Ik had een kabelmodem met daaraan een Linksys WRT54GS wireless router. Nu ben ik overgestapt op Wanadoo Family en heb ik een LiveBox in huis ZONDER de draadloze optie omdat ik die fijne Linksys nog had. Ik heb geen ethernet kabels door mijn huis lopen, dus alle PC's maken verbinding met de Linksys wireless router die vervolgens verbinding maakt met de Livebox. Ik heb het na lang gepuzzel werken, maar vermoed dat ik het nog niet optimaal doe.
- Linksys router heb ik via diens WAN poort aangesloten op de gele ethernet poort van de LiveBox.
- De Linksys router:
a - Is zelf DHCP server
b - ontvangt via DHCP zijn eigen adres
c - Ingesteld als gateway naar de livebox
Vragen:
1. Is dit een logische opzet? Is het geen probleem dat de router in gateway modus draait?
2. Ik lees hier en daar dat je de router als pure switch zou kunnen gebruiken, waarbij je de livebox aansluit op een gewone ethernetpoort van de livebox. Welke poort (rood of geel) moet ik dan op de Livebox kiezen? Tot dusver krijg ik dit niet aan de praat.
- Linksys router heb ik via diens WAN poort aangesloten op de gele ethernet poort van de LiveBox.
- De Linksys router:
a - Is zelf DHCP server
b - ontvangt via DHCP zijn eigen adres
c - Ingesteld als gateway naar de livebox
Vragen:
1. Is dit een logische opzet? Is het geen probleem dat de router in gateway modus draait?
2. Ik lees hier en daar dat je de router als pure switch zou kunnen gebruiken, waarbij je de livebox aansluit op een gewone ethernetpoort van de livebox. Welke poort (rood of geel) moet ik dan op de Livebox kiezen? Tot dusver krijg ik dit niet aan de praat.