wat ik mogelijk verkeerd doe of hoe mijn probleem opgelost kan worden?
Bij voorbaat dank
Mijn mobo is een a8v deluxe, ik heb een samsung 250 gig sata harddisk. Geen floppydrive. Ik ben niet zo'n held op het gebied van controllers en drivers... Is er misschien iemand die mij duidelijk kan uitleggen wat ik mogelijk verkeerd doe of hoe mijn probleem opgelost kan worden?
Bij voorbaat dank