Toon posts:

Welk bestandsformaat kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kerst een iPod Video 30 gb en nu wil ik hier m'n cd's opzetten (ca. 100 stuks) via iTunes. Wanneer alles hier op staat leg ik de iPod in m'n auto met een Dension Icelink, ik ga hem dus niet buiten m'n auto gebruiken. Nu vraag ik me of in welk bestandsformaat ik de cd's het beste kan rippen naar m'n pc? Ik maak gebruik van een goede audioinstallatie in de auto (versterker, woofer, condensator etc.) dus de kwaliteit moet wel heel mooi blijven vanwege o.a. de bass die niet moet gaan vervormen. Maar aan de andere kant moet ik in de toekomst nog wel meerdere cd's kwijt kunnen dus de bestanden mogen ook weer geen 40 mb per stuk worden. Wat raden jullie aan als bestandsformaat te kiezen???

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
AAC ;)

http://www.apple.com/quicktime/technologies/aac/

Liefst op 320 Kbps uiteraard, bestanden van 4/5 minuten worden dan gemiddeld 7mb ps.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je het écht goed wilt doen, moet je verschillende formaten met verschillende bitrates uitproberen. Dan kies je diegene die je het beste vind klinken. Als jij het verschil namelijk niet kunt horen tussen een 128 Kbps MP3 of een 320 Kbps AAC (extreem voorbeeld :P), dan kunnen wij wel zeggen dat de 320 Kbps AAC het beste is, maar het is dan gewoon zonde van de ruimte.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/