Toon posts:

netportExpress XL firmware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek de firmware voor een NetportExpress XL die over de seriele poort kan worden geinstalleerd.
De firmware zelf heet enflash.ser en het flashprogramma serflash.exe.
Intel verwijst wel naar deze software maar geeft vervolgens aan dat ze het niet meet ondersteunen.
Mailen met Intel over deze hardware mag niet meer.
Zoekmachines leveren ook niks meer op.
Wie heeft dit programma nog ergens?

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:28

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Ik heb een NetPort Express Pro, iets nieuwere versie en ik beheer hem met de NetPort Manager. Frimware hoefde ik niet binnen te halen, want dat programma had de frimware al bij zich en vroeg of ie wilde updaten. Ik weet niet of dit ook voor de XL werkt, maar hier kun je hem downloaden :P ik denk dat deze er ook wel handig bij is.

Ik heb het even gecheckt en enflash.ser en het flashprogramma serflash.exe zitten in de NetPort Manager, die in mijn link staat.

Ik heb toevallig ook ooit de update met Null-Modem kabel moeten uitvoeren, het is best makkelijk na een beetje gekloot :P .

Afbeeldingslocatie: http://www.kmj.com/images/intel/intel100.gif
(die met drie poorten heb ik , fijne dingen trouwens, nooit problemen mee :o )

Als bovenstaande niet werkt (en je kan duits lezen :P :+ ), misschien heb je hier dan wat aan.

Hmmmz, ik heb nu al 4X ge-edit :)

[ Voor 49% gewijzigd door Basti504 op 28-12-2005 16:53 . Reden: toevoeging :) ]

...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp. Vooral de duitse site is precies wat ik zocht. Inmiddels na heel veel proberen zelf ook al de twee bewuste programma's gevonden en gebruikt, maar helaas nog steeds geen succes op de netport.
Serieel flashen is inderdaad dood simpel als je eenmaal alles bij elkaar hebt, maar om de een of andere reden wil intel niks meer van de XL weten. Wijkt ook nogal af van de andere netports. Ik heb zelf drie van die dingen zonder probleem draaien en kreeg van een collega de XL om 'm effe aan de praat te krijgen. Dus (nog) niet. Begint nu een prestige kwestie te worden vrees ik.

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:28

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Dus het updaten werkte niet met de link (van intel) die in mijn eerste post staat ?

...

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor, helemaal gelukt. Inmiddels zelfs nogmaals moeten flashen nadat ik vanuit netport manager had geprobeerd de firmware aan te passen.
Dankzij de link naar de duitse site brandt het lampje nu heel gezellig groen, dus ik ben bijna tevreden. Het enige dat nog niet is gelukt is om te printen. Moet ik namelijk weer een nieuwe versie van de netportmanager installeren omdat de printer te modern is. Zo blijf je lekker bezig.

De oplossing van het hele verhaal blijkt te zijn dat de XL zo ouderwets is dat hij zijn rom niet zelf onthoudt, maar die ophaalt van een van de machines in het netwerk. Door jouw tips bleek uiteindelijk netmanager versie 3 (!) het bestandje te bevatten dat op de server moet staan. Daarmee is volgens mij het nut van deze netport al aardig onderuit gehaald omdat je altijd een server aan moet hebben om te zorgen dat de netport kan booten. Kan je de printer dus eigenlijk net zo goed direct aan de server hangen.

Maar, weer is een stuk nostalgische hardware aan de praat gekregen, en dat is altijd een kick.