[BIOS] A8N-SLI - eerst chipset dan bios?

Pagina: 1
Acties:

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Ik wil de bios updaten van mijn moederbord (a8n-sli deluxe) ik weet dat daar veel dedicated topics over geweest zijn en ik heb zo ook doorgeploegd, maar ik heb het antwoord op mijn vragen niet gevonden.

- Waarom zegt Asus dat je eerst de nieuwste chipset drivers moet installeren (volgens mij is dat alleen in Windows) voordat je de laatste bios installeert.

- Houdt dit bijvoorbeeld ook in dat bij een multiboot een systeem niet meer opstart omdat daar de laatste chipset drivers niet geinstalleerd zijn?

- de Nforce drivers van Nvidia zijn toch net zo goed als die van Asus?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mickman schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:22:
- Waarom zegt Asus dat je eerst de nieuwste chipset drivers moet installeren (volgens mij is dat alleen in Windows) voordat je de laatste bios installeert.
Vast omdat de nieuwste chipsetdrivers 'klaar' zijn voor de wijzigingen in de BIOS die mogelijk een groot impact kunnen hebben. Al heb ik niet eerder gezien dat Windows onherstelbaar beschadigd raakt na een BIOS update. Dit lijkt me meer een overdreven "just 2 be sure" geval ;)
- Houdt dit bijvoorbeeld ook in dat bij een multiboot een systeem niet meer opstart omdat daar de laatste chipset drivers niet geinstalleerd zijn?
In principe niet. Maarja, ik heb wel gekkere dingen gezien.
- de Nforce drivers van Nvidia zijn toch net zo goed als die van Asus?
Ze zijn identiek. nVidia maakt de drivers en Asus zet ze op haar website als service aan de klanten.

Verwijderd

De eerste vraag die je jezelf moet stellen, waarom wil je je BIOS updaten? Als de BIOS van je moederbord goed werkt, laat je het beter zoals het is.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Als je bij beide OS'en de laatste drivers installeerd, zit je goed. Ik heb ook maar eerst geüpdate, voordat ik de drivers installeerde. Zorg er wel voor dat je de opslagdrivers NIET installeert, aangezien die nog wel eens problemen geven. Download tevens de drivers van www.nvidia.com, niet van de Asussite, want die zijn verouderd.