Toon posts:

Wat is wijs ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hij is weer binnen........de kerstbonus. :)

En nu zit ik dus al een poosje te twijfelen wat ik ermee moet doen. Ik speel voornamelijk games en ben weer eens toe aan een nieuwe graka ik zat dus te denken om een Asus AX850XT/HTVD (Retail) a € 359,- bij alternatete kopen. Of koop ik maar gelijk een nieuw systeem. Ik stel deze vraag omdat ik er nog wel even mee wil doen als ik zo'n puist geld uitgeeft en ik dus de volgende specs heb.

Mobo : Asus P4P800.
Proc :P4 2,8Ghz ( draait op 3,37 Ghz ).
Mem :2 x 512 MB Kingston.
Graka :Hercules ATI radeon 9800 non-pro.

Dus wat is wijs nog maar een AGP kaart kopen of overstappen op PCI expres.

Ik ben erg benieuwd naar de verschillende meningen.

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 07:09
alleen videokaart als je alleen games speeld en als je een bepaald budget hebt. Ik zou persoonlijk even kijken naar de 6800GS agp die binnekort uit komt. dan kan je de rest sparen voor een voledig pci-e systeem. Btw voortaan gewoon posten in topics zoals dit: "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 11

>PC specs<

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb dezelfde pc, alleen heb ik een X700 Pro en geen 9800. Het nadeel van de P4P 800 is dat het een AGP slot heeft een géén PCI-E :'(.
Het aanbod van AGP kaarten is gering, en zelf twijfel ik er ook over om een nieuwe pc aan te schaffen met een AMD Athlon64 en een X850 ;)

Ik zou voor de nieuwe pc gaan, met PCI-E, AMD Athlon64 en natuurlijk DDR2 :*)

• KappeNou
Me_Again schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:31:
Ik heb dezelfde pc, alleen heb ik een X700 Pro en geen 9800. Het nadeel van de P4P 800 is dat het een AGP slot heeft een géén PCI-E :'(.
Het aanbod van AGP kaarten is gering, en zelf twijfel ik er ook over om een nieuwe pc aan te schaffen met een AMD Athlon64 en een X850 ;)

Ik zou voor de nieuwe pc gaan, met PCI-E, AMD Athlon64 en natuurlijk DDR2 :*)
DDR2 met een AMD :? lol.. Imo dan een 7800GT :)

>PC specs<

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zit ongeveer voor hetzelfde dilemma. Ik zou even sparen en dan overstappen op PCI-E. Dat biedt nog weer net wat meer voor de toekomst. Met een 9800 kun je het nog wel even uithouden. (heb zelf een 9800Pro)

Verwijderd

Zelfde geklooi hierzo
2500 athlon@3200 + 9800pro@9800xt
ik spaar door voor nieuw systeempje met een opteron proc + een 7800GT

• KappeNou
nou ik kan mijn agp kaartje gewoon in mijn dual pci-e agp bordje steken :) ook een oplossing imo

>PC specs<

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:08

Piggen

Lekker bakkie

Dan moet hij alleen wel ook meteen overstappen op het Athlon 64 platform. Niets mis mee natuurlijk, mits hij zijn huidige spulletjes voor een mooie prijs weg kan doen.

Als je het kunt betalen, is een nieuw systeem natuurlijk mooi. Heb je gelijk PCI-e en 64-bit, hoewel er naar mijn mening weinig mis is met je huidige setup. Een high-end AGP-kaart kopen vind ik persoonlijk zonde, aangezien ze al snel een paar tientjes duurder zijn dan een vergelijkbare AGP-kaart, vanwege de schaarste. Ga dan meteen voor de grote upgrade, als je de middelen hebt.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

beetje duur die kaart, er is ook een HIS X850XT voor 299 (ja is ook AGP)..
je kan naar mijn mening dan beter een PCI-E mobo kopen (a 100 euro) + een PCI-E kaart (bijvoorbeeld de X850XT voor 270 euro maar dan liever de 7800GT voor 310, als dat te duur is de 6800GS voor 190) kom je totaal op 370 uit, maar iets meer dan wat je nu in gedachte had

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:15

Snippertje

Light up your life

GoldenSample schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:52:
beetje duur die kaart, er is ook een HIS X850XT voor 299 (ja is ook AGP)..
je kan naar mijn mening dan beter een PCI-E mobo kopen (a 100 euro) + een PCI-E kaart (bijvoorbeeld de X850XT voor 270 euro maar dan liever de 7800GT voor 310, als dat te duur is de 6800GS voor 190) kom je totaal op 370 uit, maar iets meer dan wat je nu in gedachte had
Gamen zonder processor gaat denk ik niet 8)7

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Razor.Timo schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:36:
[...]

Gamen zonder processor gaat denk ik niet 8)7
P4 mobo? alhoewel het dan slimmer is door te sparen of voor de 6800GS en een 64 3000+ te halen

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:15

Snippertje

Light up your life

GoldenSample schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:38:
[...]

P4 mobo? alhoewel het dan slimmer is door te sparen of voor de 6800GS en een 64 3000+ te halen
Er zijn bijna geen P4 socket 478 mobo's met PCI-E, de enige die ik ken is de P4GD maar die is bijna niet te krijgen...

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties :) en KappeNou sorry voor het niet op de juiste plek posten van mijn vraag.
Als ik zo alles bij elkaar optel is het denk toch het meest zinvol om maar gelijk over te stappen op een PCI-E bordje en dan inderdaad iets met een AMD Athlon64 3000+. Verder moet ik nog maar even op mijn gemak wat reviews lezen en iets aardig bij elkaar sprokkelen. Ik moet dan ook nog maar eens kijken of ik nieuwe koelblokken voor mijn waterkoeling aanschaf aangezien deze die ik nu heb waarschijnlijk niet op een amd socket passen of het hele zaakje maar gewoon standaard laat draaien, maar goed dat vogel ik later wel weer uit.
Pagina: 1