Toon posts:

[flash 8] Actionscript parent movieclip verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een soort space invaders aan het maken in actionscript, alleen heb ik nu het volgende probleem; Ik heb 10 geduplicate aliens (movieclips) die je neer kan schieten, dat gaat allemaal goed, behalve de laatste, het origineel van de 10 aliens, wil niet verwijderd worden met removeMovieClip.

Dit staat in de movieclip van de alien:

if(this.hitTest(_root.raket)) {
_root.mijnarray.push ("raak");
removeMovieClip(_root.raket);
removeMovieClip(this);
}

Iemand een idee?

(probleem 2 is trouwens, dat hij alleen "undefined" in mijn array pushed ipv "raak" wat hij zou moeten doen....??)

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

tip:
removeMovieClip kan alleen mc's verwijderen die zijn gemaakt met createEmptyMovie(); of duplicateMovieClip();

larixk

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
misschien een idee om attachMovie te gebruiken, dan kan je hem ook verwijderen.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-04 13:33
De oplossing van zirus is de beste. Mocht je hier niet uitkomen kan je altijd nog dit doen:

Flash ActionScript:
1
2
this.swapDepths(1); 
this.removeMovieClip();

Standaard zet Flash namelijk z'n movieclips op een depth onder de 0. Objecten op een depth onder de 0 zijn niet te verwijderen met actionscript. Als je 'm eerst op een depth zet waar AS wel iets meekan is dat ding wel te verwijderen :).

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-04 13:33
Wel uitkijken dat je niks op depth 1 hebt staan natuurlijk ;). Dat kan je checken met _parent.getInstanceAtDepth(1). Je mag natuurlijk ook een andere depth gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx guys! het is me gelukt, met die depth -1. Ik had het zelf eerst opgelost door dat ding op x=30000 te zetten maar dat is ook niet echt een nette oplossing imo. Kan ik weer verder met mijn game :)
Pagina: 1